Overclocker
Tilføjet:
09-07-2007 22:53:07
Svar/Indlæg:
20/11
Hej alle i glade oc'er (og hvem der nu ellers måtte droppe forbi denne tråd)
Jeg har brug for hjælp til at opgradere den gamle maskine.
Jeg har tidl. startet en tråd, hvor jeg bad om hjælp til det samme...
Dengang havde jeg kun 2.000 kr. at gøre godt med, og jeg fulgte rådet jeg fik, om at skrabe flere penge sammen og gøre det ordenligt...
Nu er det dobbelte til rådighed.. og jeg vil høre om mit eget forslag til setup er optimalt??
Sapphire RADEON X1950 XT 1.399 kr
Core 2 Duo E4300 1.8 GHz 831 kr.
Gigabyte GA-P35-DS3R 988 kr.
2x V-DATA 1 GB DDR-II (800Mhz) á 299 kr. 598 kr.
i alt ca. 3.800 kr.
Planen er selvfølgelig at oc cpu'en, og få lidt ekstra saft ud af den :)
Er E4300 det rigtige valg, eller er en anden bedre ?
Er det fint nok at køre med den intel boxed version.. og hvor meget kan den clockes til ? (med standard køling)
Jeg har på forhånd kabinet, Sata-disk, strømforsyning, og dvd-drev.
Jeg kommer fra et system med
AMD 2600+
9800pro grafikkort
2 GB DDR Ram
og forventer en væsentlig forbedring af ydelsen
Det skal siges at jeg spiller mest BF2, og har ikke umiddelbart noget krav om at skulle køre de nyeste og mest krævende spil.. Meen man skal jo ikke afvise at der dukker et spændende spil op, hvor der kræves lidt performance... (det behøver bare ikke køre i højeste settings)
Sidste spørgsmål... Er det korrekt forstået at mit valgte system (overclocked) vil køre hurtigere end fx. AMD +4000,
eller måske på en anden måde: hvad skal der til fra AMD for at opnå samme hastighed.. (V. oc af core2duo til omkring 3Mhz)
Det blev til flere spørgsmål end jeg først havde forestillet mig, men håber I vil give jer tid til at komme med et svar eller to.
tak 🙂
Hov.. bare et til ! hvor stor en psu foreslår i til systemet?? jeg har pt. en på 400W