PC Boot Problemer

Diverse d.  22. juni. 2007, skrevet af Emze
Vist: 253 gange.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2007 17:02:28
Svar/Indlæg:
666/100
Hey alle sammen

Er gået igang med at kigge på en af mine venners Acer stationær pc, men fandt hurtigt ud af at den havde et stort problem. Den vil ikk boot'e windows 😐 Ved desværre intet om den, men hvad ville i gøre i sådan en situation. Jeg har prøvet at ændre alt muligt i bios om hvad den skal boot'e først og sådan noget men intet virker.
Den starter Cmos op og lige efter den skærm med "tryk del for at gå ind i bios" forsvinder går skærmen i sort 😐

har overvejet at tage hans hd ud og formatere den i min egen pc og derefter installere windows på den igen men vil det hjælpe ??

Håber i kan hjælpe mig og sorry fordi jeg ikk kan komme dybere ind i problemet 😩

Hilsen Emre Gezgin Aka Emzé 😀 😀 😀
Jro

Overclocker
Tilføjet:
22-06-2007 23:36:35
Svar/Indlæg:
54/15
Beskriv lidt mere om hvornår dette problem er opstået og om selve problemet. Lyder ikke til at det er et problem med hd'en da den bare ville komme med en fejl om at den mangler et OS etc. Er det en ny pc, selvbygget, hvad er delene, har den kørt før hen etc???

Emze

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2007 14:25:32
Svar/Indlæg:
666/100
altså ved desværre intet om den men kan sige at pcen er købt i computercity samlet
Det er en acer med
en Amd Sempron 2800+ CPU og
160GB HDD
512mb DDR
ATI Radeon 9250

Bundkortet er sikkert et eller andet ukendt mærke, sådan er det jo altid 😛 haha

Er 100% sikker på at den aldrig har været OC'ed men ved ikk helt hvordan problemet opstod da det er min vens pc 😐 Ved godt at det bliver svært at hjælpe når jeg ikk kan fortælle så meget om den men håber i har nogle bud 😉

Den virkede fint nok til at starte med men lige pludselig gad den ikk mere siger min ven 😕 Meget underligt ja 😕

Nivlek

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2007 14:47:21
Svar/Indlæg:
187/22
du kunne jo prøve at nulstille indstillingerne i BIOS og se om det hjælper..

DotMatrix

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2007 15:02:14
Svar/Indlæg:
345/63
bliver den varm? det ku være der var noget med cpu køleren. for så kunne det jo være en sikkerheds mekaniske der gjorde at den gik i sort.

---> DotteN.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2007 15:11:04
Svar/Indlæg:
666/100
jeg har prøvet det med bios og det hjalp ikk 😕

Tror heller ikk det er fordi den bliver varm. har tjekket hvad temperaturen er inden i bios menuen og der er den ikk mere end 40*C (det er runde tal) og det er jo ikk det vildeste. 😕

andre bud ?

Jro

Overclocker
Tilføjet:
24-06-2007 11:24:50
Svar/Indlæg:
54/15
Du må prøve at udelukke noget af hardwaren... Hvis du selv har nogle dele, så prøv at sætte dem i hans maskine, en ad gangen vel at mærke. Hvis bios er reset, evt opdateret til nyeste version, load default settings i bios, og så prøv ellers at pille dele ud en ad gangen og sæt dine i....

Du kan ikke boote fra diskette, cdrom eller hd? dvs du kan gå ind i bios, men hvis den loader forbi bios så står den fast? Når du at se at den tæller ram, ide setting etc?

Emze

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2007 12:49:00
Svar/Indlæg:
666/100
har fikset det 😀 😀 ved ikk helt hvad det var men den virkede efter jeg havde sat hd i min maskine og derefter reset'ede jeg hans bios ved at bruge jumperen på bundkortet og wupti 😀 hehe

men tak for hjælpen alle sammen 😀

Hilsen Emre Gezgin Aka Emzé 😀 😀 😀 😲 😲 😲 😲