Ek helt klart det bedste sys jeg,,, har en på min X1900XT og den kan jeg clocke kanske fint uden probs med varme,,, så hvis jeg var dig ville jeg gå efter EK de køler nemlig Hele molevitten ned
JEg tror også det bliver sådan et EK. Men synes det er lidt cool det fra Swiftech, og så også det at det kan bruges hvis jeg senere skifter til et GTX kort.. Men det er jo så også det dyrere.
We are having an issue with the new tape that has proven so effective with the MC14 memory heatsinks. There isn't enough surface area to provide sufficient adherence with this tape when the MC21 is used on the small mosfets of the 8800 series graphics cards.
We are working on a solution wich will most likely involve replacing the current tape.
In the meantime, we suggest an easy solution that has proven to provide a reliable bond:
Put a drop of crazy glue onto a piece of paper; use an unfolded paper clip and dip its tip into the drop of glue, then use the tip to smear some glue on each of the three mosfets, and press the MC21 squarely onto the mosfets for a few seconds.
We do apologize for this extra step in mounting process.
Troede først lige at Crazy Glue var noget termisk af en slags. Men efter lidt google fandt jeg ud af det jo bare er noget Epoxy halløj. Men man bliver klogere.
Men er risikoen for ikke at kunne skille det ad igen ikke temmelig stor??
DEt er der ingen tvivl om at det er. Men jeg tænker at jeg nok højst vil OC mit GFX 670 / 2050 eller hvad der nu er mest rimeligt 🙂
Men det afhænger jo også lidt af hvor varme sådan nogle ram bliver. Og det giver denne test jo intet billede af, altså hvor godt disse heatsinks køler.
Det er jo et valg du selv må tage det stealth er bedre og larmer mindre hvis du vil sætte en blæser på rammene med det andet hoved men stealth er også meget dyrer
#24 Ja og nej... Gabe (CEO fra Swiftech) siger det kun er nogle MC21 som har problemer... Dem med den "gamle" thermisketape... Dem med den nye som er lavet med alu har ikke... 🙂 /Thomas
Hvis nu man klistrer heatsinks fast med kontaktlim - og kun bruger en lille bitte smule, kan man så få heatsinks'ne af igen uden at ødelægge hele pisset?
man kan sagten bruge en lille smule sekundlim i hvert hjørne.
jeg har et ati 9500pro som riska engang moddede for mig, og der blev alle små køleprofiler sat på med kontaktlim, og det virkede fint.
det eneste problem var at der sidder noget kontakt lim tilbage når man fjerner køleprofilerne, men det er jo kun iforhold til rma... og når man aligevel v-modder det, så betyder det jo ikke noget :D
Tanken har også strejfet mig, og jeg kan se at det også kun er 1/8 fittings på. Men i følge en tysk test skulle den være okay til prisen. Men så tror jeg nu nok næsten det ville være bedre at give de 50,- mere og så få et EK hvis det endelig skulle være 🙂
Jeg skal så lige tilkendegive, at jeg før har prøvet nummret med sekund-lim.. Og det endte med et 6800GT med 0 MB GDDR-3 RAM (tilbage da det var top-kort).. Så fik jeg lidt neder på ;)..
.. men held og lykke med at lime! Vi må håbe du er bedre end mig.. Hehe :P
jeg har brugt sekund lim masser af gange det er ikke svært dyp en spids nål i limen og dup et hjørne af ramklodsen gør det i hvert hjørne og sæt så ramsinken på og tryk i 30sek og vupti så sidder den fast men husk nu at der skal være kølepaste rundt på ramklodsen bare ikke lige helt ud til hjørnerne