Windows Vista med XP - problem med slipstreaming af SATA drivere

Software d.  07. juli. 2007, skrevet af c0sm0
Vist: 436 gange.

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2007 21:21:07
Svar/Indlæg:
121/28
Jeg har netop lavet en CD hvor jeg har slipstreamet SATA drivere på en WinXP SP2 CD. Computeren starter fint fra CD'en, finder driverene og disken. Efter jeg har valgt partitionen og den første del af installationen er afsluttet får jeg en fejl i næste fase der lyder "Der er opstået en fejl, der forhindrer installationsprogrammet i at fortsætte. Intern installationsdatastruktur er beskadiget (fase 0). Klik på OK for at gennemse installationsprogrammets logfil".

Gør jeg så det kan jeg se logfilen der beskriver det samme som ovenstående. Derefter genstarter computeren.

Maskinen er en ASUS A7S Laptop købt med Vista på.

Jeg vil gerne ha begge styresystemer, så er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg har brugt denne side slavisk for at slipstreame SATA driverne: http://www.msfn.org/board/inde...

På forhånd tak 🙂
steen

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2007 03:24:07
Svar/Indlæg:
2870/65
1. Brug Nlite (www.nliteos.com ) til at slipstreame. Det er nemt, sikkert og hurtigere. Kan også lægge drivere ind samt en masse andre smarte ting.

2. Et råd som du kan følge eller lade være: Læg ikke Vista og XP på samme disk. Det bliver noget l.... at skille af, hvis du senere beslutter dig for kun at bruge det ene OS.
Brug enten Vista eller XP. Hvis du VIL have XP og Vista på samme maskine, så gør dig selv den tjeneste at have hvert OS liggende på hver sin disk....som ikke kan se hinandens Master Boot record. Hvis det ene OS skal fjernes senere, bliver du glad for denne opdeling.

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
08-07-2007 11:02:31
Svar/Indlæg:
121/28

Tak for svaret. Jeg fandt dog ud af jeg havde lavet en tastefejl i WINNT.SIF. Nu virker det fint 🙂

Jeg har delt disken op i 2 partitioner, det må vel være ligeså godt som at ligge det på 2 forskellige diske. Har heller ikke mulighed for at sætte en ekstra disk i min laptop.