USB internet deling - HELP?

Software d.  18. juni. 2007, skrevet af Overbuary
Vist: 494 gange.

Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2007 02:51:36
Svar/Indlæg:
1762/50
Hej alle 🙂

Godt nok længe siden jeg har postet et indlæg her på siden, har været væk i lang tid og nu - men jeg er så godt som tilbage. glemmer stadig ikke de "gode gamle tider" med a64 tweaking på DFI boards. nu er jeg blevet så popsmart som så mange andre og anskaffet mig en core2duo. godt nok i bærbar forstand, men ohh well. 😉

Jeg er flyttet på kollegie og fået mig en xbox360 jeg gerne vil på nettet med, det eneste problem ligger i, at den måde jeg for internet er gennem kollegiets net, fra dag 1. fik jeg udleveret et D-Link DWL-G120 USB netkort hvor jeg blev påvist omkring at alt internet kun kunne komme igennem af.

Jeg prøvede mig frem og forsøgte at hoppe på via det interne netkort der sidder i min zepto 6214W - uden held!

Jeg har lige siden skulle bruge USB netkortet, for at kunne komme på nettet. Jeg er ikke ret skarp på netværk området, men jeg formoder at kollegiet kun har tilladt de MAC adresser, deres egne netkort har.

Jeg har for nylig ehvervet en Belkin 54G trådløs router, da den ville koste mig det samme som en 4-ports switch gennem arbejdet. og forsøgte at dele det internet jeg for gennem USB netkortet, ud gennem portene på routeren. her kunne jeg så sætte min xbox til og evt. kærestens bærbar, når hun nu kommer og besøger.

den vil bare ikke 😐

jeg har sat alt til, og kørt den "windows net konfigurering"-ting der nu er indbygget, valgt at min internetforbindelse er USB netkortet og der hvor nettet skal deles er gennem min LAN port i puteren. der kommer bare intet internet igennem.

Nu har jeg så anskaffet mig en server og forsøgt det sammen med win XP pro. stadig samme resultat, en af mine gode kamerater siger at det er win XP, den er galt med. og at jeg skulle tage og smide win 2003 server på. så jeg er i fuld gang med at formatere nu.

jeg tror det er pga kortet er USB..... nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre, for at få internettet fra USB netkortet, delt? ☹

usb netkort: http://www.dlink.com/products/...
router: http://catalog.belkin.com/IWCa...
Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2007 09:16:41
Svar/Indlæg:
2029/63
Start med at snak med den internet ansvarlige Overbuary.

Kan du smide et link til den usb dims ?
Men kunne meget vel være MAC specificeret.


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
18-06-2007 09:50:05
Svar/Indlæg:
1633/76
Well, hvis det er en mac-ting, så kan det være du kan fuske lidt med det.. således at din router overtager din usb-nøgles mac-adresse. It can be done 😉


Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2007 12:44:44
Svar/Indlæg:
1762/50
#1
er lidt nervøs for at snakke med dem, hvis jeg nu ikke må dele nettet 😛
linket er forresten nederst i indlæget!

#2
jeps! en ven og jeg sad og prøvede her for nylig, med at prøve at sætte min router op som accespoint og derved få den til at overtage. det ville klart være den bedste løsning.
jeg kan bare ikke finde der hvor jeg skal skrive SSID og kode ind? det irritere mig lidt..


UPDATE

nu har jeg fået Server 2003 på den maskine jeg skal bruge til server. netkortet er installeret, men jeg kan bare ikke få noget internet igennem den maskine?! har prøvet at slå alt det der sikkerheds-noget men stadig uden held. 😕


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
18-06-2007 12:50:09
Svar/Indlæg:
1633/76
#3
Well, det kommer jo an på din routers firmware.. måske skal der en opdatering til, eller en uoriginal firmware på (gjorde underværker for min linksys).


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
18-06-2007 12:53:48
Svar/Indlæg:
1633/76
Du burde også kunne lave en netværks-bro på din bærbar - det kan man normalt når man har to netværkskort. Så er den ene din internetforbindelse, og den anden (i dette tilfælde din lan-port) er en delt forbindelse.. den kan du så sætte til din xbox.. eller port1 på din switch og presto! så er der delt internet 😀
XP har endda en lille wizard til hvordan man gør


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
18-06-2007 12:55:16
Svar/Indlæg:
1633/76
Jeg er bare fuld af idéer i dag:

Prøv eventuelt at bruge denne guide, til at kopiere usb'ens mac-adresse over på din bærbares netkort:

http://www.nthelp.com/NT6/chan...


Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2007 21:03:17
Svar/Indlæg:
1762/50
tak for hjælpen. prøver senere idag!!

det med netværksbroen har jeg prøvet, men den vil ikke fordi at kortet er "plug-and-play"- kombitibelt. altså et USB kort.. håber jeg kan fp det til at virke. 🙂