hjælp til Partition magic

Software d.  09. juli. 2007, skrevet af mbm
Vist: 226 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 10:56:36
Svar/Indlæg:
3746/627
Har ville lave lidt om på mine partitioner med PM, men har efterhånden fået oprettet en masse partitioner som jeg ikke kan samle.
Vil egentlig kun have 3 partitioner på disken, men har fået oprettet 7 stk. efterhånden.
Har prøvet at merge dem men den går det sku ikke.
Hvordan er arbejdsgangen for at få styr på sine partitioner igen?
Findes der et andet program som er bedre?
steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 12:42:13
Svar/Indlæg:
2870/65
Som det første, er det en god ide at tage backup af de data som ligger på partitionerne.

Du kan også med fordel bede PM om at teste disken for fejl inden du går i gang.

Når det så er af vejen, kan du enten slette partitionerne med PM eller i Windows´ Diskhåndtering. Når du sletter en partition i PM, skal du efter hver "operation" huske at "Apply"-e dine ændringer, inden du går i gang med den næste. Ellers bliver PM forvirret og nægter at gøre noget før det er gjort.

Det er en fordel at starte med at slette/resize den sidste partition. Ellers er PM meget intuitivt, nemt at bruge....hvis man lige husker det med at Applye for hver ændring man laver.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 13:11:08
Svar/Indlæg:
3746/627
Jeg får applied operationerne, og den restarter og kører.
men den får åbenbart ikke ændret det alligevel.

Jeg har haft slettet parttionerne. Men jeg kan jo ikke bruge unpartitoned områder til noget.

Grunden til at jeg har fået så mange partitioner er at jeg har resized nogle parttioner, så har jeg fået en del unparttioned områder som jeg jo så har oprettet som nye parttioner, men har så ikke kunnet merge dem 😳

steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 13:57:19
Svar/Indlæg:
2870/65
Hmmmm....det at den ikke ændrer noget kunne få mig til at tro at dusidder på en HP maskine (som desværre nogen gange spærrer for PM).

Hvis dine upartitionerede "pletter" på disken ikke ligger i forlængelse af hinanden kan du ikke merge dem. Du er derfor nødt til at slette de mellemliggende partitioner...og oprettte nye. Alt andet vil være for besværligt.

Et godt tip= Defragmentering inden du begynder at resize partitioner.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 14:01:35
Svar/Indlæg:
3746/627
HP 😳
Du må være vanvittig 😎

steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 14:16:14
Svar/Indlæg:
2870/65
Nemlig 😀

Jeg har bare set at PM ikke er særlig samarbejdsvillig på HP maskiner, uvist af hvilken årsag.

Kunne heller ikke forestille mig, at noget her på sitet har HP maskiner....undtaget servere. 😲