4gb ram + vista 64bit = Rocknroll

Bundkort / CPU d.  25. juni. 2007, skrevet af Mathis77
Vist: 433 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 19:35:23
Svar/Indlæg:
6293/359
hey m8s

jeg havde læst en masse godt om 4gb ram og så vista 64bit

så jeg har installeret vista 64 bit og det funker super sammen med mine spritnye kingston value 4gb ram (2x2gb)

og jeg må sige at i det spil jeg spiller for tiden (Lord of the Rings Online) er blevet rigtig glad for de ekstra 2gb... især når jeg er i hovedbyen, hvor jeg plejede og ha MEGA lag.. der kører alt flydende nu... jeg havde lidt samme problem i everquest2 for nogle år siden, men hvor jeg så gik fra 1gb til 2gb og løste problemet

men hvis jeg havde et større grafikkort, så var det nok rigeligt med 2gb ram...

man skal lige ind i bios og sætte den til memory remapping under northbridge settings, så kan pcen finde ud af at der er 4gb sat i... og ja så køre med 64bit vista, så vil det virke for én... hermed et lille tip til dem, som har haft problemer med at få 4gb ram til at funke i de seneste mange tråde om ekstra ram...

/hygge 😀 😎
Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 19:48:54
Svar/Indlæg:
8555/439
nice 🙂
du fik styr på dem 🙂
hvordan virker de i en 06 ?

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
25-06-2007 20:05:34
Svar/Indlæg:
1233/50
ja noget tyder på at jeg lige skal købe 2 gb mere til mit setup i min profil når jeg har købt mig et asus p5B

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 20:41:32
Svar/Indlæg:
6293/359
#1 hej martin ja jeg fik styr på dem.. det var sgu godt... jeg prøvede at opdatere bios og skifte blokkene rundt i forskellige slots, men det var først da jeg enablede remapping at det kom til at du... jeg fik googlet mig ind på problemet og slog så op i manualen til p5b del.

#2 jeg ville da købe et P35...fx. et som martin lige har købt... og det er endda billigere... eller havde du specielt i tankerne med P5B del.? det er helt sikkert et mega fedt bræt og har super OC muligheder, men jeg ville nuppe et P35

#1 jeg har ikk prøvet en 3dmark endnu... men de funker vildt godt i mit LOTRO spil, som jo også fylder 6.5gb - jeg nupper da lige en 06 så

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2007 23:58:25
Svar/Indlæg:
8555/439
🙂 takker.
kun godt du er glad for dit bytte 🙂

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2007 09:54:44
Svar/Indlæg:
6293/359
Ja det er sgu nice... super ikk at ha lag når computeren blir mest presset i de store grafiske onlinespil.

mht. 3dmark06 så har jeg kun et 3.6ghz clock at sammenligne med - lige nu kør jeg jo 3.0ghz og kommer nok ikk højere op forløbigt, men ved 3.6ghz jeg fik omkring uhyrlige 3900 point, yes sir velkommen til 7600GT, men jeg må sige i spilsammenhæng er det stadig ret godt det kort.

men jeg kan jo prøve at kigge på de 2 andre scores - dem over cpu-scoren, og så se om der er nogen forbedringer - tror det ikk - det er jo bar en bench og tar ikk højder for at man faktisk kan vinde en del med 4gb ram i spil.

ser frem til et efterår, hvor jeg nok flotter mig med et DX10 kort af en eller anden art - det er på tide min GFX kommer op på niveau - har altid haltet lidt bagefter, men det har så givet mig mod på at optimere andre ting, som diskperformance og windows optimering for at alligevel at få ekstra FPS ud af skidtet...

Har lige installeret O&O Defrag - den er dælme god og gør dine diske mindre støjende og noget hurtigere = mindre lag i dine spil

/hygge 😎