Okay ... efter lidt rykken rundt, af- og genbestilling af stumper lykkedes det mig at få dyret hjem, samlet og op at køre, dog ikke uden en del problemer...
Nr. 1 ... Der er IKKE plads til en Ninja Scythe Plus i et Antec P190 kabinet. "Big Boy" Køleren (200mm) stikker ca. 2 cm. ind i kabinettet, hvilket er er ca. 1.5 cm for meget for Ninja'en. Jeg kom i luften med boks køleren, pyha jeg købte cpu'en boxed... Overvejer nu bare at lade den sidde.
Nr. 2 ... Jeg havde fra starten bestilt en 32bit Vista, så jeg var godt klar over, at jeg ikke ville få glæde at den 4. GB, og da Getmore så ydermere udskød leveringdatoen til den 10/8, på den anden side af min ferie, besluttede jeg mig for 4x1 istedet for 2x2, samme RAM i øvrigt. Da jeg så satte strøm til systemet første gang skete der ikke så meget. Mobo fik liv, blæsere og lamper gik i gang, harddisken snurrede, alt så ud til at virke, bortstet fra at skærmkortet aldrig vågnede op. Efter at have prøvet et andet skærmkort og hive drevene fra tog jeg to af ramklodserne ud... Bingo, liv i maskinen. Jeg satte så en af klodserne tilbage.. Bingo, liv i maskinen, og så 4. klods ... Død !
Har jeg en død RAM klods, eller kan det spille sammen med noget andet? ...
mvh/
Bille