Harddisk fra anden maskine

Software d.  09. juli. 2007, skrevet af HnBo
Vist: 299 gange.

HnBo

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 16:54:41
Svar/Indlæg:
116/24
Jeg har netop taget systemdisken fra en maskine og sat over som harddisk #2 i en anden maskine.

Jeg skal nu have flyttet filer fra disk #2 over til disk #1. I diskhåndtering kan jeg se harddisk #2, men ikke i stifinder! Begge diske optræder som grundlæggende diske i diskhåndtering.

Hvordan får jeg gjort disk #2 synlig i stifinder, så jeg kan flytte filerne?

På forhånd tak.
steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 17:26:08
Svar/Indlæg:
2870/65
Giv disk nummer 2 et drevbogstav, bare ikke C (Diskhåndtering, højreklik-menu på disken)

HnBo

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 20:43:21
Svar/Indlæg:
116/24
Den mulighed har jeg ikke. Jeg kan kun vælge mellem at slette partitionen, hvilket er uinteressant, eller konvertere til dynamisk disk (?)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2007 20:59:46
Svar/Indlæg:
2870/65
Når du går ind i Diskhåndteringen og stiller musen på diskens partition, højreklikker og vælger "Skift bogstav og sti", kommer der en lille boks op, hvor der er en knap der hedder "Rediger"....brug den.

Hvis Diskhåndteringen ikke kan det, så prøv i en anden maskine. Hvis den heller ikke kan, er din partition fucked og skal slettes alligevel.

HnBo

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2007 06:46:49
Svar/Indlæg:
116/24
Nej, nej, jeg kan som sagt kun vælge mellem at slette partitionen eller konvertere til dynamisk disk. Og partitionen er ikke "fucked". Den spiller helt fint i den oprindelige maskine. Det drejer sig kun om at få den anden maskine til at se disk #2 (der som sagt fint ses i diskhåndtering, men ikke i stifinder). Jeg er helt med på, hvilke muligheder jeg har i diskhåndtering, jeg forstår bare ikke, hvorfor disk #2 ikke umiddelbart er "aktiveret".

Jeg er i tvivl om, hvor vidt det skyldes, at begge diske er "grundlæggende" og tænkte på, om disk #2 skal konveres til "dynamisk disk". Jeg kan imidlertid ikke helt se, hvorfor det skulle være nødvendigt. Nå, men ellers må jeg tage den slagne vej med data ud på et anden medie.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2007 07:02:50
Svar/Indlæg:
2870/65
Hmmmm...du skal ikke konvertere til dynamisk disk, da dette kun bruges hvis du vil lave software-raid.

Er disken initialiseret? Hvis ikke, skal det gøres for at du kan arbejde med disken. Ude i venstre side af disken (i det korte stykke - når der højreklikkes) kommer der i menuen en mulighed for at initialisere disken....eller kan den kun konverteres?

Hvis disken er initiliseret, skal du når du højreklikker på en partition på disken, kunne skifte drevbogstav. Ellers er der noget galt.

HnBo

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2007 07:41:25
Svar/Indlæg:
116/24
Tak for din tålmodighed 🙂

Disken er initialiseret og spiller 100% i anden maskine, og ses i både BIOS og diskhåndtering. Den virker bare ikke "aktiv". Jeg fatter det ikke helt!

steen

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2007 11:07:29
Svar/Indlæg:
2870/65
Prøv at tage disken fra. Genstart maskinen og sæt den i igen. Det skulle tvinge maskinen til at "rediscover" disken.

Check alternativt dine datakabler. Det er før set at de kan lave "rav i den". Flyt evt. disken over på et andet sata-stik. Gør den det samme dér?

Tålmodighed....velbekommen. 😀