Metallica. Århus 13/07-07

Hyggehjørnet d.  12. juli. 2007, skrevet af oban666
Vist: 635 gange.

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2007 09:43:42
Svar/Indlæg:
1440/318
Jeg er en af de heldige der har fået en billet 😲

Så ville jeg lige høre om der er flere "HWT nørder" der skal med, og hvad i evt. har af forventninger til imorgen 😎
foo

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2007 10:01:08
Svar/Indlæg:
1685/240
Kan desværre ikke selv komme, da jeg skal på ferie, men har en kammerat der skal derind...

Han glæder sig sygt meget, og jeg ville også vildt gerne have været med derinde...

Men jeg nå "nøjes" med at tage 14 dage til Spanien istedet 😳

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2007 11:00:22
Svar/Indlæg:
625/31
Jeg er vidst en af de heldige som sparer en masse penge og en høre skade, hehe. Syntes kun de har lavet en eller 2 gode sange. Resten bryder jeg mig ikke synderligt om... Dog syntes jeg de har en imponerende dygtig trommeslager bla!

Og jeg må "nøjes" med 3 uger til Tanzania!

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
12-07-2007 11:37:39
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg skal derned 🙂 og jeg forventer da det helt store. Jeg har set dem 6 gange før og er aldrig blevet skuffet - dog har jeg ikke haft forventninger til Kirk Hammet siden 1995.....der holdt han åbentbart op med at øve sig skulle man tro.
Manden spiller piv falsk i de få soloer han stadig nogenlunde kan huske, men hører man f.eks. Master of Puppets live....det stille stykke hvor der kører 2 spader i harmoni, kan man tydelig hører manden spiller falsk....ligeså på andre guitarstykker som spilles i harmoni....lidt en skam. Resten af hans soloer lyder som noget han står og finder på og ALT tager udgang i nogle slidte skalaer som er passé i metal IMO.

Et kæmpe plus er den "nye" bassist Robert Trujillo som har boostet bandet til det de var i "gamle dage" og de er da osse begyndt at spille en masse sange som de ikke har spillet i rigtigt mange år, så det vil jeg tilskrive hans energi tilførelse til bandet.

Jeg håber bare vejret holder tørt og lyden er god.....og at jeg ikke kommer til at stå foran Hammets forstærkere.

Vollbeat har jeg ingen forventninger til overhovedet, har svært ved at se de fede og orginale i deres musik, men derimod Mnemic sparker max røv - har selv spillet Deathmetal med Mircea som spiller spade.....og de kan godt få folk til at flytte sig - håber bare de får en chance.....tror ikke det er nemt at varme op for Metallica.

DLC

Overclocker
Tilføjet:
12-07-2007 13:21:11
Svar/Indlæg:
151/18
Jeg møder også op håber bare at lyden er bedre end den var i parken for et par år siden så er jeg ganske udemærket tilfreds

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
12-07-2007 14:40:16
Svar/Indlæg:
2309/846
Im there dude - Har fået A-billet så jeg skal op foran.....fuckin YEARRH !

Polarfar

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2007 15:04:28
Svar/Indlæg:
4089/252
Metallica er fede nok når de nøjes med at spille numre fra "Kill Em All", "Ride The Lightning" og "Master of Puppets". Eneklte fra "Metallica" albummet, kan også høres. De er blevet en flok krukkede divaer, og alt de har udgivet de sidste 16 år er lort. :)

Skal ikke afsted, men ville da gerne efter at have set de spiller meget af fdet gamle.

phg

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2007 15:49:51
Svar/Indlæg:
1399/43
skal også derind,og jeg forventer mig tilgengæld meget af både metalica og volbeat,(syntes deres sidste cd er KANON)det sidste band kender jeg ikke

Punani

Superbruger
Tilføjet:
12-07-2007 23:10:05
Svar/Indlæg:
82/24
Nederen 😩

Konen havde en aftale så jeg kunne ikke komme afsted ☹

Men hvad faen, så ser jeg da bare VOLBEAT d.10/11 i Roskilde :yes:

Punani

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2007 06:38:44
Svar/Indlæg:
4089/252
#7 Det andet band er Mnemic, de spiller noget hen af Fear Factory (hvis du kender det) bare i "light" version. De er Danske.

