Hjælp har fået forkert bundkort af butikken

Diverse d.  18. juni. 2007, skrevet af torstenk
Vist: 284 gange.

torstenk

Overclocker
Tilføjet:
18-06-2007 21:41:16
Svar/Indlæg:
92/29
Hej

Jeg havde bestilt et ABIT Fatal1ty F-I90HD hos PC huset. Jeg modtog bundkortet i fredags og fik det sat i idag. Der er jo indbygget grafikkort i og det var derfor jeg købte det.

Men så da jeg fik sat alt til og skulle til at sætte min skærm til sidder jeg og undrer mig over hvorfor der ikke er noget DVI stik.

Jeg kan slet ikke finde ud af hvorfor der ikke noget DVI stik og jeg roder manualen igennem flere gange. Men så kommer jeg til at kigge udenpå og ser at jeg har modtaget et Fatal1ty AN9 SLI kort ISTEDET.

Så nu kan jeg ikke få min computer op at køre da jeg ikke har noget PCI-Express kort. Også er jeg kommet i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg har selvfølgelig skrevet en mail til butikken, men jeg har jo haft kortet sat i, og der sidder cpu og køler osv i. Det hele sidder jo i, der manglede bare at sætte DVI stikket i.

Jeg kan godt klare mig med at de sender mig et gfx kort også betaler jeg halvdelen for det.

Men hvem står med de bedste kort? Mig eller butikken. For i princippet burde jeg vil ikke kunne returnere det, da det er lukket op og næsten brugt. Men på den anden side burde det være godt for mig da jeg har kvittering på jeg bestilte et F-I90HD. Og hvem tjekker bundkortet inden man sætter det i, når der endda står Fatal1ty på pakken.

Hvad gør jeg?
Sir

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2007 21:46:22
Svar/Indlæg:
2872/90
Dig...! 🙂 du skal bare sende det retur sværer er det ikke.. husk der er 14 dages retur ret.. så du kan faktisk bruge det et par dage for så fortryde..

Men tror næppe de gider sende dig et gfx også skal du bare betale halvdelen.. for det første tror jeg dit bundkort du har fået koster mere end det andet. så det ville være en extrem dårlig handel for dem.. så send lortet tilbage og husk at sig du skal penge tilbage for porto.. 🙂

spuncut

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2007 22:04:25
Svar/Indlæg:
908/44
ååå nej ...din stakkel ...PC-Huset slår til igen...

Det er fandens til mani med dem, de sender bare folk et-eller-andet og tror
så at det er helt fint. Man kan så ligge og bøvle med dem om at få den rigtige
vare. De er, til forskel af hvad de skriver, langsomme til at svare på emailen
og telefonen tager de bare ikke.
Jeg har lige været igennem møllen med noget a-data ram hvor de sendte mig
noget Elixir i stedet for. Jeg sendte derefter Elixiren retur for at få en gang Elixir
IGEN....med endnu en opkrævning..(som min varemodtagelse desværre betalte)
Det lykkedes endelig at få det rigtige ram efter 117 emails og nogle ikke-hjælpsomme
"oneliners" som svar.
Nu står jeg i den situation at jeg har returneret det andet sæt elixir og har skrevet
en del gange til PC-huset for at spørge hvornår at de har tænkt sig at betale refusionen.....

Konklusionen på dette er :

LAD VÆRE MED AT HANDLE HOS PC-HUSET......!!!!

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
18-06-2007 23:43:23
Svar/Indlæg:
14079/622
OMG 😲 - er er de kraftidioter ude ved PC-Huset eller hvad ?? :no:

Hovedreglen er ganske enkelt, som #2 siger:
LAD VÆRE MED AT HANDLE HOS PC-HUSET......!!!!

->#0

Hvis jeg var dig ville jeg returnere det, og forsøge at få mine penge igen. Du kan også prøve at få det byttet, men hvis det var mig, ville jeg aldrig have deres varer.

syska

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2007 23:45:29
Svar/Indlæg:
1085/26
1# Du mod siger jo dig selv ...

Det er da en god handel hvis han har fået et dyrere bundkort til en billigere pris.

Men tror næppe de gider sende dig et gfx også skal du bare betale halvdelen.. for det første tror jeg dit bundkort du har fået koster mere end det andet.

For du skriver jo at det han har fået koster mere end det han reelt skulle have haft ...

0#
Men tilbage til sagen ..

Du skal da selvf have det kort du har betalt for ... og dem som har lavet fejlen. Men nu skriver du bare at der ikke er noget DVI stik ... du kan jo skaffe en converter indtil du finder ud af hvad de vil gøre ved at de har sendt dig noget forkert ... så kan du jo brude den imellem tiden.

// ouT

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2007 23:49:17
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg ville også bare sende det tilbage og bede om pengene. Gjorde jeg selv, da jeg, som #1, fik et par Elixir ramblokke, i stedet for et par V-Data. Det tog så godt nok halvanden måned, og en masse mails, før der skete noget, og da de endelig sendte penge, sendte de i første omgang kun halvdelen. 😕

torstenk

Overclocker
Tilføjet:
19-06-2007 05:41:15
Svar/Indlæg:
92/29
Hej Alle

Ok, så må jeg jo sende det retur. Ærgeligt når det hele er samlet og det er bundkortet.

Det er jo et bundkort uden indbygget grafikkort. Og det grafikkort jeg har er et AGP og det der er plads til er et PCI-Express.

Når man sender det retur, putter i så bare hele lortet i kassen igen og skriver en seddel i den?

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2007 09:42:21
Svar/Indlæg:
3214/18
Der er nu heller ikke noget DVI-stik på F-I90HD, men derimod en HDMI-udgang hvor der skal bruges en converter, hvis du skal bruge DVI. Er du 100% sikker på, at du har fået et AN9?

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2007 09:44:49
Svar/Indlæg:
1814/48
Du kunne jo begynde med at skrive en mail til dem, hvor du klargører situationen. Hvis de giver for meget bøvl kan du jo også bare købe et PCI Express kort, de koster fra kun 250 kr og vil ofte være en del bedre end den indbyggede grafik der vil være på et bundkort.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2007 13:46:34
Svar/Indlæg:
2872/90
#4 skrive fejl der skulle ha stået en dårlig handel for dem 😳
De kunne de fleste vist også gætte 😎

torstenk

Overclocker
Tilføjet:
20-06-2007 05:45:37
Svar/Indlæg:
92/29
Jeg har fået en mail fra butikken hvor de siger jeg skal sende det tilbage. Så det har jeg gjort. Så må vi se hvor lang tid der går før jeg modtager det rigtige 🙂