Når en nykøbt bærbar computer går i stykker, er det ofte forbrugeren, der hænger på regningen. Forbrugerstyrelsen giver gode råd til, hvordan du kan undgå de mest almindelige fejl.
Sjovt, de reperationer jeg har haft på min macbook, har jeg ikke selv skulle betale for, der i blandt batteri der gik til, og cover til skærm og ved tastaturet var i stykker.
Nej og andre fabrikater gør heller ikke at man skal betale for den slags normalt.
Men hvis man snubler i ledningen og stikket knækker, så er det at betale ved kasse ét. Hvilket jeg også synes er fair nok. :yes: (ved jeg godt ikke kan ske på mac fordi de har været smarte og ændre strømstikket til en magnetlås)
Man må gerne bruge hjernen lidt som forbruger og ikke bare tro at man er "forsikret" fordi der er garanti eller reklamationsret på. :no:
HAHA så kan de fucking lære det lamme forbrugere, tegn forsikring på din bærbare så slipper du for den slags bekymringer og når maskinen så er ved at være tilpas gammel bliver den total skadet og man står med en spritny for ca 1000-1500 mere end prisen på den bærbare.
Det var PRÆCIS derfor jeg måtte sælge min ret nye Acer bærbar som reserveskrot. Den faldt 30 cm ned på gulvet lige oven på mit ladestik så det knækkede af bundkortet. Det ville koste ca 3000 at lave, og den kostede 6000. Så det var bare noget værre lort
Tegn en forsikring? Hvorfor ikke bare passe på lortet? 😛
Min skodbærbar blev da repareret gratis af Dell og jeg havde ikke tegnet nogen forsikringer. Der var pludselig ikke skærmbillede på en dag efter jeg havde kørt afsted til arbejde med den på passagersædet. Det sneede udenfor og måske var det kondens der ødelagde den? 🤣
Men det er ligemeget nu. Det er en skodbærbar og hvis den en dag dør så er det bare ærgerligt for den! 😉