Jeg har et problem med min computer som jeg håber i måske kan hjælpe mig med. I bund og grund er problemet at min computer ved "enkelte" spil genstarter. Men måske jeg lige skal oplyse hvilke hardware jeg har:
BFG GeForce 8800 GTX OC Gigabyte GA-P35-DS4 Core 2 Duo E6600 2.4 GHz (benytter stadig intel køler da jeg ikke har overclocket endnu) Corsair XMS2 2 x 1 GB (CL4) 2 x WD Caviar SE WD3200JB 320 GB Strømforsyning 500 W Windows Vista Benytter lige pt. 158.24 Nvidia drivers (Har prøvet deres beta 158.45)
Derudover kan det siges at min CPU- og MB-temperatur ligger omkring 40°C ved full load.
Problemet opstod første gang, da jeg prøvede Lost Planet på min computer. Det sjove er at det sker på total random tidspunkter. Fra næsten til jeg lige starter en mission til 20-30 min senere. Men pludselig genstarter den så. Jeg tænkte så det muligvis var noget at gøre med Nvidia drivers og dens håndtering af Directx 10. Mest pga jeg søgte på problemer og fandt blandt andet denne film som viser en person med samme problem (i slutningen).
Men nu har jeg så prøvet Ghost recon advanced warfighters 2 og her sker der det samme. Er ikke sikker på om spillet også bruger Directx 10 (tror det ikke). Hvilket bare bekymre mig.
Derudover skal det siges at alle andre spil jeg har prøvet, lige fra: Diablo 2, Overlord, Gothic 3, Dark messiah og Counter-strike er der ingen problemer. Har nogle gang haft dem kørende 3-4 timer i træk.
Håber i måske har en ide om hvad problemet kan være. I cross my fingers
Det er helt sikkert en mulighed. Måske den ikke er verdensmester i amperene til 12v. Tror det er et rimelig ukendt mærke? Prøver lige er køre låne en anden og ser om det retter problemet. I kan se den min strømforsyning ved brug af nedenstående link.
Moderator
Tilføjet: 09-07-2007 10:05:31
Svar/Indlæg:
5039/109
Umiddelbart vil jeg sige det er et driver problem. Men det kan sagtens være en ram fejl. Kør en memtest 86, det er gratis og kan findes nemt på google. Ellers kan du afinstallere din grafik kort driver, og installere den nyeste.
Den skal bare brændes ud på en disk. Og så skal du boote fra den. Testen kører automatisk, og det er kun dig selv der afslutter den. Lad den køre nogle gange igennem, og se om der er en fejl.
Har fundet fejlen. Det var strømforsyningen. Jeg prøvede en strømforsyning med 580 W i stedet og nu kører det upåklageligt. Men ellers tak til jer alle for jeres hjælp.