Penge retur til Alfaview-kunder

Litteratur d.  25. juni. 2007, skrevet af Dall3
Vist: 280 gange.

Dall3

Overclocker
Tilføjet:
25-06-2007 11:59:36
Svar/Indlæg:
400/37
Nogle af de forbrugere, som er kommet i klemme efter tv-forhandleren Alfa­views konkurs, kan få deres penge tilbage, hvis de har købt fladskærmen på nettet og betalt med et betalings­kort som for eksempel dankort.

Er pengene trukket på kontoen, men er varen ikke modtaget, kan forbrugeren gøre indsigelse over den pågældende transaktion, oplyser e-handelsfonden.

Pengene er til gengæld med stor sandsynlighed tabt for de forbrugere, som har forudbetalt via en konto­til­konto overførsel.

"Det er de færreste forbrugere, der ved, at kortbetaling som dankort er den bedste måde at betale på, når man handler på internettet. Her er man nemlig beskyttet af bankernes indsigelsesordning. Ved forudbetaling er det alene forbrugeren, som bærer den økonomiske risiko," siger direktør i e­handelsfonden Lars Schmidt Larsen.

Man skal henvende sig til udstederen af betalingskortet, hvilket oftest er ens pengeinstitut. Pengeinstituttet hjælper herefter med at udfylde en såkaldt indsigelsesblanket, som formidles til PBS, der behandler sagen og tilbagefører beløbet til forbrugeren.

Forbrugeren kan altid gøre indsigelse, såfremt der er trukket et beløb fra forbrugerens konto og forbrugeren kan godtgøre:

* at man ikke har modtaget varen

* at man har været udsat for et misbrug af sine kortoplysninger

* at man har fortrudt købet inden modtagelsen af varen ved for eksempel at nægte at modtage den eller undlade at afhente den på posthuset

* at der er trukket et højere beløb end forbrugeren havde godkendt ved bestillingen.

fra TV2.DK
CarstenHansen

Superbruger
Tilføjet:
25-06-2007 12:28:53
Svar/Indlæg:
204/31
Så er der da lidt håb for nogle... Synd for dem der har betalt kontant... :no:

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 12:46:26
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg ville til en vær tid kunne få mine penge tilbage,bare jeg har en kvit.
her er det godt at kende loven,men det er ikke på den pæne måde,men fuldt lovligt 😀

jeg gider ikke skrive,om hvordan,for så skriger folk at det kan man da ikke 😉
men jo det kan man godt hvis,man gør det på den rigtig måde,og så har man loven ved sin side 😀

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 14:25:14
Svar/Indlæg:
3588/418
Du er lidt spooky, Martin 😀

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 14:50:32
Svar/Indlæg:
3214/18
Jeg kan også gå på vandet... Jeg gider bare ikke lige fortælle jer andre hvordan. 😐

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 15:56:03
Svar/Indlæg:
8555/439
#4 😀