Så er jagten på alle de "dumme" der har købt store PSU'er gået ind kan jeg se. Jeg selv går sikkert ind under den kategori, da jeg for nogen tid siden anskaffede mig en 700w Seasonic, til en 1600kr hvis jeg ikke husker helt forkert.
Det er da helt sikkert rigtigt nok at de er meget få mennesker der som tingende står nu, får brug for deres 1kw PSU'er. Jeg gav heller ikke meget for den før nævnte PSU Calc, da de vist er sponsoreret af en PSU producent eller to, og har derfor taget min strømmåler frem.
BOOT: 389w
Windows Login Promt: 304w
Folding (SMP Client): 417w
Prime:449w
Ati tools + prime 95: 518w
Det er med min quad @ 3,4ghz og vandkøling og 6 15k diske og et std 7900GTX. PSUen blev købt bed henblik på kompressor og jeg har også to diske mere liggende, som kommer i inden længe, så vil tro jeg komme til at ligge lige omkring de 650w, give or take.
Så 600w er slet ikke så dumt igen, man skal huske at de fleste PSUer kun levere det givne antal watt ved f.eks 35 grader indsugningsluft, og på en dag som idag ligger case temp lige der omkring, derfor gør det ikke noget der er noget overhead til en dag hvor det bliver rigtigt varmt.