Kunsten at slå audioinputs fra :(

Bundkort / CPU d.  14. juli. 2007, skrevet af aigh!
Vist: 301 gange.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2007 15:20:22
Svar/Indlæg:
529/97
Okay, her forleden stoppede mit lydkort med at fungere. Der blev ikke sendt noget lyd igennem det rigtige stik, you get the picture.

Nåh, men måske skulle jeg starte et andet sted, da jeg købte min computer, havde kabinettet en smart feature. Det havde nemlig også nogle audioinput stik foran, ved siden af tænd/sluk knappen, så jeg slap for at hive ledninger fra bag computeren. Men så en dag havde jeg høretelefoner på, og dum som jeg var, rejste jeg mig for at gå ned i køkkenet, men glemte helt jeg havde høretelefoner på, så pludselig så jeg audio input stikket i computerfronten falde af og falde ned på gulvet ved siden af kabinettet. Hov.

Nåh, men så sad jeg her i dag og ville sætte mine høretelefoner til det rigtige audio input, bag på computeren ved lydkortet, eftersom stikket i fronten jo var ødelagt fuldstændigt. Men underligt nok virkede det ikke. Eller det vil sige, mit lydkort registrerede at der blev sat en lydkilde ind, men der blev ikke sendt nogen lyd ud igennem det. Og det galdt alle høretelefoner eller anlæg jeg prøvede at sætte i. Så jeg fik idéen om, at når lydstikket i fronten ikke duede, fik det det rigtige lydstik bag i til heller ikke at du. Så jeg åbnede kabinettet, og så ganske rigtigt at der sad en ledning fra lydkortet, og ud til fronten med audiostikkene. Så den hev jeg ud, og nu er der altså ingen forbindelse ud til frontstikkene, hvis jeg da ikke tager fejl.

Jeg opdaterede mine drivere, men NIKS. Der bliver stadig ikke sendt lyd ud igennem. Hva pokker skal jeg gøre?

Lydkortet er onboard, og er RealTek AC850 AC'97.

PS: kan godt være det hedder audiooutput, er ikk helt sikker :D
Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 20:10:28
Svar/Indlæg:
538/20
det kan godt tænkes der findes en jumper på bundkortet som lige skal flyttes, før du kan "trække" lyden igennem de stik der findes bagpå computeren.

Se efter dette i din manual

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2007 20:17:40
Svar/Indlæg:
529/97
Du har så ganske ret.
Læste dette lige før du besvarede:
http://www.diskusjon.no/index....

Men jeg har bare ingen jumpere, og kan ikke finde det sted i manualen hvor den siger jeg skal sætte jumpere i. Har selv taget et kig på bundkortet, ASUS A8N-E, og der ser ikke ud til at være et sted hvor jeg kan putte jumpere i.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 20:19:51
Svar/Indlæg:
5600/32
På mit P5N-E kan man slå det fra i bios. Men der burde nu være lyd både for og bag..

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2007 20:24:04
Svar/Indlæg:
529/97
Det burde der, men er der ikke, da det ene output "overskriver" det andets.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2007 21:59:00
Svar/Indlæg:
529/97
Hvor skaffer man jumpere henne!???!?

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2007 22:25:33
Svar/Indlæg:
1814/48
Jeg forestiller mig at problemet er at lydkortet tror at der er hovedtelefoner tilsluttet i fronten og derfor ikke sender lyd til de andre stik, ved det er standardindstillingen hos mig.

Hvis det er tilfældet, og det er det samme system som på mit MSI bundkort, er det blot at:
- gå ind i Realtek Sound Manager vælge fanebladet Audio I/O
- klikke på den lille knap udfor ANALOG teksten(ved mus over skrives Forbindelsesindstillinger)
- og i den nye menu fravælge at høretelefoner i front afbryder lyd bagud.

Håber det hjælper!

Du kan jo også bare fjerne forbindelsen til frontpanelet ved at tage kablet af bundkortet ;)

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2007 22:34:28
Svar/Indlæg:
529/97
Kablet er taget af bundkortet, men problemet er der stadig. Prøver det du lige sagde og melder tilbage ;)

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
15-07-2007 14:18:27
Svar/Indlæg:
529/97
Der står hverken Audio I/O, eller ANALOG under nogle faneblader i RealTek Sound Manager ;(. Du har sikkert AC97 HD...