Problemer efter montering af vandkøling.

Diverse d.  25. juli. 2007, skrevet af Bullockornis
Vist: 362 gange.

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2007 22:14:15
Svar/Indlæg:
297/39
hey folks

har lige fået smidt vandkøling på min computer i form af XSPC X2O kittet

da jeg skulle starte computeren op efter det virkede den fint bortset fra at der gik noget tid inden jeg fik et billede på skærmen, da det endelig kom var jeg inde i windows... jeg bestemte mig for at se temperaturen på min cpu for at se om den var ændret og den var faldet med 25 grader siden sidst 🙂

men da jeg bestemte mig for at stresse den lidt ved at gå ind og prøve World in Conflict betaen af gik min skærm i sort... og der stod der ikke længere var noget signal input... det her kom lidt bag på mig men jeg prøvede med en anden skærm, samme problem.

så jeg gik en tur med hunden og da jeg kom tilbage prøvede jeg at bytte om på strømstikkene til mit grafikkort, og til alt held virkede computeren, med billede på skærmen og sådan... men den kom aldrig ind i windows

efter lidt tid gik den i sort igen og klagede over manglende input, jeg prøvede en gang at genstarte computeren men denne gang begyndte den bare at bippe (lange bip) efter sigende skulle det betyde en Dram error, kan det her have været problemet hele tiden og hvordan slipper jeg af med det? tak på forhånd
Lars

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2007 22:32:12
Svar/Indlæg:
1633/76
Har du tjekket om dit vandkøling er tæt?

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2007 22:33:11
Svar/Indlæg:
297/39
ja, har leak testet et par timer inden da uden problemer

Lars

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2007 22:35:04
Svar/Indlæg:
1633/76
og hvordan ser det ud derinde nu - vær rigtig grundig og tjek efter med fingrene og en lommelygte.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 22:37:15
Svar/Indlæg:
8555/439
du må ikke tage strøm fra dit bundkort til pumpen? gør du det

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2007 22:39:17
Svar/Indlæg:
297/39
nope, kun blæseren til radiatoren gør det

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 22:47:04
Svar/Indlæg:
8555/439
har du sat bios op,så den ikke har nogle blæser til cpuen ?

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2007 22:49:21
Svar/Indlæg:
297/39
prøvede en gang at tænde den igen, og kigge efter vand de steder hvor der ikke bør være (med lommelygte) og så ingen fejl

men lagde mærke til at den under bootup efter at have gennemgået DMI Pool Data klagede over at windows ikke var lukket ordentligt ned sidste gang og at jeg havde 30 sek til at trykke på en knap, men mit usb keyboard reagerede ikke så det kunne jeg ikke nå

efter de 30 sek gik skærmen i sort igen (udover det et rent bootup)

har sat min blæser til radiatoren til der hvor der ellers skulle være en cpu blæser
har ikke rodet ved bios endnu

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 22:56:10
Svar/Indlæg:
2267/261
du skal bruge et gammeldags tastatur til at trykke inden de 30 sekunder, så starter windows normalt op, det plejer den hos mig 😀

Gomi

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:00:50
Svar/Indlæg:
101/16
Jeg havde et ligende problem med min vandkøling. Det viste sig at jeg ikke havde fået strammet CPU blokken ordentligt på. Jeg kunne boote til Vista, men så snart jeg prøvede at loade noget ind der pressede CPU'en, så døde den. Var sikker på mit grafikkort var dødt......

Så prøv at tjekke om den slutter ordentligt til mod CPU'en

Held og lykke 😳

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
26-07-2007 01:51:42
Svar/Indlæg:
5039/109
#8, eller også skal man bare "enable" USB keyboard i bios.

Har du haft nogle hardware stumper ude når du har monteret skidtet? Gå dem efter, og se om de sidder som de skal. Nogle gange skal grafikkortet lige ud i og i igen.

Det kan også være samme problem som Gomi nævner.

Ellers good luck med vandet, det bliver du glad for.

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 12:05:55
Svar/Indlæg:
297/39
I dag er jeg kommet skridtet videre...

jeg satte mit gamle keyboard til og bootede faktisk ind i windows! hvor jeg var i 2 sek ind til jeg fik en blue screen of death

jeg lod computeren genstarte og da den var færdig med at gennemgå DMI Pool Data men så fik jeg en skærm der så sådan ud

http://peecee.dk/index.php?lid...

så det må altså betyde at jeg skal geninstalere windows? right?

udover det tænker jeg også stadig på de lange bip min pc speaker lavede under de første problemer i går, hvilket vidst betyder en Dram error, hvordan troubleshooter man sådan noget?

Lars

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:17:54
Svar/Indlæg:
1633/76
ja prøv at reinstallere.. forresten, når du kommer ind i bios - hvilke temperaturer får du så?

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 21:41:56
Svar/Indlæg:
297/39
det viser sig at mine ene ramblok var brændt af eller noget, ihvertfald virker min pc når den er taget ud, men den er derimod næsten halvt så hurtig 😩

tror jeg må ty til garantien på mit ram og få noget nyt 🙂

tak for alt hjælpen ellers