Jeg vil godt nok fraråde dig dit valg! For du kan ikke sammeligne en hjemmebyg maskine med en stor færdigbygget workstation.
Kvaliteten på delene er i en helt helt anden klasse, og som jeg tidligere har skrevet, så får du det faktisk en del billigere på den måde, end ved at købe disse dele på stump basis... Vi snakker bundkort til både 4, 5 og 6000kr. Så "Biostar" kan altså ikke nå kvaliteten bare til sokkeholderne!
Og igen som tidligere skrevet, så er en service ordning herunder bla. HP onsite service, nærmest uundværlig i en situation, hvor du står med et apparat der er død... Og du jo uundgåeligt også har dine deadlines som skal overholdes? Så er det sku bedre kun at vente maks. 24 timer, end RMA en stump og vente 3md.
Det skal dog siges at jeg endnu aldrig har haft brug for at rekvirere HPs onsite service, og det på trods af at vi har en del HP workstations og servere kørende rundt omkring, så det siger jo også lidt om kvaliteten...
Hvis du vil høre på en med over 12år i branchen, så sørg for at lave dit eget arbejde, og så lad jeres it leverandør lave deres... Alt andet vil overbebyrde dig selv, og stille dig i en ansvarssituation overfor din chef, som du muligvis ikke har kompetence til, og nok slet ikke tiden til. Betragt din workstation som et værktøj, og glem alt det fisfornemme nørd grej... Det er fint derhjemme, men ikke på arbejdspladsen. 😉