Billedet hakker (HVR-1100)

Media Center d.  11. juli. 2007, skrevet af AskeUhd
Vist: 273 gange.

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2007 13:38:30
Svar/Indlæg:
39/23
Jeg har netop købt og installeret et Hauppauge HVR-1100 TV kort i denne maskine:

Intel P3 1000 mhz
512 mb SD-133 Ram
Intel 82815 grafikkort med 4 mb delt ram (den skriver 4 i windows, men 1 mb i bios :S )
(Dell bundkort med Intel 815 chipset)

Problemet er at billedet hakket åndsvagt når jeg kører fuld skærm, bare når jeg skal se en optagelse. har ikke prøvet at optage, men det er heller ikke en nødvendig feature for mig. jeg bruger Hauppauge's WinTV 32 til at se tv med.

Jeg kan bare næsten ikke tro at det er for lidt systemkraft, da jeg en gang for længe siden har set tv på en pentium 2 350 mhz uden problemer. dog også et andet tv kort, men det burde vel ikke have noget at sige? jeg har opdateret drivere til grafikkortet, men det gjorde det kun værre.

lidt hjælp? på forhånd tak. '

ADD: Mon det ville hjælpe at sætte et PCI grafikkort i ? der er plads til AGP men det skal være med et low-profile bracket i enden, og sådan et ved jeg ikke hvor jeg skal finde.
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2007 13:50:18
Svar/Indlæg:
3233/128
Et det kun hvis du optager det hakker? Ellers prøv at lukke andre programmer ned da de tit kan konflikte, det har jeg haft problemer med nemlig.

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2007 14:10:03
Svar/Indlæg:
39/23
jeg prøvede at lukke ned for Hauppauge's EPG-service, og det hjalp faktisk en smule, men billedet er langt fra flydene.

og nej jeg har ikke forsøgt at optage, kan næppe forestille mig det er bedre der. men jeg har heller ikke brug for at optage, kun se fjernsyn på den.

ellers nogen ideer? jeg bruger kun de analoge kanaler, fordi det tog en helvedes tid at scanne de digitale, så der stoppede jeg den bare. tror i det vil være bedre igennem DVB? (DVB-T naturligvis)

Bit

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2007 14:50:35
Svar/Indlæg:
258/64
har du prøvet at se om du kan slå timeshifting fra. for jeg kunne forestille mig at det måske kunne have noget at sige.

det kan måske godt være fordi at du kun har 4mb ram til dit onboard gfx at den hakker. og grunden til at det virkede med det andet tvtuner kort kunne måske være at der var hardware encoding på det. og i dit nye hvr 1100 er der vist kun software encoding (er ikk 100% sikker på det.)

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2007 15:37:05
Svar/Indlæg:
39/23
Hej igen. Da jeg tog mig tid til at indlæse de digitale tv kanaler (DVB-T) blev billedet perfekt. det kræver åbenbart mindre computer kraft at afspille disse. Tak for hjælpen.