Pris fusk i køtilbud??? hvidovre ??

Diverse d.  16. juli. 2007, skrevet af frAguZz
Vist: 558 gange.

frAguZz

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2007 07:33:22
Svar/Indlæg:
287/68
nå har lige købt 2 webcams creative LIVE VISTA IM og normal prisen de opgav var: 299 og blev solgt for 69kr men ingen steder kunne jeg finde så høj en pris andre steder?
også mit indkøbte creative headset HS-600 havde de sat til normal pris på 499kr og solgte dem for 130kr men heller ikke her kan jeg finde nogle der tager meget over 200kr for dette sæt ...

er dette ikke noget fusk?
firma:
computersalg
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 08:11:17
Svar/Indlæg:
20170/383

Det lugter i hvertfald lidt. Kan du evt. finde dokumentation for at De høje priser du nævner har været reelle priser hos dem før??

eller gå dem lidt på klingen med det 🙂

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 08:37:02
Svar/Indlæg:
2388/52
skriv en mail til dem at du meget gerne vil se deres før-priser og i hvilke butikker de varer koster henholdsvis 299,- og 499,-.

hvis ikke de kan komme med et svar, smutter du bare til forbrugerstyrelsen og får en sag på dem for prisfusk.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 10:49:29
Svar/Indlæg:
3944/384
Kan normal-prisen ikke være fuldstændig ligemeget? 🙂 Folk bekymre sig altid om hvad ting HAR kostet, og ikke hvad de KOSTER.. Fordi man sparer 200kr. kan det jo stadig godt være produktet ikke er selv den nedsatte pris værd.. 🙂

Shake

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 10:55:32
Svar/Indlæg:
2388/52
derfor skal en butik ikke "lyve" om førprisen eller tilbud

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 11:09:27
Svar/Indlæg:
4310/364
Nej det er fusk. for så tror folk de sparer noget som de i virkeligheden ikke gør!

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 11:39:04
Svar/Indlæg:
5600/32
#3, Det er ikke godt for konkurrencen.. Mener der har været noget lignende med Fona for et par år siden.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 11:58:31
Svar/Indlæg:
3944/384
Ja, okay de skal ikke lyve..

Shake

frAguZz

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2007 12:13:22
Svar/Indlæg:
287/68
jeg sammenligner med priser fundet på edbpriser... de dyreste af dem plejer at give et udtryk for forretningspriser. irl.

jeg havde ikke købt det headset hvis jeg vidste det kun kostede 140kr på edbpriser for så er det somregl noget billigt !##"#. jeg rengede med det var noget der normalt kostede 400kr for så er det somregl i ok kvalitet.!

tror at dette trick er noget vi ser i fremtiden..! køb inden 5minutter ellers stiger det til 5x prisen. selv om varen ikke var sat nævneværdig ned aligevel.!

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 12:27:17
Svar/Indlæg:
3746/627
Men tjeck da altid edbpriser inden du køber hardware 😉

priest

Overclocker
Tilføjet:
16-07-2007 13:18:15
Svar/Indlæg:
149/22

Der er jo masser af 'normale' kunder uden præferencer inden for IT der hopper på såden et tilbud.

Har lige været ude for noget lignene med et LG TV.

Det var Elgiganten der solgte et LG TV sat ned fra 10.000,- kr. til ca 4.500,- kr. En fed besparelse på 5.500,- kr (!).

Problemet var bare at en søgning på Kelkoo afslørede at TV'et kostede godt og vel 5-6.000,- kr. hos konkurrenterne. Normalt.

Det er da muligt at Elgiganten har kørt overpris på netop det TV som de eneste i DK, men det er sq da vildledende at putte sådan et produkt på forsiden af deres Katalog og reklamere med besparelser på 5.500,- kr!

CF

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 14:00:56
Svar/Indlæg:
4689/105
Generelt er fysiske butikker MEGET dyrere end online-butikker. Jeg købte en gang et Sæt logitech højttalere i Merlin til 400 kr. men et par måneder efter da jeg fandt EDB-Priser så jeg at det kunne få's for ca. 250 kr. (INKL. FRAGT). Kæft jeg følte mig snydt og efter den dag har jeg ALDRIG købt noget i elektronik en fysisk butik før jeg har tjekket EDB-Priser. Har ikke oplevet noget tidspunkt endnu hvor det kunne betale sig at købe i en fysisk butik.

