Du vil måske kunne benytte dig af følgende som omtalt i konkursloven § 82:
"Har en køber købt en vare på kredit inden konkursen, og går sælgeren konkurs inden varen er leveret, er køberen seperatist, hvis ejendomsretten er gået over til køber på konkurstidspunket."
Ellers er konkursordenen det regelsæt, der regulerer, hvorledes udlodning fra et konkursbo finder sted. Selv om målsætningen med en konkursbehandling er at sidestille kreditorerne, er nogle krav bedre stillet end andre krav. Bedst stillet er seperatistkrav i henhold til Konkurslovens § 82. Herefter finder udlodning sted som følger:
1.
Massekrav af første grad - omkostninger ved selve konkursbehandlingen, samt gæld påtaget med kurators samtykke, jævnfør § 93,
2.
Massekrav af anden grad - omkostninger i forbindelse med at etablere en samlet ordning for alle kreditorer samt gæld påtaget under betalingsstandsning med Tilsynets samtykke, jævnfør § 94,
3.
Lønkrav m.v. i en periode på op til 6 måneder før konkursdagen, Jævnfør § 95
4.
En række af afgiftskrav, jævnfør § 96,
5.
Simple kreditorer, jævnfør § 97 og
6.
Efterstillede krav, herunder renter efter konkursdagen, gavetløfter og bøder, jævnfør § 98.
Her tror jeg desværre at du falder ind under gruppe 5, hvilket vil sige at du kun får del i det der er tilbage når 1,2,3,4 er opfyldt :(
Har dog ikke lovteksten liggende ved mig i øjeblikket, så ovenstående er hvad jeg umiddelbart kan huske.