Vista 64-bit Home Premium probs

Software d.  21. juni. 2007, skrevet af Nuitarius
Vist: 267 gange.

Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
21-06-2007 08:59:11
Svar/Indlæg:
36/5
Hej

Jeg har nogle vista problemer som der måske er andre der kender til. Jeg arbejder i et systemhus hvor vores IT-afdeling bare siger jeg skal om installere. Men det er deres svar til alle Microsoft fejl. Og det kan ikke passe.

Jeg har installeret Vista 64-bit Home Premium, men selv med denne nye OS har de ikke fået fjernet deres "lorte-blå-nedtur" billede.
Den kan stå og lave INGENTING (dvs. kun have startet Windows processor). Den kan endda stå ved login, og lige pludselig får den lyst til at vise blå skærm og crasher (sker min. 1 gang om dagen). Det kan ikke passe at jeg skal om installere for at få problemet til at gå væk.

Desuden har Microsoft lavet et overvågningscenter (til at overvåge programmer som overvåger din PC, såsom anti-virus software etc. WTF!) og efter sidste Microsoft opdatering har den ikke overvåget Windows Defender. Jeg går derefter ind i centret og trykker på "Slå til", men så prøver den at skaffe nye definitions?? og konstatere derefter at der ikke er nye definitions og kan derfor ikke slå overvågningen til. Hvad sker der lige?!?

Jeg har mere eller mindre fået alt til at virke på Vista, men holy-fu**ing-crist det er til tider bøvlet. Selv Winamp (version 5.3 tror jeg nok) som er godkendt til at køre på Vista har jeg problemer med. Under install sagde den endda at Winamp ikke er kompatibel. Det står der sgu på nettet at den er. Desuden hver gang jeg starter programmet op laver den en *.dll fejl. Programmet virker så jeg kan leve med det, men come on.

Er der andre som har probs med OS'en?? Og som måske kan fortælle mig hvorfor jeg har så store problemer?

Jeg er klar over at pga 64-bit kan der være problemer med software, men hvad er problemet. Hvis et 32-bit software bliver installeret så er den lavet til at kun kunne bruge min den ene kerne. hvilket vil sige 32-bit processor. Den kan ikke bruge den anden processor og derfor funker det jo fint. Men Windows har åbenbart stor-problemer med at lade software kun benytte 1 processor.

Nå men håber i har gidet læse mit brok og komme med løsningsforslag? 🙂
Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
21-06-2007 10:59:17
Svar/Indlæg:
1633/76
SVJV så har 32-bit og 64-bit absolut intet at gøre med hvor mange processorer styresystemet kan udnytte.
Hvis du får blå skærm selv på en ny formateret maskine, så er problemet sandsynligvis hardware-relateret. Prøv med nye reservedele, mit første bud vil være ram eller bundkort.
Dine Vista-problemer kan godt bare være ting der skal rettes med de opdateringer der kommer henad vejen, det ved jeg ikke helt.. men få lige styr på hardwaren først, så tager vi resten derfra.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2007 13:01:09
Svar/Indlæg:
3233/128
Prøv at teste dine ram f.eks...


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2007 13:13:31
Svar/Indlæg:
6899/119
Ja, det lyder ikke som om det er noget du skal beskylde vista for det der.

Man skal ikke gøre det mere ustabilt end det er.

Det lyder som RAM fejl, som andre er inde på.