Uforståelig elendighed

Diverse d.  19. juli. 2007, skrevet af Falckjazz
Vist: 410 gange.

Falckjazz
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2007 01:23:04
Svar/Indlæg:
7/1
Hej med jer. Jeg har et problem som jeg godt kunne trænge til hjælp med.
Først lige lidt info: jeg er ny her, ikke så klog på computere osv. så i skal ikke være for hårde mod mig ;)

For ikke mange måneder siden sammensatte jeg min egen PC (alle dele bestilt fra Midtdata) og samlede det selv - en god computer, opfyldte alle mine krav tilfredsstillende. For et par uger siden flyttede jeg så bopæl, og siden da har den været elendig. Simpelthen elendig. Jeg oplever lav FPS i spil, generel dårlig performance, og en sjælden gang i mellem at computeren pludselig slukker af sig selv.

Indtil videre kan jeg give jer et billede af hvad der sidder inden i computeren, men hvis der er noget som helst andet i vil vide så spørg endelig.




På forhånd tak for hjælpen - håber også at jeres hjælp måske kan hjælpe andre med lignende problemer.
hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2007 01:36:06
Svar/Indlæg:
89/10
Har du checket at dit hardware sidder som det skal nogle ting kan jo være løsnet lidt under en hård flytning ;) prøv at tjekke lidt op på dine dele og se om det skulle være tilfældet :)


Falckjazz
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2007 01:43:11
Svar/Indlæg:
7/1
#1 God idé, jeg har været i gang med at demontere og så igen montere både RAM og *Harddisk, men desværre uden resultat.

*Jeg glemte at nævne, det ser ud til der er et specielt problem med harddisken. Jeg vender tilbage med et billede.

Redigeret: Her er billedet af Harddisk "problemet"

Engelsk windows forresten. 😉

På forhånd tak for hjælpen.


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2007 01:58:01
Svar/Indlæg:
4657/53
Det er ikke nogen problem.
du har sikkert Nvidia chipset samme med den E4300 og 8800gts.

kontrolere at din Cpu køler sidder 100% det kunne jo godt være der er blevet dasket til den.
så dine temp er sky høje og den clocker ned /eller lukker ned.


Mummelmann
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2007 02:17:18
Svar/Indlæg:
172/55
Yes - som #3 siger, så sørg for at tjekke dine kølere - også den på grafikkortet for om de sidder skævt, eller bare er fuldstændigt stoppet til med støv.

Ellers kunne det jo også godt være et softwarerelateret problem. Prøv og hiv taskmanager frem og se, om der er andre programmer end det du bruger, der belaster cpu'en.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2007 06:03:30
Svar/Indlæg:
2620/327
#2 Ja, der skal din harddisk da ikke optræde, hvis det da ikke er en ekstern?

Hvis det er din interne harddisk, der ser sådan ud, så ser det ud som om, du er kommet til at slå cache-lagring fra.

Du skal ind i Device Manager, og så Properties for din harddisk (under Disk drives). Her skal du ind i fanebladet Politikker (det hedder den på dansk) og tjekke, at der er sat kryds i "Aktiver cachelagring på disken (igen det, det hedder på dansk).

Jeg ved ikke, om det er det, men det ser i hvert fald ud som om, din disk opfattes som ekstern.


Holst
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2007 06:26:48
Svar/Indlæg:
209/8
Ved ikke om det er det problem du er ude for, men 8800 serien har fejl. Altså dit grafik kort, men bliv nu ikke mærkelig, skulle kunne klares med den kommende patch..

http://hwt.dk/newsdetails.aspx...



Falckjazz
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2007 06:30:46
Svar/Indlæg:
7/1
#5 Hmm, underligt nok så ER cache-lagring slået til :-s

Men, men men NYHED: det store problem er fixet. Jeg har ikke længere lav fps - jeg kører alle mine sjove bang-bang-spil flydende og flot. Jeg fulgte jeres råd om at rense diverse kølere, og så så jeg til min skræk at selve CPUen sad løst :-s (hvis i kan forestille jer at den ligesom har 4 ben, som hvert stikker ind i bundkortet ... ved ikke om alle er sådan 🙂 ) - 2 af benene var ikke monteret ordenligt. Efter en del besvær og misforståelser fik jeg den monteret ordenligt ( selvom jeg på et tidspunkt troede at jeg havde ødelagt den 😛 ), og det ser ud til at rensningen + korrekt montering gjorde tricket ;)

Tak for jeres hjælp, jeg vil sørge for at rapportere nyt hvis der opstår flere problemer :)

Godt nok er det der "Safely Remove Hardware" problem med min harddisk ikke fikset, men jeg kan ikke se at det gør nogen skade som det ser ud nu ??


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2007 06:37:50
Svar/Indlæg:
4089/252
Din CPU køler må have revet sig løs under flytningen, du slap med skrækken :)


Falckjazz
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2007 06:41:01
Svar/Indlæg:
7/1
#8 Ja, det er jeg godt nok også glad for ;) 🙂 det er ikke forfærdelig lang tid siden jeg sidst stod med en ikke-funktionel computer i hænderne, og var faktisk uden, i ca. 2 måneder. Åh skræk, åh ve, er glad for jeg ikke skulle igennem det igen 😉