System fail, error. Hjælp søges.

Software d.  24. juli. 2007, skrevet af artzuh
Vist: 258 gange.

artzuh

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2007 21:42:39
Svar/Indlæg:
98/20
hello OC.dk..

Vi har længe prøvet på at ordne min vens computer,
og nu er vi gået i dybden . . . . . .

Når den starter op, kan vi hverken nå ind i bios, eller Windows hvis nogen skulle være i tvivl.

Det eneste info vi får, er: Insert system disk, and press enter.

Vi har prøvet med en almindelig diskette, og der siger den "error-awdflash.exe not found".

vi har også lavet en diskette med den awdflash.exe fil, og der kommer dog en skærm op, hvor der er noget "flash type", og "file name to program".
Dog ved vi ikke hvad der skal gøres?

Det ville glæde mig meget hvis nogen gad at fortælle mig hvorledes man kan ordne dette problem, det er irriterende at smide en computer ud pga. det her :o(

Det ville være _virkelig_ super hvis der var én der gad at skrive til mig på msn, ( runer @ofir.dk ) - uden mellemrum.

Need help -_-!
På forhånd tak.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2007 21:56:47
Svar/Indlæg:
7241/274
Vi skal vide hvad bundkort der sidder i maskinen??

artzuh

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2007 22:00:24
Svar/Indlæg:
98/20
undskyld.

Der sidder et epox 8rda+ i maskinen.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2007 22:37:05
Svar/Indlæg:
2870/65
Kunne lyde som om BIOS er korrupt. Kontakt Epox og bed dem om at sende en ny bios chip.

Hvis i ikke har prøvet at skifte sådan en fætter før, kan i jo sende en PM, så skal jeg nok beskrive hele processen i detaljer. Ikke fordi den er speciel besværlig, men man skal ikke have fingrene skruet skævt på 😀

De fleste producenter plejer at være flinke nok til at sende en ny BIOS chip, hvis man spørger pænt...og giver boardets serial nummer osv.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 09:21:59
Svar/Indlæg:
2211/331
http://www.epox.com/USA/downlo... gå herind og hen den nyeste bios og opdatere bios (hvis du ved hvordan) ,hvis det ikke virker er det nok som #3 siger,bios kaput

artzuh

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:50:58
Svar/Indlæg:
98/20
#3, smider mail med det samme!!

Jeg skriver når jeg får den(hvis det er sådan det bliver:))

Desuden,#4 . jeg kan ikke helt overskue det der flash noget. Synes det er som at starte på noget helt nyt. :|

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 02:03:02
Svar/Indlæg:
4657/53
Efter som Epox er gået på røver og er ved og blive opkøbt . er der ikke meget og gøre.
det du skal er og hente en bios til bundkortet .
den skal ligges på en floppy sammen med awdflash.
det eneste du skal er og skrive bios filen navn op da du får brug for den.
men du kan også omdøbe den til IB.Bin eller IB.rom alt efter hvad det er for en fil.

i med floppy disken og boot op på den