Snydt eller hvad og hvad kan der gøres.

Hyggehjørnet d.  17. juli. 2007, skrevet af xzipet
Vist: 426 gange.

xzipet
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2007 13:05:52
Svar/Indlæg:
378/136
Ja, så blev det åbenbart min tur til at blivet bollet i røven.

Jeg købte for 1½ år siden et bundkort af en person, som åbenbart havde købt den af en anden. Skal lige siges at den jeg købte bundkortet af tror jeg på ingen måder har noget med dette at gøre.

Så kommer problemet, bundkortet brændte af her i sidste uge og jeg vælger at sende det til RMA over ved PRC. De modtager kortet og ringer tilbage og siger at det serie nummer jeg har på fakturaen ikke stemmer med selve bundkortet men stemmer med kassen til kortet. De vil selvfølgelig godt have en forklaring af mig. Men jeg er meget uforståen overfor det, men accepterer at de ikke kan gøre noget da nummerne ikke passer sammen, jeg lægger røret på og føler jeg er blevet taget i røven og lige pluslig er havnet i noget hæleri.

Jeg sidder med den originale kvittering og navnet på den person, som købte det kort over ved Prc data og overvejer om jeg kan få fat i ham og kræve de 1350,- kroner tilbage for det bundkort ellers melde ham for hæleri.

Er der andet man kan gøre eller er det vejen frem.

Håber på jeres hjælp i denne sag, da jeg ikke gider at finde mig i at være en del af noget form for hæleri.

Xzipet
!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2007 13:11:18
Svar/Indlæg:
3944/384
Synes ikke du kan stille sælger til ansvar for det.. Det er så lang tid siden, og hvem siger fejlen med serienummeret fejlen er hans?




Shake


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2007 13:23:33
Svar/Indlæg:
1636/115
Hvis kortet har været ombyttet eller lign. så det klart at faktura ikke passer med serienummeret. Det er MEGET få der sender en ny faktura med ved ombytning. For hvis de gør så skal man have endnu 2 års reklamationsret.


xzipet
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2007 13:39:41
Svar/Indlæg:
378/136
#1

Jeg vil sådan set s.... på hvor lang tid siden det er, jeg sidder her med en dårlig smag i munden over at have sendt sådan noget ind til RMA. DE tror sku da det er mig der prøver at svindle dem oppe ved PRC.

2#

Bundkortet er ikke blevet ombyttet, det kunne de se oppe ved prc da jeg snakkede med dem.

Så nu står der en og mangler et bundkort og så er der mig selv der føler mig lidt dum.

Xzipet


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2007 19:58:18
Svar/Indlæg:
687/9
Mon ik du skulle ta dig en snak med ham du har købt kortet af før du kalder folk for svindlere og hælere ???

Det kan jo tænkes at personen har haft to kort og du simpelthen bare har fået det "forkerte" ?

Kunne det ikke også tænkes at butikken i sin tid har brugt et par stykker af dem i demo maskiner og lagt dem i forkert emballage ?

Der kan jo være sket 417 forskellige ting i den sag der. Desværre kan man så sige.

Held og lykke med opklaringen


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2007 20:02:55
Svar/Indlæg:
3944/384
#4 Præcis!




Shake