Defekte harddiske! Uheldig?!

Diverse d.  06. juli. 2007, skrevet af Z0TiX
Vist: 369 gange.

Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
06-07-2007 13:44:48
Svar/Indlæg:
91/22
Hej folkens!

Jeg har tidligere skrevet et indlæg angående min harddisk som klikker, men fik der fortalt, at det var meget norrmalt. Det er dog ikke det samme der bliver sagt i denne tråd: http://www.geek.com/forums/top...

Det er også nærmest et bip den siger.. Men derfor har jeg valgt at returnere den under min fortrydelsesret, da jeg ikke stoler på den.

Jeg modtog i går en ny harddisk som denne: http://www.shg.dk/produkter/in...

Men oplevede allerede under installationen af vista, at den frøs og harddisklampen lyste konstant. Da jeg fik installeret vista frøs den også tit i windows hvilket gjorde, at jeg ikke kunne klikke på noget og hdd led igen lyste konstant. Musen kunne jeg godt bevæge.

Nu er det så jeg spørger, er jeg bare uheldig, eller er der tit noget galt med netop harddiske? De er begge blevet sendt med post.dk - er det pga. fragten de tager skade?

Nu har jeg bestilt en ny igen i håb om at den virker!
volde
 
Overclocker
Tilføjet:
06-07-2007 13:58:00
Svar/Indlæg:
34/7
De 2 harddisk jeg har fået til at gå i stykker, har gjort det pga varme.

Nye harddiske har indbygget et sytem så du faktisk kan tabe dem på gulvet (uden strøm), uden at det gør noget, så de kan holde til meget.

Er du sikker på at det ikke er resten af dit hardware der har problemer, når den fryser...


Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
06-07-2007 13:59:55
Svar/Indlæg:
91/22
Tror ikke det er resten af systemet, da den jo ikke fryser med den harddisk der klikker/bipper i!


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2007 14:30:01
Svar/Indlæg:
2872/90
Måske har vi misforsået hinanden lidt i den anden tråd.. Det er meget normalt at en HD har en klik lyd når den tænker eller der er filer som er igang med at blive overført til den.. Men vi kan jo ik ud fra du siger klik lyd afgøre om den klik lyd er fordi den tænker eller fordi den er defekt.. Da du jo ik skriver noget om din harddisk opføre sig mærkeligt. eller på andre måder opføre sig unormalt.. Så kunne vi jo kun går udfra det var er en normal klik lyd,,

Men gider du ikke lige smide et link til den anden tråd 🙂



Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
06-07-2007 15:05:07
Svar/Indlæg:
91/22
Jo da, den er her: http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Men det er som sagt mere et BIP den kommer med en gang imellem. Ikke klik som når der læses eller skrives til den. Man kan nemt høre forskel.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2007 15:29:08
Svar/Indlæg:
2872/90
#4 Det med det Bip, skriver du nemlig ikke i den anden tråd. 😉 Men måske har de HD du har fået det ik godt. Men prøv da evt. at få byttet dem til en seagate istedet.. Men ville da være underligt hvis 2 HD har samme fejl.


Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
06-07-2007 15:35:22
Svar/Indlæg:
91/22
Okay, men den første jeg købte som har bip lyde var nemlig lige præcis en Seagate (link i #0 i den gamle tråd). Den anden var en Samsung (link i #0 i denne tråd).

Samsungen bipper ikke, men fryser nogle gange fast så man ikke kan klikke på noget eller få joblisten frem eller noget som helst.

Så helt samme fejl er det ikke 🙂 Men der kommer en TREDJE disk i morgen hehe, så må vi jo se om 3. gang ikke skulle være lykkens gang. Har heller aldrig oplevet noget ligende før ☹


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2007 16:12:07
Svar/Indlæg:
4107/224
Tak for hjælpen..

Skulle lige til at lave en tråd om det samme 😛


Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2007 14:12:59
Svar/Indlæg:
91/22
Hey!

Så har jeg installeret en ny harddisk. Denne gang en Samsung magen til den der frøs, dog i en 320gb version. Den gør det samme som den anden samsung gjorde!! Den fryser og hdd led lyser. Efter et par minutter kommer den tilbage, men nogle gange kommer der en fejlmeddelelses og refererer til hukommelsen osv i windows og computeren genstarter, men den kommer ikke ret langt i dos da hdd led bliver ved med at lyse. Så skal man slukke helt for com og tænde igen.
Jeg kan ikke nå at få opdateret vista.. Det her er ovenpå en ren installation!

Hvad kan det skyldes? Den seagate der klikkede frøs aldrig som de 2 samsung hdd jeg lige har prøvet! Kan det være mit mobo der ikke kan køre med de diske? Det er et Asus P5B-MX / WiFi-AP. Når hdd fryser er det ofte at displayet på mit Antec Fusion kabinet også går i stå.. Jeg kører med Vista Ultimate..

