Overclocker
Tilføjet:
03-07-2007 18:04:21
Svar/Indlæg:
8/1
Hey sidder her med en lidt ældre comp. og har nu fået et problem.
Genstartede computeren den ene dag og pludselig kunne den ikke finde min harddisk(SATA), havde heldigvis lavet en backup, så prøvede at formatere.
Smækkede WinXP cd i men den sagde at den ikke kunne finde nogen Harddisk, hmm tænkte jeg, mon harddisken var død.
Købte en nye WD(SATA) og har netop prøvet at putte den i computeren, computeren siger også med denne harddisk at den ikke kan finde nogen harddisk og at jeg skal se efter med strømkabler.
Har nu forsøgt med et nyt sata kabel(+begge sata porte på bundkortet), 4 forskellige strømstik (2 forskelllige) men lige meget virker det.
Nogen der kan hitte ud af hvad der er gjaldt?
mvh. Thunder.
Efterfølgende:
Har netop prøvet at smække både den gamle og den nye harddisk i.. Nu kan den godt finde den gamle men ikke den nye og når jeg så vil formaterer får jeg en blå skærm som siger:
"A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer
If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:
Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated.
Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer."
Også:
Okay har så prøvet at fjerne den nye harddisk for at prøve dette.
Booter fint op og genkender endda den gamle harddisk, kommer ind i winXp installationen. Men da jeg så vil lave winxp installationen siger den følegende:
"Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.
Make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program"
Mere:
Begge harddiske er SATA.
Kan summere det meste ned til at jeg godt kan se min gamle harddisk når booter, men når jeg så vil formatere/installere winXP med cd'en kan den ikke finde min harddisk.
Har jo også prøvet kun at sætte den nye harddisk til som jo bare skulle kunne sættes til og dermed installere winXP på den?
Har prøvet at sætte SATA driver disk i men computeren ber mig om at tage den ud og reboote...
Nogen der kan hjælpe mig plz.?