Hej jeg fik lige den tanke at de nok ville være smart at OC med et ordentligt airflow - havde lige en bordventilator på bordet - så kom tanken:hvorfor bruger ekstreme overclockere, eller bare folk uden kabinet eller med åbent kabinet, ikke en bordventilator. SE: http://www.air-flow.s-8.dk/dat... De burde jo give et enormt airflow, måske mere end nødvendigt?
Men hvorfor har vi ikke set OC'ere taget initiativ til dette? - 1620mm og 1700/2650 cm/t er da udemærket, ikke?
Jeg tror at jeg vil lave et sådant projekt på efterskole eller på HTX om et år! Så lad os se om der er nogen der 'låner' idéen inden 🙂
Hvis jeg ikke har ret med at der er ingen OC'ere der bruger det, så send et link!
Jeg har set det indtil flere gange - så desværre.. Min favorit af den type, var en som fik køle-blæseren fra en ford sierra moddet ind i siden på hans custom-kabinet. Det var mange år siden på en australsk ekstrem casemodder side.
hehe minder mig om dengang jeg monterede en 220volt svejseblæser på 7k rpm i siden af mit kabinet ! tror den larmede med omkring 60db eller sådan noget... men folk elskede det til LAN. Udover det havde jeg dengang min 800gram custom made køler på en 700mhz slot a athlon ! uhhh det var tider ! og alligevel rendte den max 920mhz med svejseblæseren sat til :no:
Det kunne da være sjov nok . med sådan en blæser. Men luftkøling har sine begrænsninger og så hjælper det ikke med en mega stor blæser .
Det største problem med varmen er og få den transporteret fra cpuen og over i køleren. Et problem dem med highend vandkøling har. og sikkert også dem med toppen af toppen indenfor luftkøling. køleren er kun lunken men cpu er ved og koge over . ☹