P35 Tips og tricks

Overclocking d.  02. juli. 2007, skrevet af Boomer
Vist: 281 gange.

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2007 14:22:10
Svar/Indlæg:
906/100
Jeg ved ikke om det her er for tideligt men vi er en del med P35 motherboards PT og jeg synes selv at vi mangler en tråd som samler alle folks erfaringer op.

Så med lidt hjælp fra andre erfarne OCere kan vi måske få en "lille" P35 OC bibel her på siden.

Indledende:

Som altid er det en god ide at læse alt det man kan på nettet vedrørende ens CPU og motherboard, lige PT er der ikke så meget P35 litteratur så det gør noget da det er et forholdsvist nyt chipsæt (Derfor jeg har startet denne tråd).

Som sædvaneligt skal PCI-E frekvensen låses til 100 / 33 MHz.

Features som skal slåes fra i BIOS: C1E (Volt scalering for at mindske forbrug), EIST / SpeedStep (Multiplyer ændring), CPUID Max val.

Features som ikke burde influere på ens OC: TM1 (Temperatur support for gamle P4 osv.), Vanderpool tech. (Support for at køre flere virtuelle maskiner i CPUen på samme tid) --> Dette er min erfaring hvis i har oplevet noget andet skriv endelig i denne tråd.

Ting som jeg ikke har kunne finde ud af er følgende: vMCH eller NB's std. volt (Mit motherboard kan man vælge +0.1, +0.2, +0.3, derfor er jeg lidt tilbage holden med at øge den da det er forholdsvis stor intervaller, eller hvad?), FSB overvolt hvad er rimeligt og hvilken indflydelse har det på ens OC.

Håber at alle os med P35 kan give den gas så vi kan få gang i noget ordentligt OC :)

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2007 22:17:42
Svar/Indlæg:
4657/53
Vi havde godt nok en lille tråd til og køre om Gigabyte P35 bundkort.
Jeg har lige gravet lidt efter den.da jeg kunne se du havde en gigabyte bundkort.
http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Men ellers har du hvis fanget det der er. bios er jo lidt forskellig fra bundkort til bundkort.

ang. vMCH og NB's std. volt har jeg ingen ide til hvad den er. med normal skal de ikke røres ved før 500mhz+ så for de fleste er det bare normal /auto de skal stå på.

Min max oc er ca 3800 mhz ved 1.70v vcore og det gir en superpi tid på 13.7 sek for 1M.