Min xp-installation er gået i kuk!

Diverse d.  12. juli. 2007, skrevet af mpherluf
Vist: 197 gange.

mpherluf

Overclocker
Tilføjet:
12-07-2007 11:49:55
Svar/Indlæg:
12/5
😲 Jeg har en ældre pc (http://peecee.dk/?id=57227 ) hvor jeg ville re-installere en xp.

Den gamle version lå på et lille c-drev, og nu ville jeg have den væk, og nyinstallere på et langt større D-drev.

Det gik i kuk, så jeg endte med at have windows på begge drev, og jeg fik ikke lov til at formattere c., og så prøvede jeg på alt muligt.

Nu kører den bare i en genstarts-løkke nør jeg stater maskinen, og jeg har prøvet alverdens tilstande.

Der er ingen indhold af betydning på maskinen.

Hvad gør jeg??? 😲

mpherluf "novicen"
Sir

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2007 11:55:25
Svar/Indlæg:
2872/90
Sæt den til at boote på den anden disk.. hvis det ik virker så smider du din xp cd i igen. og sletter den gamle installation,, MEN HUSK AT VÆLG DET RIGTIGE DREV AT BOOT FRA 😛 😛

Bit

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2007 11:56:15
Svar/Indlæg:
258/64
smid windows xp cd'en i dit drev og start på den.

på et tidspunk kommer den til hvor du skal vælge hvilken partition du vil bruge til installation.

du skal bruge L for at slette partitioner og O for at oprette en partition.
dvs at du skal slette alle partitionerne så der ikke er brugt noget plads til drev og så skal du oprette en enkelt partition til slut hvor alt harddisk pladsen bliver brugt til det drev. derefter geninstallere du windows

mpherluf

Overclocker
Tilføjet:
12-07-2007 22:41:15
Svar/Indlæg:
12/5
tak for hurtig respons.
Det virker bare ikke. 😲
Uanset om jeg har sat installations-CD'en i eller ej, opfører den sig på samme måde:
Den gir mig valget mellem windows xp eller windows xp, idet den oipfatter der er 2 OS'er installeret (og pga min fejl-installation). Jeg har prøvet F8 hvor jeg kan vælge at gå tilbage hvor den sidst virkede, fejlsikret ALT!!!
Den genstarter bare sig selv i en uendelighed, det gør ingen forskel hvad jeg gør. Har prøvet at holde Ctr/Alt/Del nede når jeg starter maskinen, men det er det samme.
#1 Du skriver jeg skal "boote den anden disk" .. sorry, forstår ikke helt, måske er der noget her jeg har overset, men det virker som om den er gået helt i selvsving.
Brugte man ikke i gamle dage en boot-diskette, man satte i når der var den slags???
😲 😲

Bit

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2007 12:30:58
Svar/Indlæg:
258/64
umiddelbart lyder det til at den ikke booter fra cdrom drevet af først. så det skal du lige ordne inde i din bios.

tryk DEL eller F2 en helvedes masse gange imens din pc er ved at boote op. så kommer den ind i biosen. der skal sætte den til at første bootdevice skal være cdrom

derefter gør du som jeg skrev i 2 post.

husk at trykke på en tast når den ber om det, mens den er ved at boote efter du har ændret i bios. ellers går den bare videre med at indlæse de gamle windows