HDA X-Plosion 7.1, sub spiller ikke?

Diverse d.  24. juni. 2007, skrevet af Aliaz
Vist: 229 gange.

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2007 19:40:04
Svar/Indlæg:
1015/333
Hej,

Jeg har X-plosion 7.1 lydkort, men opdagede lige i forbindelse med opgradering af mine Dali højttalere, at min B&W sub ikke spillede. (Til de der ikke kender mærkerne, så er det extern udstyr). Det er tilsluttet min NAD forstærker. Forbindelsen fra lydkortet er optisk digital kabel.

Jeg gamer aldrig, men hører en del musik i FLAC-formatet (org. cd'er indlagt i tabsfrit format).

Lydkortet har en setup/indstillingsmuligheder i windows, hvis man trykker på iconet nede i højre hjørne.
Jeg har valgt Digital 96khz lyd, fremfor realtime encoding i DTS eller Dolby digital. Jeg kan se en grafisk afbiling af hvilke højttalere der er med/spiller ved den valgte indstilling og ved digital 96khz er der ikke sub med. Men det kan da vel lade sig gøre at høre stereo inkl sub??
Håber nogen har forstand på det, tak.
gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
25-06-2007 09:22:22
Svar/Indlæg:
5679/460
prøv og skru op for sub , på din computer , ved ik om det er en af dem der selv tænder når den mærker aktivitet , måske der ik er nok "kraft" ud til sub , eller måske kablet fra lydkort til forstærker , men du ka jo prøve og skifte imellem DTS eller Dolby for at se om det måske er en af indstillingerne der "bugger" din sub , ka ske , men tjek det hele osv. :)

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 09:26:19
Svar/Indlæg:
1015/333
Sub'en har en auto-funktion, således den tænder når den mærker aktivitet, men den står på tændt altid i stedet, sådan den skal reagere med det samme. Når jeg afspiller en CD fra min NAD DVD afspiller, så er der sub på.
Og som sagt, hvis jeg skifter lydkort-indstillingen til DTS eller DD, så er der også sub på, men jeg vil helst bruge Digital 96 khz, da det lyder bedst. De andre er mere film-formater, men jeg ser ikke film fra PC'en.

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 21:09:27
Svar/Indlæg:
1015/333
Der må være andre end mig der har sådan et lydkort og en "rigtig" stue-subwoofer?