#17 jo den gør... Instruktioner fylder i hukommelsen, og jo flere instruktioner, jo mere ram bliver der brugt. Også derfor de er kommet op med Thumb instruktionssættet på ARM.
"RISC betyder at backend'en kun "forstår" få simple instruktioner, og man skal så benytte flere af dem for at gøre diverse ting (okay, det havde du skrevet korrekt)." <- Ved ikke præcist hvad du ville kommentere her (ikke på mit indlæg), men RISC design filosofien er at levere simple og samtidlig kraftfulde instruktioner som kan udføres med kun én cycle.
"CPU'er i dag er alle RISC, men de emulerer bare de gamle CISC instruktioner :)" <- Hhm... Intel fx, valgte da RISC var begyndt at komme frem, at gøre de mest brugte instruktioner kortere og dermed hurtigere mens de længere så måtte blive en anelse længere og dermed langsommere.
"Det fede ved RISC (set fra compiler-programmøren's synspunkt) er at det er langt nemmere at lave effektive programmer til RISC, end CISC. En computer er dum, og lære den hvornår og hvordan den skal udnytte CISC er ret så udmattende." <- Ja, altså man kan sige, at hvis du laver én specifik compiler til RISC og én specifik compiler til CISC, så vil RISC tit være bedre designet, da en CISC tit skal tage højde for fx MMX, SSE osv. osv. instruktioner, så en compiler til CISC skal for det meste tage højde for flere ting end RISC.