Jeg er bange for at både Mnemic og Volbeat forsvinder lidt på den store scene, som jeg i høj grad synes Volbeat gjorte på Roskilde, men ønsker dem da held og lykke :).

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2007 07:18:28
Svar/Indlæg:
1440/318
ER I KLAR....................

Så er det idag der skal rystes hår til den store guld medalje 😲
Fuck det bliver kanon og stå blant 50.000 andre metal hoder og bare vælte rundt i en stor bølge 😎 😲 😀 😲

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2007 11:24:52
Svar/Indlæg:
732/39
#5 jeg er osse oppe foran 😉 ...det er der det sker

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
14-07-2007 10:55:29
Svar/Indlæg:
2309/846
Det var FEE....som de siger i Århus 🙂

Selv om det lykkedes at inkassere en parkeringsbøde foran Burger King i Fredericia - DØ FUCKING LATTERLIGE EUROPARK PIKSVIN - og strømmen gik efter Metallicas 2. nummer, så var der kanon stemning.

Synes både Mnemic og VolBeat gjorde det godt.

YEEEARRRRHH ❤

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2007 14:13:37
Svar/Indlæg:
732/39
Ja det var da for nice en koncert 😲 men fatter overhovedet ikke anmeldelsen i BT og EB ?? tror ikke de var til den helt samme koncert som mig.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 14:26:27
Svar/Indlæg:
20170/383

Uanset hvordan man vender og drejer den, så er Metallica kun en skygge af sig selv i gamle dage.

Jeg var ganske vist ikke til koncerten i århus i går. Men det undrede mig slet ikke at de fik så dårlige anmeldelser.

Efter The Black Album er det da også kun gået ned af bakke for dem.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2007 17:27:23
Svar/Indlæg:
732/39
#14 Hvordan kan du sige det ?? tænk hvis det var dig der stod og spillede de samme sange om og om igen 300 dage om året....så var det da rart med noget variation.
Og man kan jo heller ikke lave en Justice/Puppets plade i 2007 da metal genren har ændret sig en hel del i de 25 år de har spillet......de har da forstået at følge med tiden i forhold til mange andre bands som stadig spiller det samme crap som spillede for 15-20 år siden......men det er nok meget godt hvis man er tryghedsnarkoman og absolut ikke bryder sig om forandring.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 17:40:58
Svar/Indlæg:
6293/359
#8 Havde du billet? for så skal hun da godt nok skiftes ud 😉

jeg var også til koncerten - det var mega fedt. og #14 så gir jeg ikk en crap for de anmeldelser der er i BT og Ektra Bladet og andet makværk og sladdersprøjter. Hvis det er endelig er, man har den holdning, at alting var bedre i gamle dage, så er det fordi man selv har ændret sig også, og husker tilbage på den tid med sit nuværende jeg... get the point. De er ligeså gode nu som dengang - måske bare på en anden måde - accepter det 😉

Og ja strømmen gik og arrangørerne havde lavet dårlig skiltning med EXIT portene, hvilket ku være endt i en tragedie ala wembley 87 eller hvornår og hvor det lige var, hvis det ikk havde været for nogle langskægede vikinger foran, da flåede de opstillede hegn ned, som var det deres commodore 64 når den flippede i båndstationen 😲 Jeg gik midt i den masende mængde og det var sgu ikk lige så behageligt...

Så 5 stjerner herfra - ovenstående må trække lidt ned :yes:

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2007 18:24:30
Svar/Indlæg:
732/39
Det var da den fedeste intro til One 😲 jeg kunne tydeligt mærke varmen fra de flammer som skyder op fra scenen.

Se den her http://www.youtube.com/watch?v...

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 18:49:21
Svar/Indlæg:
6293/359
#17 ja det var helt vildt fedt.

og introen til første nr. go gammel western....var det den gode, den onde og den grusomme B-tema?

men fed stemning gav det... ren kuldegysning på en varm måde 😀

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2007 19:39:14
Svar/Indlæg:
732/39
#18 Ja den første intro som de ALTID bruger hedder Ecstasy of Gold som er komponeret af Ennio Morricone som døde for et halvt år tid siden.....og ja det er den fra The Good, The Bad and the Ugly, men Metallica har vist købt rettighederne til nummeret og kan bruge det alt det de vil.

