Full HD er selvfølgelig ret lækkert når vi taler 50" eller over, men når vi taler skærme i 37-42 tommer klassen vil jeg påstå at det er fløjtende ligegyldigt. Man skal sidde under 2 meter fra fjernsynet før man får noget ud af at gå fra en de almindelige HD opløsninger til 1920x1080.
Jeg kender ikke lige PF9EK serien, men jeg går ud fra at det er en decideret professionel montior - ikke et fjernsyn med integreret TV-tuner. Panasonics FullHD consumer TV hedder PZ700(som i øvrigt er relativ billig - ~33k for TH-50PZ700). Angående effektangivelsen er det også værd at huske på at det er max strømforbrug. Strømforbruget på plasma varierer jo alt efter lysstyrke, hvorimod det er konstant på LCD'erne.
Jeg er stadigvæk af den mening at plasma vil være det bedste valg i de fleste tilfælde. Dvs. til film og almindelig fjernsynkiggeri. Hvis man blander computerbrug ind i det er det lidt mere komplikeret, men rent billedmæssigt(farveægthed, sortniveau, gråtoneskala, responstid osv) vil jeg stadigvæk påstå at det åbenlyse valg er et godt plasma TV.
Og bevæger vi os i øvrigt op i FullHD plasmaskærmene har LCD efterhånden ikke rigtig nogle trumfer tilbage - det eneste negative ved plasma frem for LCD vil i så fald være risikoen for burn-in - et fænomen der sjældent opleves efterhånden.