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
16-07-2007 14:16:49
Svar/Indlæg:
492/12
Man må ikke oplyse vildledende førpriser, og der var en sag om det for nogle år siden, hvor (vist nok) Bilka havde annonceret en vare (vist nok en laptop) til at have en førpris på 14995,- og udsalgsprisen var så 9995,- (spar 5k). Det var der en del der hoppede på, selvom de kunne have fået comp'en billigere et andet sted. En klagesag i forbrugerklagenævnet afgjorde, at (vist nok igen) Bilka enten skulle tage varerne retur, eller give et afslag i prisen på de 33%, som kunderne var blevet stillet i udsigt:

http://www.forbrugerraadet.dk/...

//EDIT - Bedre link: http://www.forbrug.dk/klage/re...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 14:52:21
Svar/Indlæg:
1581/5
8# skriver: jeg sammenligner med priser fundet på edbpriser... de dyreste af dem plejer at give et udtryk for forretningspriser. irl.

Det gør det så på INGEN måde, og netop tilbehør som headset og web-cam er lavpris produkter, de bliver i butikker solgt med store fortjenester, og derfor kan de oplyste priser snildt være de alm. butikspriser.

Man skal vide hvordan man skal bruge edbpriser.
man kan IKKE bruge den til at sammenligne priser med alm. butikker.

I en butik får du mulighed for råd/vejledning - evt. prøve varen først. Der ud over er varen til udstilling i et "dyrt" forretningslokale - hvilket i sig selv gør at prisen bliver MEGET højere end ved online-handel hvor den ligger i en brun papkasse på et stort lager.
Garanti i en butik er væsentligt bedre (som oftest) da man blot leverer varen ind, og evt. med det samme får en "ombytter", man skal ikke døje med at sende det med posten først.

For "os" hardcore brugere er gevindsten dog størst ved online-shopping, eller ved køb ved shg, midt-data og hvad de hedder de forskellige online butikker der også har "butikker" i flere byer, da varen er billig, vi har sat os ind i hvad vi skal købe - og ikke har brug for råd og vejledning.

edbpriser kan vise hvad INDKØBSPRISEN er for butikkerne, ikke en skid andet i forhold til butikker. Som oftest er der under 4% fortjeneste på de varer der er listet billigst på edbpriser i forhold til grosisterne.

frAguZz

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2007 17:47:11
Svar/Indlæg:
287/68
ja det var i en "rigtig forretning" med a4 papir med pris på skrevet ud på printer samme dag.. kasse aperatet var en opsat bærbar.. tingene stod i kasser på gulvet.. normalt ikke nogen forretning såå..

her er artiklen ... se priserne!
http://www.e-pages.dk/urban/19...

frAguZz

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2007 17:57:26
Svar/Indlæg:
287/68
jeg har sammenlignet med computercity her:

deres kø pris: på creative webcam 69kr/normal 299 - computercity 199
deres kø pris: på creative headset 130kr/normal 499 - computercity 299
disse priser er ikke tilbuds priser umidbart på computercitys side.
jov det er billigere med jeg troede jeg fik et headset til en værdi på 500kr

hmm umidbart deres egen side: www.computersalg.dk
her kan jeg ikke finde de produkter de skriver om.. men jeg har sparet en del på webcam hahahaha check prisen på linket:

http://computersalg.dk/produkt...

ZoX

Overclocker
Tilføjet:
16-07-2007 18:07:56
Svar/Indlæg:
63/3
nu skriver de jo heller ikke "før" pris men vejl. pris, og der er forskel da vejl. priser som regel er det som producenten har sat varen til. Men stadig deres priser hænger ikke sammen nogle steder, et kig på creative's hjemmesider viser at webcamet koster 90,- og headsetet 349,- (og det er jo så de vejl. priser)

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 18:55:23
Svar/Indlæg:
2343/272
Det skal være en meget specifik forretning før deres priser kan forsvares synes jeg. Hvis de kan give god vejledning er det fair nok, men ellers skal man bare holde sig væk, især alt hvad der gælder computer, der for det første for dumme til det og så har de ikke nogle ordentlige varer at levere. Der tror jeg faktisk man vil opnå langt bedre service ved at skrive eller ringe til enordentlig netforretning.

Lyder som om de har fusket lidt med priserne i den sag. Men fysiske butikker sammenligner jo kun med fysiske, så kan godt være det passer?

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2007 19:00:34
Svar/Indlæg:
1503/128
En vejledende pris er langt fra det samme som en førpris. Det er leverandøren af den pågældende vare (forhandlerens grossist eller producenten selv) der fastsætter en vejledende pris, og så må de skilte med den lige så tosset som de har lyst.