Det løber altid kold ned af ryggen på mig når jeg hører den intro....og mine hår på armene stod 5 cm og i luften, da jeg hørte den igår.

Har lige fundet den her http://youtube.com/watch?v=tI0...

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
14-07-2007 21:00:34
Svar/Indlæg:
2309/846
BT og Ekstra Bladets anmeldere er en gang sure gamle mænd der skulle tage os fise hjem til deres Vinylsamling og lytte til rigtig musik fra dengang rigtige mænd var rigtige mænd...eller det der - og så lade os andre nyde de fede oplevelser uden deres latterlige sure avisopstød.

Jeg var til Elton John for nylig i Odense, og alle jeg var sammen med var enige om at det var helt kanon og gammelfar var i topform ved klaveret. Alligevel skulle man dagen efter læse en skodanmeldelse i BT. At Elton John var en halvklam over-the-top hyggepianist foran et publikum der nok alligevel var mødt op selv om det havde været resterne af Boney M der havde spillet.

Føj for en Københavnersnude - al respekt for Københavnere i øvrigt, de fleste er jo jyder alligevel 🙂 - for en gang lort at lukke ud i en landsdækkende såkaldt avis. Jeg ved sgu ikke om de var løbet tør for rødvin i VIP logen, og han derfor skulle have al sin galde ud den vej. Det meste af artiklen handlede i øvrigt om hvilke kendisser han havde genkendt i VIP teltet. Seriøs artikel der - NOT !

Det bør gælde for anmeldere som for alle os andre i øvrigt. Hvis ikke du har noget positivt at bidrage med, så f*cking luk r*ven.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 22:18:05
Svar/Indlæg:
6293/359
#20 jeg er helt enig

og ja #19 super tak for den dejlige info.. så ved jeg det... jeg havde på fornemmelsen det med den gode den onde osv... men der er vist også et andet tema til den film, som jeg kan fløjte forresten hehe... genial god start - hårene rejste sig 😎

mht. introer: i 2003 på roskilde hørte jeg dem på P3 - supefed udsendelse DR havde der - som at være der selv på en måde, mens man spillede sit favorit-computerspil (SWG) og der startede de med et båndet 3 stemmigt guitar-intro på flere minutter... det var vildt fedt... jeg har prøvet at google det og fandt ud af at det er starten til Battery... Er der nogle der ved hvad plade den er på??

/hygge 🙂

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 22:24:16
Svar/Indlæg:
6293/359
Google det lige for jer: Master of Puppets er den på...

så den må jeg da lige ha mig 😀

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 23:05:36
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er da usselt hvis de er nødt til at ændre musikstil bare for at blive ved med at sælge plader. Det er da at sælge ud for hårdt.
Se på fx Iron Maiden. De holder stadig stilen temmelig godt stadig. Her over 25 år efter den første plade. At deres nyeste album er ringe er så en anden ting. Men de bliver ved med at være Iron Maiden. Hvorimod Metallica er blev noget Hen ad SoftRockatallica.. Ja ja overdrivelse fremmer forståelsen, men det er sgu sådan det er blevet.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 23:12:54
Svar/Indlæg:
6293/359
2003 var da en smadder det hele dødsmetal plade stemt 3 heltoner ned så guitaren nærmest vibrerede mere end Jenna Jamesons dildo 😀

Iron Maiden har skam også været forskellige stilarter igennem... Har selv spillet i Iron Maiden Jam i over 6 år (sikke tider 😉 ) og de fik bl.a. synthesizer på i 87...men det gjorde det bestemt ikk ringere... tænkt på udødelige klassikere som seventh son of a seventh son... det var da en anden stil, men det nr. rummer så meget og er så fedt, så det gør da intet, at det ikk er det samme som i "de gode gamle dage"

det er nok meget individuelt hvad man er til. Musikere har som mennesker også behov for at udvikle sig... som mennesker... og er man rigtig fan så elsker man sgu alt hvad de laver... sådan har jeg det lidt med finske HIM.. dem kan man da blive helt skudt i.... her er vores jam-side: http://www.myspace.com/himjam 😲 😲

