XP Installation fryser ved format på ny computer :(

Software d.  20. juni. 2007, skrevet af Tonzz2000
Vist: 402 gange.

Tonzz2000

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2007 16:37:52
Svar/Indlæg:
93/9
Hejsa folkens...

Først, jeg har allerede lavet en tråd, men det var mere med opkøb af ny computer og ikk så meget med installationen. Så tænkte jeg lige ville smide den under det rigtige sted i håb om nogle flere valgmuligheder/løsninger :)

Jeg har lige købt [Url=http://www.topdata.dk/product.... [/url] hos Topdata.dk. jeg ville ha en samlet fordi jeg er en nød til at samleselv, så jeg tænkte "Jeg kan bare smide min xp CD i og installere også køre det.
Men under installationen fryser den og jeg kan simpelthen ikk finde ud af hvorfor.

Jeg har prøvet at;
- Installere med begge ramblokke, med socket 1 alene og med socket 2 alene.
- Installere NTFS, NTFS (Hurtig) og FAT32 (Bare for at se om det gjorde en forskel.
- Med en anden xp CD
- At sætte den nye harddisk i den gamle computer for at installere der, og lige ledes den gamle HD i den nye computer. Men der nåede jeg til Windows loadscreen også bootede den. Men det er jo nok fordi at det er nogle helt ændre drivere?

Har også ville prøve at sætte autovolt på mine ram til 2,1v i stedet for 1,81v, men kan ikk finde den option i bios (Mother board er ASUS P5VD2-MX SE)

Den fryser stadig, og det er lige når jeg når til at formatere den. Kan sagtens vælge partitioner og sådan, men så kommer den ikk længere end 20%.

Jeg har købt en færdig for bare at kunne spille, og nu gider den ikk engang installere windows. Jeg er ved at gå i koma :(

HJÆÆÆLP!!

På forhånd tak :)

-jonas

P.S. Det her er den gamle tråd http://hwt.dk/forumthread.aspx...
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2007 16:56:04
Svar/Indlæg:
3233/128
At sætte den nye harddisk i den gamle computer for at installere der, og lige ledes den gamle HD i den nye computer. Men der nåede jeg til Windows loadscreen også bootede den. Men det er jo nok fordi at det er nogle helt ændre drivere?

Kunne du installere på den nye HDD i en anden computer?

Kunne du installere på en anden HDD i den nye computer?

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2007 17:46:45
Svar/Indlæg:
1123/442
lyder som RAM fejl, tjek og se om de sidder ordentlig i. Prøv evt. med nogle andre ramklodser!

doit

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2007 19:55:57
Svar/Indlæg:
998/134
skal lige have nogle ting at vide om din pc
bundkort navn på det
harddisk mærke
cpu og ram mærke

Tonzz2000

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2007 20:42:45
Svar/Indlæg:
93/9
Undskyld ulejligheden men fik det til at virke :)

Men nu har jeg så bare et andet spørgsmål:

Jeg har gjort det før men kan ikk huske "Kør" kommandoen. Jeg har lavet en partition på 15GB til mit windows, og vil gerne ha formateret den sidste del af min harddisk. Jeg kan huske jeg gjorde det i "kør" kommandoen, men kan ikk huske hvilken kommando det var. Nogen som kan det offhand?

-Jonas

P.S. Har også prøvet at søge på google, men kan ikk rigtig finde noget ud over cmdcons og c:\winnt og ingen af dem virker.

doit

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2007 20:53:02
Svar/Indlæg:
998/134
hvis du har win xp sp2 på skulle der ikke være nogle problemmer med diskpartion over 127gb
du trykker start-kontrolpanel-Administration-computeradministration-lager-diskhåndtering
laver en ny partion

Tonzz2000

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2007 21:56:07
Svar/Indlæg:
93/9
Nå nu virker den ikk igen. Nu får jeg blue screen igen...og ud af ingen ting. Jeg forstår det virkeligt ikk. Hvor svært kan det være at installere windows?

Jeg er træt af det. nogen i kbh området der har mega meget styr på det her og har mulighed for at komme og kigge? Vil selvfølgelig betale for kørsel og service. Og en enkelt øl/sodavand til arbejdert :)

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2007 22:12:48
Svar/Indlæg:
3233/128
Ram fejl ja......... Kør lige em memtest og meld tilbage

Tonzz2000

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2007 22:16:31
Svar/Indlæg:
93/9
Jamen ringede til topdata og de sagde at de havde kørt ramtest på dem før de sednte den ud.

Tonzz2000

Superbruger
Tilføjet:
21-06-2007 18:51:54
Svar/Indlæg:
93/9
Hej igen.

Nu gav jeg den et forsøg igen. Jeg fik installeret windows og drivere og div ting. Så skulle jeg installere SP2 også gik den kold med bluescreen midt under det hele, og uden grund. Jeg lukkede bare MSN under installationen af SP også startede den.
Så fik jeg genstartet den et par gange men med samme resultat, at den rebootede med Bluescreen, og nu kan jeg slet ikk noget. Nu skriver den:

"Windows could not start because the following file is missing and corruptet: System32/driveres/ntfs.sys"

Og den giver mig også en "Cannot read harddrive" .

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor den bliver ved med at reboote på den måde?

2GB DDR2 RAM (Aner ikk hvilket mærke eller noget. Kan ikk køre aida32 da den ikk vil tænde)
ASUS P5VD2-MX SE motherboard
250GB SATAII, 7200RPM HARDDISK *SILENT FLUID* (igen kender ikk mærket)
INTEL CORE2DUO, E4300

Håber det hjælp bare lidt.

-Jonas

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-06-2007 18:58:30
Svar/Indlæg:
14079/622
For mig lyder det som om der tydeligvis er noget galt med harddisken eller rammene. Har du prøvet at pille den nye harddisk fra, og boote på den gamle i stedet ?
Hvis ikke, så prøv det. Evt i fejlsikret, da de gamle drivers ellers kan lave konflikter.

Og hvis du får den til at starte op: At Topdata siger de har kørt Memtest på den, betyder ikke de rent faktisk har gjort det, så prøv at gøre det.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2007 18:59:08
Svar/Indlæg:
20170/383

Har du prøvet med en anden HD, evt. checket for bad sectors??

Du kan jo altid købe en HD på nettet og så evt. benytte dig af de 14 dages returret :) hehe

doit

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2007 19:49:16
Svar/Indlæg:
998/134
har bud på den hardisk skal jumpes ,til sata 150 tror den kører sata 300
der bug i chipssettet VIA P4M890
VIA VT8237A
vil lige spørge du ville kikke om, du kan se en jumper på harddisken.
ser jumper fra samsung disken sådan herud

ser jumper fra maxtor sådan herud

så kan du sætte jumper på for se det skulle hjælpe