Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2007 09:08:04
Svar/Indlæg:
588/68
Hej Gutter.
Jeg har overstående mobo med 2 x Seagate 7200.10 320 Gb i raid 0. Generelt syntes jeg at de er meget langsomme. Det ses bla ved:
- Opstart, er ca 2x så lang tid om at starte computeren op, som en 2-3 år gammel bærbar. Det er ved frisk installering.
- Hvis jeg prøver at slette større mapper i Total commander eller lign, går der nogen gange flere minutter før at jeg får muligheden om jeg skal slette alt i mappen eller om jeg vil fortryde. Dvs. den står og "tænker" i flere minutter!!!
- Under HD tach, scorer de ca 90 mb/sec, hvor mine gamle Maxtor 10 på et DFI 250gb nf 3 scorede 100-110 mb/sec!
- Et andet problem jeg har med dette board er at ca 40-50 % af gangene så bliver mit raid setup ikke fundet under opstart, dvs jeg må trykke reboot, og så plejer det at virke. Det er et problem jeg har set før, på et par andre forums, men er der nogen her der har prøvet det ?
- Derudover syntes jeg den er langsom ved installation af forskellige ting, bla windows. Det gamle system kunne klare at installere windows (39 min) på ca 8 min og ved dette nye system tager det evigheder, eller ca 2x så lang tid.
Jeg er ved at skaffe en anden stor harddisk, så jeg lige kan teste de 2 diske her for sig, men tror i det vil hjælpe, eller skal jeg bare finde mig i at det her mATX board er langsomt ?
Mvh Martin Larsen