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2007 00:20:23
Svar/Indlæg:
732/39
#24 Syret at du spiller guitar, altid rart at møde en musiker.....selv på en hardware site ??.... så er du også en af de få der kan se det fede i at jeg greb et af Hetfields plektre....et han havde spillet med 🙂

#23 Det er da ikke usselt at ændre lidt i sin musikstil, når man bliver mere moden plejer man også at blive lidt mere alsidig i sine valg, og de har da aldrig solgt ud.....og man kan da ikke sige at de har lænt sig tilbage og er blevet bløde gamle mænd.....du finder ikke mange skiver med samme energi som St. Anger....den er da ligeså rå og upoleret sm Kill Em All, fede tekster og fede riff´s.

Men jeg tror stadig selv du ville have syntes koncerten var fed.....de spillede jo stort set kun numre fra de 5 første plader....

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2007 01:04:02
Svar/Indlæg:
6293/359
#25 ok vildt nok, ja det er sgu da mega sejt at gribe sådan et plekter...gratz herfra 😎 spiller du også selv, Ghe2?

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2007 01:26:04
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg er ved at starte igen.....spillede i 11 år, men har ikke haft tid i de sidste 7 år :'-( .....det er enten eller for mig, men det går hurtigt med at komme i form igen, når man bruger 3-4 timer hver aften - man glemmer det ikke, men damn hvor bliver man upræcis og jeg har endnu ikke fået trænet min arm op til Master of Puppets f.eks. ....jeg syrer til efter nogle minutter, meeen det bliver bedre hver dag.

Som jeg skriver i #3 har selv spillet Deathmetal med Mircea som spiller spade i Mnemic.....spillede et par år med ham i 2 forskellige bands.....var jeg ikke stoppet var det sku nok mig der kunne have stået deroppe og varmet op for Metallica 😩

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2007 02:24:37
Svar/Indlæg:
6293/359
SEJT...det er sgu da cool 😎

jeg spillede i Iron Maiden Jam i 6 år. Vi trak bl.a. 300 mennesker i Det Bruunske Pakhus i '99, som stadig er rekord for det spillested (ligger i Fredericia Centrum) og der var folk fra Kbh, Århus, Alborg, Odense, Esbjerg og Sønderborg der kom for at høre os. Den gamle rekord havde TV2 fra '85

Så har jeg spillet i noget pop-rock band med egne numre - Stella by Starlight hed vi..

Lige nu går det fremad med HIMjam. De er sgu cool de finske Goth-metal/Love metal rockere 😎

Jeg gir dig ret i #3 - har samme holdning.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2007 08:03:48
Svar/Indlæg:
4089/252
haha grineren nok, jeg kender da godt Iron Maiden Jam, har barn med Stevers lillesøster ^^.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2007 11:23:03
Svar/Indlæg:
2309/846
#27 + 28

Jeg slår en mean metaltønde - med to af de store und alles - lad os lave et HWT band.

Vi kunne spille en ny stil - HardWareCore..... 😲

Polarfar

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2007 20:32:59
Svar/Indlæg:
6293/359
#29 sejt. Ej det var sgu da pudsigt gilbert, men ja vi bor jo også i en lille by, hehe 😛

#30 den ide slog mig også i går nat hvor jeg sad og var lidt træt, og det er som regel der de bedste og mest kreative ideer opstår 😀

hardwarecore heheheh

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2007 21:06:35
Svar/Indlæg:
732/39
#30 Jeg så lige dit billede oppe under Redaktionen-linket og jeg er da pænt sikker på at jeg stod ved siden af dig det meste af koncerten 😲 ??? du skulle vel aldrig have været placeret ca 15-20 meter fra scenen og lidt til højre for herlighederne ? der er ikke mange skallede mænd med et langt rødt skæg i bybilledet normalt 😀 du/han gik da tilpas amok ihvertfald og jeg var tæt på at knalde hovedet sammen med personen nogle gange....du spiller en led luftspade hvis det var dig 🤣