Superbruger
Tilføjet:
17-07-2007 17:19:05
Svar/Indlæg:
4/1
Hejsa overclockers
Håber I kan hjælpe mig lidt her. Igår nat slog lynet ned her omkring os, og HPFI'en slog fra. Umiddelbart da det slog fra synes jeg der var en "høj" kliklyd fra min pc , men jeg synes ikke jeg kunne lugte noget brændt elektronik på nogen måde. Da jeg så her til middag prøver at starte den op, er der intet respons. Min usb harddisk som er tilsluttet spinner fint nok op og lyser, der er en rød led som lyser på bundkortet, som også altid lyser, men kan bare ikke starte den. Mit system er Abit NF7-S rev2 - Barton 2500+ - 1Gb PC3200 (2x512) - Radeon 9700Pro
Har prøvet følgende indtil videre;
1. Clear CMOS og lod den stå et stykke tid - No go
2. Tag CMOS batteri ud og lod den stå et stykke tid - No go
3. Haft PSU åben for at se om sikring var sprunget - Var den ikke
4. Haft PSU tændt alene (kortslut den grønne pin på 20pins stikke med en jord ) - PSU kører fint nok og der er målt spænding ( både AC og DC )
5. Demonteret CPU (Barton 2500+) for at se om den er brændt - Ser det ikke ud til
6. Monteret CPU(Barton) i en anden spand - Den kører fint nok
7. Monteret anden CPU ( T-bird 1333) på mit Abit bundbræt - Stadig ingen respons
8. Har monteret mit gfx i en anden spand og det virker også fint nok
9. Tændknappen på kabinettet er målt og testet, burde virke fint. Men ved at kortslutte de to pins på bundkortet hvor "Power switch-ledningen" går til, kan man vel også starte op ikke ?
10. Testet med 1 klods RAM ad gangen - Ingen forskel
Er ved at være desperat og løbe tør for løsninger!?!
Har I forslag til hvad jeg ellers kan gøre ?
Er efterhånden ved at være bange for bundkortet på en eller anden måde er futtet af, jeg kan bare ikke se nogle brændte komponenter overhovedet.
Evt. nogen af jer der ligger inde med et funktionelt Abit NF7-S rev 2 bræt som i vil sælge ?
Har godtnok leget med tanken om en ny spand snart, men synes sku bare det er en lidt træls måde på det , det her, ville gerne have ventet lidt længere. Håber bare for guds skyld at ingen af mine harddiske er stået af, det ville være en katastrofe Frown
Håber I kan hjælpe mig!! 🙂
På forhånd tak
- Jakob