Superbruger
Tilføjet:
22-07-2007 11:52:21
Svar/Indlæg:
64/25
Hejsa
Jeg har en Acer-bærbar, der brokker sig lige for tiden. Når jeg starter op, kommer den med følgende fejlmeddelelse:
"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte Windows Installation ved hjælp af installationsprogrammets cd-rom. Vælg 'r' i det første skærmbillede for at reparere."
Jeg ville meget gerne undgå en fuld geninstallation fra mine recovery-cd'er, og da det var et præinstalleret system, da jeg købte maskinen, har jeg ikke mulighed for at starte op på en Windows-cd. Ligeledes kan jeg heller ikke køre i fejlsikret tilstand - heller ikke med kommandoprompt, og jeg kan heller ikke starte i sidst kendte fungerende konfiguration.
I stedet for ovennævnte fejlbeskrivelse kommer der dog en gang i mellem en anden. Enten skriver den at NTLDR mangler, eller også prøver den at starte op over netværk, men konkluderer så, at "operativsystem ikke fundet" (eller lign. beskrivelse).
Jeg håber virkelig, I kan hjælpe mig, da jeg har en del vigtige mails liggende, samt en masse data, jeg ville blive meget ked af at miste!!
På forhånd tak
Xavis