Mon en BIOS update ville hjælpe? Eller skal jeg gå tilbage til Seagate igen??


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2007 14:30:09
Svar/Indlæg:
1085/26
8#
dos findes ikke i Vista ... er det kommendopromt du mener ? Eller har du reelt set installeret dos på din computer ?

Jeg har nogen gange samme problem med min ... inde i vista fryser den i 2 mins, disken kører ikke .... ( kan jeg høre ) når den så kommer tilbage fra sit lille koma, kan jeg høre disken køre igen ... jeg vil mene mit skyldes en defekt disk, men har ikke fået den byttet endnu, da WD's tool siger den ikke fejler noget ...

Så er lidt i tvivl om det kan være noget hardware måske ...

// ouT


Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2007 14:35:49
Svar/Indlæg:
91/22
#9 Det jeg mener med dos, er det der kommer lige når man tænder for com. Det er der, hdd ikke kommer videre og led bare lyser, når den genstarter af sig selv efter et koma..

Jeg mistænker ikke andet af mit hardware, da det hele funkede med den seagate som bare bippede...

Men nu har jeg opdateret bios'en så må vi se om det hjælper.. Ellers skal jeg nok IGEN have anden hdd, som vil blive en seagate da den virkede (bortset fra bip lyde..)


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2007 16:11:23
Svar/Indlæg:
2872/90
Tror det nok har noget med dit andet hardware at gøre.. 3 Hd som er defekte.. så skal man fandme være uheldig... Men prøv da en seagate igen..

Kom lige til at tænke på en ting hvordan tilslutter du din harddisk. altså med hvilket stik??


#12
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2007 16:19:00
Svar/Indlæg:
998/134
Z0TiX tror ikke dine harddiske fejler . nærmer den hdcontroller ikke kan tage imod datastrømmen, jump dem så de kører s-ata 1 eller sata 150


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2007 17:02:03
Svar/Indlæg:
4310/364
Alt det der klikken er fordi den er defekt. en af mine venners gør det også. den bliver ved med at "genstarte" og så stopper den med et klik og et bib...


Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2007 18:06:07
Svar/Indlæg:
91/22
#11 Har søgt på google om det er mit bundkort der ikke kan sammen med Samsung harddiske, men jeg fandt intet. Har endnu ikke sendt den klikkende seagate retur og kører med den pt. da den ikke opfører sig mærkeligt bortset fra klikken. De 2 Samsung diske opførte sig ens, så noget tyder på det er dem der ikke kan sammen med mit system og at de nok ikke er defekte, da de opfører sig ens.

Jeg har sat harddisken til SATA1 porten med et alm. sata kabel og strøm får den fra psu'ens sata sstrøm stik.

#12 Mit bundkort kører fint sammen med seagaten som også er en sata2 disk. Desuden står der i specs på mit bundkort at det er sata300..

#13 Okay, det lyder ikke godt :( det lyder dog ikke på min somom den lukker ned og genstarter, den kommer bare med et bip af og til... Tror jeg ringer ind hvor den er købt på mandag og hører om det er noget de kender til.


Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2007 18:09:58
Svar/Indlæg:
91/22
Har i øvrigt lige kørt en MemTest86 i 2 timer hvor den checkede igennem 2 gange. Den fandt 0 fejl, så det er ikke rammene der fejler noget.. Grafikkortet tvivler jeg også på er fejlen, da jeg har gamet noget på den og kørt 3dmark06 uden fejl at se..

Hvis det skal være noget, er det nok enten hdd eller bundkort.. Tvivler dog stadig på bundkortet da det kører fint med seagaten i.. Har ingen forklaring på, hvorfor de samsung diske går i koma 😕


Z0TiX
 
Superbruger
Tilføjet:
08-07-2007 13:29:38
Svar/Indlæg:
91/22
Har nu kørt alle tests i Seagate Seatools for Windows og den fandt ingen fejl på seagate disken som bipper.. Burde den ikke finde fejl når disken bipper? Ellers er der vel ikke noget galt med den?!


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2007 02:10:08
Svar/Indlæg:
1085/26
16#
Jeg har en WD ... hvor min computer staller i vista i ca. 1½ min, og så kører den videre ... WD tool siger at disken intet fejler ... men ved ikke om jeg helt skal tro på det.

Måske man skulle prøve at lege lidt med jumpere på den ... eller "vende" den om igen ... kan ske den ikke er glad for at stå lodret ... hvem ved ... virkede 100% upåklagelig i mit andet mobo. Kan også ske den har fået et slag den jeg skifte mobo ... who knows .... kun et problem når der er stort diskload.

// ouT