Rasmussen ude.

Hyggehjørnet d.  25. juli. 2007, skrevet af Tosk
Vist: 1497 gange.

Tosk

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2007 23:29:56
Svar/Indlæg:
24/3
http://tour.tv2.dk/article.php...
Edit: http://ekstrabladet.dk/sport/c...

Michael Rasmussen er ude af dette års Tour de France. Det er danskerens hold Rabobank, der har besluttet at trække ham ud af løbet, ifølge de første mel­dinger fordi han har overtrådt holdets regler.

"Det er usikkert, om resten af holdet stiller til start på 17. etape," siger holdets pressechef Jacob Bergsma.

Michael Rasmussen har været under hård beskydning, siden det kom frem, at han har fået fire advarsler for ikke at overholde reglerne om at oplyse, hvor han befandt sig.
kilde: tv2.dk
Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:31:31
Svar/Indlæg:
6624/113
Endelig.

Så kan det da være vi slipper for at se forummet fyldt med det affald.

ALLE ved han er dopet, så selvfølgelig stikker tumpen halen mellem benene når chancen byder sig.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2007 23:32:15
Svar/Indlæg:
14079/622
http://www.dr.dk/Sporten/Tour_...

Nej det er LØGN!
Lortefuckingløb. Er der i det hele taget flere tilbage i det løb ?
Vidst sidste gang jeg har brugt tid på at se det 😕...

hilo

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:33:54
Svar/Indlæg:
525/25
hvad fandeN er det for noget . jeg vil skide på de frans :no: :no: :no:

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:34:12
Svar/Indlæg:
4657/53
Heh det er humor . Det er nok en drøm fra en Frø avis, efter de lige har fået smidt et fransk hold ud . 😀

http://www.lequipe.fr/Cyclisme...

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:34:55
Svar/Indlæg:
4310/364
Cykelsporten er desvære på kraftigt tilbage tog. det er noget lort 😕

hilo

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:37:17
Svar/Indlæg:
525/25
hehe doping .så sgal sku se min høne 😲

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:39:09
Svar/Indlæg:
6531/410
ROFL hvis ikke det var så sørgeligt var det morsomt.

hvordan nogle kan tage cykelsport seriøs mere er mig ubegribeligt.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:46:28
Svar/Indlæg:
3485/76
eeeej dn mand var den eneste grudn ti lat jeg så det løb. iiiih jeg ahvde sån glædt mig til at han vandt, doping eller ingen doping.

hilo

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:47:50
Svar/Indlæg:
525/25
fudibiliging 🤣 eller lige med hvem er størst. 🤣

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:48:38
Svar/Indlæg:
286/5
Sådan en tåbe .. det kan jo ikke skjules hvis man snyder ..

Seriøst, omg .. taber ..

bjuufah

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:48:58
Svar/Indlæg:
161/12
så er man færdig med at se tour....

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:53:08
Svar/Indlæg:
3485/76
#10 det kan det jo så godt mester, kan du sige bjarne riss, 11år 😉 der har du dit bevis lige der.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:54:26
Svar/Indlæg:
6624/113
Men Bjarne riis er så afsløret nu med skammen til følge.

Ligesom det ynkelige skod til Michael Rasmussen er blevet - og så laver de det der mediestunt for at dække over hans misbrug.

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2007 23:55:21
Svar/Indlæg:
286/5

Nå ja, det er rigtigt .. og sådan en som Lance Armstrong har vist heller ikke kun drukket Powerade i drikkedunken ..

Det jeg mente var mere hans snyden med de kontroller der er idag, turen til Italien som han åbenbart var mens han var i "Mexico" .. 🙂

Lars

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:03:04
Svar/Indlæg:
1633/76
Det her er så vildt, jeg kan slet ikke fatte det..

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:03:37
Svar/Indlæg:
6624/113
Det her er så rart at jeg sagtens kan forstå det...

