Står og skal opgradere min computer. Men kan ikke bestemme mig for om jeg skal have et færdig lavet vandkølingssystem i eller om jeg skal have en ganske almindelig?
Opsætning RAM: Twin2X 2x1024MB DDR2, PC6400 DDR800 CPU: Core 2 Duo (Conroe) Model E6420 (2.133GHz) / E6600 2.4 GHz HD: 2 x SATA + 1 x IDE GFX: ATI Readon EAX1600 256mb PCI-E DVD Brænder Kabinet: Thermeltake Armor (Det samme som de tester BigWater i)
Jeg vil ikke råde dig til at købe bigwater, da de plexi toppe meget nemt revner, jeg har mistet mobo og et gfx, da de blev utætte, efter et års tid, og jeg synes heller ikke at det det yder så godt.
har selv thermaltake 745, og er ikke helt begejstret over fittings, slangerne er i inde diameter er de 10mm og fittings inderhullerne er kun på 8mm pumpen støjer lidt kølehovedet er lavet ud af plastik slangerne knækker nemt, men fin køling er der da
#0 Kriller DK herinde fra havde et TT Bigwater735, og det er absolut IKKE værd at købe...
pumpen/ og det meste andet var lavet i noget virkelig dårligt plastik, hviket resulterede i at noget af det flækkede rimelig hurtigt... første gang studserne blev skruet i radiatoren, blev gevindet smadret(og der blev IKKE skruet særlig hårdt), og de medfølgende slanger er pænt hårde/ufleksible...
og for det ikke skal være nok, begyndte det medfølgende kølevand at rådne efter nogle uger...
så det ville være spild af penge at købe det 😛
men jeg kan da anbefale en Zalman CNPS9700NT den er godtnok stor, men den køler vildt godt og så ser den fed ud i brug http://www.shg.dk/link.asp?got... den er lavet med sort Chrom som finish, og med grønt lys i blæseren 🙂
#16 Hvorfor tror du ikke på testen??? tror næppe en så stor side som anandtech.com skulle fuske med resultater.. og hva sgu de os lige få ud af det!! 😉
Der kunne jo være en aflæsnings fejl eller en fejlmontering af scythen der kan være mange ting der spiller ind bare kig på en masse af tests af den køler og se så hvad de forskellige for af temp i mod andre kølere så kan du se hvor meget forskel der er på resultaterne
#21 min pumpe har nu kørt hos mig i 5 måneder og hos ejeren før også 5-6 måneder. Dte kører fint! Kølingen er der intet i vejen med, det er ikke et Apogee GT kølehovede, men det er lydsvagt og godt.
Jeg vil altså også sige at bigwaters er nogle OK sæt. Selvfølgelig får man hvad man betaler for men jeg har selv været med til at samle det gamle bigwater sæt og det kølede ganske fint. Jeg vil så lægge et ord ind for 745 sættet som så vidt jeg ved koster det samme som 735, men hvor du får en ekstra dual radiator med. Jeg vil godt vædde alt hvad jeg ejer på at 745 sættet slår alm. highend luftkøling med længder under load. Om vand generelt kan betale sig er der meget blandede meninger om. Har selv både haft et asetek 120 mm kit og en scythe infinity på samme setup og scythe infinity larmede ihvertfald ikke så meget fordi pumpen i mit sæt larmede meget. Men der var nok 5 grader til forskel og så skulle der også blæser på gfx.
#27: Hvorfor er deres fittings noget bras? Kølehovedets "låg" er plexi - hvorfor er det noget lort? Reservoir og pumpe sidder kun sammen på MK I- MK II er med seperat (og bedre) pumpe.