Sidefil setup på Vista.

Software d.  28. juni. 2007, skrevet af Advanced Micro Devices
Vist: 283 gange.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 03:57:38
Svar/Indlæg:
6899/119
Hej HWT.

Sad lige og studsede over hvordan det er smartest at have sin sidefil sat op i vista.

Fakta om mit system:

- Vista Business 32bit
- 160GB harddisk delt i 2 drev
- 2GB Ram

Jeg spiller Ram krævende spil som company of heroes, hvor det hænder at jeg tabber ud på skrivebordet og laver noget der også, mens spillet kører i bagggrunden, hvilket får mit forbrug op på omkring 1.85GB i joblisten.

Nogen der ved hvordan JEG får den mest optimale ydelse ud af herligheden?
TontonE

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2007 10:19:01
Svar/Indlæg:
1093/51
Jeg har ikke kørt så grueligt meget i Vista, men jeg plejer altid at slå Pagefile helt fra. Ram FTW, harddisk FTL.

Kører med 2GB ram lissom dig.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 10:24:43
Svar/Indlæg:
1262/95
Jeg tror de samme regler er gældende i Vista som i XP.

Operativ system på én harddisk

Pagefile på en anden harddisk

Spil på en tredje harddisk

Så skulle du få bedst performance

Og her er det fysiske harddiske og ikke partitioner

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 11:18:44
Svar/Indlæg:
6293/359
AMD, jeg har læst på flere forskellige engelske fora, at det er bedst at sætte vista til selv at styre pagefilerne for alle drev.. I vista er der nemlig en funktion, som på en AI-facon beregner den optimale størrelse løbende.. og i vista blir pagefilen ikke defragmenteret på samme måde som i XP...

der har kørt ligende tråde i den seneste tid om pagefiles.. og det diskuteres stadig vidt og bredt... dog med XP er den optimale ifølge Martin.v.R 1024mb fast størrelse på hvert drev...

men når nu du har partitioneret dine drev, er det ikk optimalt at ha pagefilen på et andet drev en windows...

jeg ville sætte den til automatisk - dermed får du også udnyttet vistas readyboost funktion optimalt, hvis det er noget du kør eller kunne tænke dig at køre?

/hygge

Mathis 😎

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 12:09:34
Svar/Indlæg:
6899/119

Så lader jeg den bare selv bestemme :)

Det går også pænt hurtigt i forvejen.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 14:45:00
Svar/Indlæg:
6293/359
#4 ja, super..med vista er det bedst sådan...og hvis man endelig får tweaket den en smule er det minimalt man vil vinde - og vinde i enkelte tilfælde, men tabe på resten... så en rigtig god allround er lade vista køre showet...

ps. jeg overvejer inden for de næste måneder at købe en SSD på 32gb til vista og mine favoritspil.... hvis ikk det blir 4gb ram mere og så lave et software-RAMdrev. hehee