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:03:45
Svar/Indlæg:
3485/76
#13 de sagde han havde overtrådt holdes regler, det kan være alt muligt, kan være han er kleptoman og man bliver smidt ud med øjebliklig følge hvis man stjæler på rapobank, du kan ikke vide hvorfor han er blevet trukket ud, så hold dig til facts tak.
og en anden ting, det "yngelige skvat" du snakker om har trænet hele hans liv for at være hvor han er, hver eneste dag har han tæsket løs på den cykel, han er nok PÆNT meget sejere end dig når det kommer til sport, så jeg ville passe på hvordan jeg formulerede mig hvis jeg nu var dig.
#14 generelt er det plat at top atleter ikke kan have et privt liv, at de skal vide hvor de befinder sig konstant og alt muligt crap, jeg fatter ikke de finder sig i det. de tjekker dem jo i hoved og røv alligevel, der er ingen grund til at skulle vide hvornår de er ude og skide også.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:03:49
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg syntes godtnok folk er naive.

da bjarne vandt viste alle han ikke var ren. men man jublede alligevel

alle de kloge sage inden turen ham der michael kan ikke vinde men han kan vinde nogle etapper.

så kom han i gult og alle synted det var så flot , selvom alle nærmest igen viste der var noget ikke helt rent .

omdøb da lortet til eposport eller medicinal sport.

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:11:00
Svar/Indlæg:
286/5

Sådan er det jo med top udøvere .. de VED at det er det de går ind til, så de bliver nødt til at finde sig i det ..

Desuden, hvis doping skal virke optimalt, så skal det tages når man træner og ikke når man udfører.

Derfor er de "out of contest" tests så vigtige.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:12:24
Svar/Indlæg:
6624/113
#17 - Du har ikke overvejet muligheden for at han er en del af et mediestunt for at dække over doping skandalen som var ved at blusse op?

Det er HELT utroligt at du kan sidde og forsvare det systematiske stofmisbrug der foregår i cykel"sporten", når de allesammen falder som fluer fordi kontrollen er ved at have styr på hvad de skal se efter.

Jeg er isnende kold, klam og fuldstændigt og aldeles hamrende ligeglad med hvor mange år det stofvrag har trænet hvad og hvor meget hans liv er "viet til sporten", som de så smukt kalder det...
Det er til at brække sig over når ALLE VED deres præstationer kræver hjælp fra diverse medikamenter og blodtransfusioner, men til sidste sekund vil påstå at cykelsporten er fri for doping.

*NEWS FLASH* - DET HAR ALDRIG VÆRET SÅ SLEMT SOM NU!!!!!

Det er muligt jeg ikke kan cykle så meget som klaphatten fra tølløse - og det er også muligt at jeg ikke har små pjevsede overarme som dit store cykelidol har, men jeg har fanme 100% rent mel i posen angående mine præstationer som sportsmand.

Hvorfor synes du jeg skal passe på hvordan jeg formulerer mig?

Jeg kan da lige præcist sige min mening råt for usødet, og der er ikke en dyt du kan gøre ved det, bassemand. Er du utilfreds med den drejning diskussionen har taget, så kan du være så venlig at daffe hen på et forum som primært omhandler den slags - så kan i jo passende sidde og klappe hinanden på hovedet og være åh så rørende enige om at "dem der nørder noen'" er forfærdelige mennesker fordi de siger hvad de mener om ting.

hilo

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:14:30
Svar/Indlæg:
525/25
jeg vil sige en bonemand er beder en dig.#17

bjuufah

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:17:01
Svar/Indlæg:
161/12
det er da en form for ekstrem sport... det er da ihvertfald dødsens farligt at bloddope sig ! -desuden skal man passe på hvad man siger... Der har været 3 eksempler på folk der har brugt doping og er blevet taget ! Michael er blevet testet min. 14 gange ALENE i touren og ingen af de prøver er positive...

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:25:26
Svar/Indlæg:
3485/76
#19 det burde bare ikke være sån.

#20 jeg har sku aldrig forsvaret hans stofmisbrug, siger bare du ikke kan komme med tomme anklager som du absolut intet har at have det i.
jeg tror ikke du ved hvad du snakker om OVERHOVEDET, det er jo ikke dopingens skyld de kan cykle som de gør, det er dopingens skyld de for det sidste med der giver dem sejeren, men doping er jo ikke en mirakelkur der gør de kan sidde som fede computernørder den ene dag og så tage en pille og hubla, mirakuløst blev de toptrænede atletter som kan cykle over alperne, det er sku nok noget de selv har trænet sig op til.
og jeg vil så våge at påstå dine præstationer er = ingenting i forhold til hvad de har præsteret. ja jeg synes det er fucked de tager doping, men det ændre ikke på den fact at de har trænet hele deres liv for at nå dertil hvor de er nu. det er noget de tager fordi alle andre gør det og eller vinder de sku aldirg og ja sån burde det ikke være, MEN SÅN ER DET. og sån er alle andre sportsgrene sku også, der er fx lige blevet taget (og det her kommer til at lyde mærkeligt) en golfspiller for doping, tror faktisk det var en dansker. det er ikke KUN cykelsporten.

