Problemer med P5N-E Sli og Corsair Xms2 6400

Bundkort / CPU d.  20. juni. 2007, skrevet af Jro
Vist: 293 gange.

Jro

Overclocker
Tilføjet:
20-06-2007 00:38:28
Svar/Indlæg:
54/15
Jeg har efterhånden oprettet en del tråde herinde, da jeg ikke har haft andet end problemer siden jeg har købt nye dele (se profil) til min pc. Største problem så på overfladen ud til at være et RAID0 problem hvor windows engang imellem poppede op med Critical access failure... så kørte jeg så memtest på mine 2x1 gb corsair xms2 cl 4 ram og fejlene vælter ind. Efter 10 min har jeg over 300 fejl... jeg ved ikke hvad der er normalt og hvordan man skal tolke disse resulter. Jeg har efterfølgende sat dem over i de andre ram sockets, men det samme nummer gentager sig en gang til. Jeg giver rammene 2.085v og har sat timings som jeg har fået at vide af nogle guttere herinde: 4-4-4-12 2 og TRC 22 og TRFC 42 alt andet på auto.

Jeg håber der er nogen der har lidt erfaringer med hvad man gør i sådan en situation. Er rammene måske defekte, bundkort fejl eller måske cpu? eller en fjerde ting? jeg er ikke meget for at sende ting ind og så få en regning tilbage i hovedet. Efter denne omgang på lidt over 2 uger så burde jeg måske også bare kaste den computer på sankt hans bålet på lørdag ;)

doit

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2007 01:09:06
Svar/Indlæg:
998/134
prøv først at resette bios (cmos)husk tage strømmen fra det kan være der skidt i bios,
Critical access failure... ser ud til der fejl på en af harddiskene eller de skal køre som ata 150 der skal sættes en jumper på harddiskene
corsair hvor der 300 fejl efter 10min, kan skyldes at ramme skal stå til default spd,tænker her på timening, eller mem controller er i stykker, 3 mulighed der fejl i 1 stk ram test dem hver for sig
2x1 gb corsair xms2 cl 4 skulle være recommanderet af corsair
det var lige det jeg kunne komme på, måske en biosopdatering

priest

Overclocker
Tilføjet:
20-06-2007 10:09:54
Svar/Indlæg:
149/22
(Rammene står i hvert fald på QVL listen over certificerede ram til dit bundkort)

Jro

Overclocker
Tilføjet:
20-06-2007 11:57:44
Svar/Indlæg:
54/15
OK.. takker......Doit: Bios er updated med nyeste version, hd'ene er begge blevet scannet med samsungs eget diagnostic program uden fejl. Jeg prøvede som du sagde at teste dem en ad gangen og der var det den ene som kom med samme fejl hele tiden. Så nu har jeg RMAet dem og fået et par Cell Shock istedet. Jeg er igang med at scanne dem nu og efter 10 min med begge kørende er der indtil videre ingen fejl... så jeg krydser fingre lidt endnu og takker for tipsene. :)

Iøvrigt for andre der står foran et ram køb, så fik jeg at vide at fejlraten er stor på Corsair ram... just FYI

doit

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2007 13:57:16
Svar/Indlæg:
998/134
#3 glæder mig at høre du har fået løst problemmet 😀
corsair ram har ikke større fejlrate, end andre mærker, men du har fået et par mandagsmodeller, det kan jo ske når udheldet er ude
jeg har kørt corsair ram altid har aldrig haft fejl på dem ca 25stk dualpack