Vista 64 bit - det ligner en klar vinder

Software d.  28. juni. 2007, skrevet af Mathis77
Vist: 463 gange.

Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 19:59:28
Svar/Indlæg:
6293/359
hej igen

som opfølgning på de seneste tråde om vista, pagefile, udnyttelse af 4gb ram og harddiskperformance i vista, så vil jeg også lige tilføje at mit lydkort, Creative X-Fi Xtreme Gamer synes at spille mp3 musik meget meget mere klart og tydeligt med vista 64bit... som nogle sikkert tidligere har læst, så var lyden ikk for god i vista til at starte med... men nu synes jeg godt nok der er sket noget med min computer efter skiftet til vista 64bit.

Udover det så virker alle mine programmer, som jeg brugte i vista også med vista 64bit...

Kan det virkelig passe, at fx. driverne til lydkortet er meget bedre en normal vista? Det er i hvertfald nogle helt andre nogle og har andet grafik i setup menuerne osv...har prøvet at google uden held. eller bare det, at det er 64 bit i det hele taget?

Mine spil kan også godt lide 4gb ram, og under spidsbelastning har jeg ikke lag længere, som da jeg kørte med 2gb ram.

Hermed så ser jeg ingen grund til at gå tilbage til 32bit nogensinde igen og da slet ikk XP.

Hvad med jer? skal i med på vognen? eller er der stadig for mange ting som taler imod? jeg er i hvertfald yderst positivt overrasket over driverundstøttelsen til 64bit, som til XP var total mangelfuld

/hygge 😀
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 20:28:58
Svar/Indlæg:
4657/53
har du prøvet og spille et lidt ældre spil. dvs 3-5 år gammel.

sådan en lille hurtig måling jeg har lavet ved og dual boot med XP .
er at jeg mister ca 20% af grafikkortet ydelsen i Vista 64 .
og det syndes jeg er meget , når man kun lige kan trække det i XP kan man godt opgive i vista og lukke ned for noget øjenguffen.
om et år eller 2 så er vista klar


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 21:10:27
Svar/Indlæg:
8555/439
#1
2år 😀 ja ,men så skulle der været et nyt styre sys ude,som afløser vista.


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2007 22:18:19
Svar/Indlæg:
7263/260
#2

Ahhh mon dog ! 😀 🤣 , men man ved sku ikke hvad de M$ drenge har gang i derinde ..


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2007 12:15:14
Svar/Indlæg:
1262/95
#3 Microsoft skulle eftersigende have meldt ud af de forventer lancering af et nyt operativ system hvert andet år, jeg vil dog give dit ret, det er nok meget usansynlig.

64bit ser ud til at være ganske godt med efterhånden, synes jeg har kunnet finde en hel del drivere til 64bit, dog halter printer og scanner drivere stadig lidt bagefter hos nogle producenter.

Jeg har lige smidt 32bit Vista på min spand og jeg overvejer godt nok kraftigt at gå på 64bit og så anskaffe 2GB RAM mere, med de RAM priser der er for tiden, så er det jo ikke nogen større formue 🙂


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2007 12:25:46
Svar/Indlæg:
4089/252
Da jeg får nyt hardware idag, skal jeg alklkigevel installere om, og jeg har da alle versioner af Visa gennem jobbet., så kunne være man skulle prøve 64 bit versionen... Nogen som ved om Sims 2 + expansions virker til Vista 64 bit? Eller blir konen sq nok lidt smålummer, og vi ved jo godt hvad den slags kan ende med!


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2007 12:38:56
Svar/Indlæg:
1262/95
#5 Jeg tror du roligt kan regne med at de fleste programmer og spil virker i 64bit, det er ihvertfald min erfaring.

Godt nok har jeg ikke 64bit OS på min spand men i onsdags fik jeg Diablo til at køre på Vista, efter det er sket så er jeg ikke nervøs for programmer og spil ikke vil køre på Vista 🙂


Chronos
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2007 17:36:03
Svar/Indlæg:
566/150
kunne ikke bruge 64bit pga lyden var totalt elendig, forringede og lød af H til - ku ikke finde løsning, så skiftede til 32bit :<


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2007 17:41:07
Svar/Indlæg:
6293/359
#7 Ok du har så oplevet lige det modsatte af mig. Men hvilket lydkort har du? onboard?

jeg købte mit første lydkort siden soundblaster 220 i år...dvs. i 12 år har jeg kørt med onboard lyd og været godt tilfreds... men Creative X-Fi Xtreme Gamer har bare været et hit og så til sølle 600kr... når lyden så blir endnu bedre med 64 bit, så er det jo bare super... synes lyden var bedre i XP end med vista 32bit...


camperman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2007 21:14:14
Svar/Indlæg:
437/24
Helt ening med Mathis vista 64bit styre :)

Har endnu ikke fundet noget der installeret rigtigt ikke har virket.

Nero drillede mig lidt ind til jeg fandt ud af jeg bare skulle have en version 1 nummere nyere af 7eren, så kørte det.

Syntes helt klar MS har gjort det kanont godt med Vista 64bit udgaven, har kørt med den et par måneder nu og der har intet været at komme efter.


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
04-07-2007 17:10:45
Svar/Indlæg:
36/5
Jeg har også fået 64-bit Home Premium på min PC. Kører super nu, men gjorde det ikke i starten.
Havde store problemer med at den crashede non-stop (selv hvis den bare stod stille ved login. Totalt mærkeligt). Rodede derefter lidt ved rammene (satte dem fra 4:5 667 til 5:5 800). Nu kører den bare.

Jeg har dog store problemer med stort set alle spil/programer der er ældre end år 2000. De brokker sig alle over at de kan se at det ikke er en x86. Så konklusionen er at de fleste spil fra før 2000 kun vil installeres på 32 bit PC'ere. (Og jeg har husket at ændre kompatibiliteten)
Selv winamp 5.33 som efter sigende skulle være Vista kompatibel brokker sig med en fejl under hver startup. Dog kan den stadig afspille.
Flash player findes endnu ikke til 64-bit (det siger deres hjemmeside i hvertfald). Så jeg synes de har noget vej endnu, før jeg kalder 64-bit Vista en succes.

Men jeg går ikke tilbage til XP nu.