nogen der ved noget om webserver?

Software d.  05. juli. 2007, skrevet af allan_84
Vist: 298 gange.

allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2007 16:57:02
Svar/Indlæg:
765/82
jeg har gang i min første egen hjemmeside, eller jeg prøver på at få det op at køre,, jeg har fået fat i noget der hedder xammp, jeg køre det til at starte med på en alm pc med windows xp sp2, som sidder bag en router.

alt virker fint på min interne ip.. og hvis jeg selv bruger min xterne ip fra samme maskine så virker alt os fint,, men jeg kan ikk få det til at virke så andre ude fra kan komme til at se en side der køre..

nogen der har en go idé??

jeg har åbnet de porte jeg kan se i xammp som skal åbnes.. og har tjekket med portscanner, og ok..

apache og mysql køre..

hva er det jeg over ser? eller glemmer,, jeg er lidt grøn i det her med webserver og hjemmesider, så håber der nogen der kan komme med nogle forslag.
allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2007 17:23:22
Svar/Indlæg:
765/82
har nu prøvet med en ren apache.. (den man kan hente ved apache.org) og den virker heller ikk,, er der noget jeg glemmer?


#2
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2007 17:57:54
Svar/Indlæg:
767/51
Prøv en telnet til port 80 fra ydersiden af routeren.


larsup
 
Overclocker
Tilføjet:
05-07-2007 19:56:41
Svar/Indlæg:
80/18
hey.

ved heller ikke så meget om det men da jeg satte min ftp op viste det sig at det var hos udbyder der var spæret det er ikk nok at du åbner indternt så prøv at snakke med dem. i mit tilfælde var det fordi jeg hvade en dynamisk ip-adr: så jeg måtte have en fast også.

mit probz var det samme jeg kunne sagtens komme ind via mit lokale netværk men bad jeg naboen om at prøve, så gik der ged i den ☹