fx de to kommentatere på tv2, de cykler nogen gange de rutter der, og ja de cykler dem sku ikke lige så hurtigt som dem i TDF, men NEWS FLASH de træner sku heller ikke lige så meget.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:26:41
Svar/Indlæg:
1581/5
min puls steg når rasmussen "testede" de andre op af bjerget den anden dag, og jeg var lige så højt oppe at "ringe" da han spurtede imod målstregen, for kun lige netop at se sig slået af den unge discovery rytter.

Det var fedt at se.
At de nu lukker og slukker det betyder bare at jeg ikke gider se mere tour i tv i år, og jeg tvivler på at touren bliver "det samme" de næste par år, når pengene trækker sig, gør tv også, pressen har i år formået at skabe en utrolig dårlig stemning for os seere hver gang en rytter blev taget i doping, i så høj en grad at kun de færeste kunne glæde sig over at rasmussen jordede alle de andre, for man vidste jo ikke om han ville blive smidt ud dagen efter, så ingen ville "glæde" sig for meget.

Nu sker så det alle har ventet på, han bliver smidt ud, ikke af touren pga. doping, men fordi han enten har været hamrendes arrogant og dum - eller også har brugt træningsmetoder der ikke er lovlige i elite-idræt. - uanset hvilken grund det er, så tror jeg tour de france er slut for 80% af de seere der "var".

Men så kan man da måske begynde at gå op i andre ting på tv, havde vi ikke haft en dansker i gult ville det "show" jo havde hængt folk ud af halsen for længe siden :)

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:27:01
Svar/Indlæg:
3485/76
#21 jeg vil sige en træstamme er mere intellegent end dig ❤

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:36:04
Svar/Indlæg:
286/5

Det "burde" ikke være sådan ?

Hvorfor ikke? Når de tests udenfor selve touren er så vigtige, så er det jo fordi at det er der de ulovlige stoffer kan spores! Det kan godt være han så testes negativ under selve touren, men det er jo netop doping mens træningen står på der giver en stor fordel.

Du har vel hørt efterhånden mange folk udtale at forskellen på en dopet og ikke dopet rytter i den topklasse vi snakker om er op mod 15% - det er altså ikke småting ..

Så kan du mene at de "burde" have ret til et privatliv osv. men når reglerne siger de skal oplyse hvor de er osv. så har de sq da bare at rette sig efter reglerne, ellers vil vi jo ikke kunne bruge dopingkontrollen til noget som helst!

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:39:44
Svar/Indlæg:
6624/113
#23 - Jeg forstår stadig ikke hvor du vil hen med mine præstationer som sportsmand??

Hvad har det med "tur de dope" at gøre?

Har du overvejet at mine prioriteter måske har været andet end at sidde og glo på en cykel i dagevis, og jeg derfor ikke kan det samme som dem?

Jeg har en MC, en kæreste, en bil og en masse rejseoplevelser at falde tilbage på, samt et job jeg nyder at udføre - og ingen presser mig til at ødelægger min fysik hver eneste dag fordi de forventer resultater.... 😲

Sidder du virkelig i så lille en osteklokke at du kræver vi allesammen skal være sportsidioter for at kunne snakke med på cykeldoping i fjerneren?

#20 jeg har sku aldrig forsvaret hans stofmisbrug, siger bare du ikke kan komme med tomme anklager som du absolut intet har at have det i.

Det er lidt det samme som at sige at du ikke mener han er skyldig. Det ved du og jeg han er, så stop det fis...

jeg tror ikke du ved hvad du snakker om OVERHOVEDET, det er jo ikke dopingens skyld de kan cykle som de gør, det er dopingens skyld de for det sidste med der giver dem sejeren, men doping er jo ikke en mirakelkur der gør de kan sidde som fede computernørder den ene dag og så tage en pille og hubla, mirakuløst blev de toptrænede atletter som kan cykle over alperne, det er sku nok noget de selv har trænet sig op til.

Ja de har trænet sig op til 85% af det niveau de er på når de cykler rundt i frankrig. Doping giver de sidste 15% - og det er MEGET i min verden. Selv under påvirkning, kræver det stadig hårdt arbejde - der vil jeg ikke sige dig imod - men det ændrer ikke ved det faktum at præstationsfremmende midler står for sejrene - ikke cykelrytteren selv.

og jeg vil så våge at påstå dine præstationer er = ingenting i forhold til hvad de har præsteret. ja jeg synes det er fucked de tager doping, men det ændre ikke på den fact at de har trænet hele deres liv for at nå dertil hvor de er nu. det er noget de tager fordi alle andre gør det og eller vinder de sku aldirg og ja sån burde det ikke være, MEN SÅN ER DET. og sån er alle andre sportsgrene sku også, der er fx lige blevet taget (og det her kommer til at lyde mærkeligt) en golfspiller for doping, tror faktisk det var en dansker. det er ikke KUN cykelsporten.

Måske ikke, men kig lige overskriften igen, bassemand. Der står ikke så meget om golfspillere eller snowboardere vel?
Det er cykel"sport" vi kommenterer her - så forhold dig til emnet i stedet for at snakke udenom.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:40:57
Svar/Indlæg:
3485/76
#26 dek unne sagtens køre det anderledes, alve spontane indkaldeser til doping kontrol i stedet for de skal opgive hvor de befinder sig konstant. DET er for plat, hvad fanden du så end siger, så er det strengt at fordi du er god til noget og har lidt vinder instinkt, så har du ikke krav på et privatliv.

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:42:32
Svar/Indlæg:
286/5

Jeg er da forbavsende ligeglad med om det er strengt.

Reglerne siger han skal oplyse det. Det gjorde han ikke. EOD.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:43:22
Svar/Indlæg:
6624/113
#28 - Nej det man siger, er at cykel"sporten" er så gennemsyret af doping at det er blevet en nødvendighed.

Kan de ikke lide lugten i bageriet, så står det dem fuldkommen frit for at skride.

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:45:29
Svar/Indlæg:
710/40
Så kan man jo bare håbe på at tv2 boykotter touren fremover så vi kan se noget ordentligt i fjernsynet... :yes:

der er sq ikke meget gas ved at sidde og se en flok nålepuder trampe i pedalerne.. :no:

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:45:53
Svar/Indlæg:
6624/113
Og nu daffer jeg i seng.

Har ikke mere at tilføje til debatten.

Dejligt at se han er ude.

Det er bedre end at unge kommende sportsudøvere ser op til en junkie som ham...

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:50:39
Svar/Indlæg:
3485/76

Jeg forstår stadig ikke hvor du vil hen med mine præstationer som sportsmand??

Hvad har det med "tur de dope" at gøre?

Har du overvejet at mine prioriteter måske har været andet end at sidde og glo på en cykel i dagevis, og jeg derfor ikke kan det samme som dem?

igen, ejg mener bare du ahr ingen ret ti lat kalde ham et skvat på den front, du skal bare passe på med hvad du skriver, da du jo som du selv sagde, ikke har trænet lige så meget selv.

Sidder du virkelig i så lille en osteklokke at du kræver vi allesammen skal være sportsidioter for at kunne snakke med på cykeldoping i fjerneren?

har jeg sagt det? det var sjovt, det mindes jeg ellers ikke. men godt du kan fortælle mig det da, jeg skal nok huske at være mere opmærksom næste gang.

Det er lidt det samme som at sige at du ikke mener han er skyldig. Det ved du og jeg han er, så stop det fis...

NEJ, det er det samme som at sige, det der står 😉 uskyldig til det modsatte bevist, den har du vel hørt om ?

Ja de har trænet sig op til 85% af det niveau de er på når de cykler rundt i frankrig. Doping giver de sidste 15% - og det er MEGET i min verden. Selv under påvirkning, kræver det stadig hårdt arbejde - der vil jeg ikke sige dig imod - men det ændrer ikke ved det faktum at præstationsfremmende midler står for sejrene - ikke cykelrytteren selv.

for det første er det et meget dårligt eksempel, du kan ikke bare sige at nu er der nogen forskere der har sagt det svarer til 15%og så er det sån, kommer jo an på om de har trænet rigtigt for at udnytte det de har taget og spist rigtigt osv osv osv osv
og for det andet så er de alle dopet, man kunne fristes til at sige de er ligestillet 😛 så det den enkelte rytters præstation det handler om igen 😛 eller måske ikke.

Måske ikke, men kig lige overskriften igen, bassemand. Der står ikke så meget om golfspillere eller snowboardere vel?
Det er cykel"sport" vi kommenterer her - så forhold dig til emnet i stedet for at snakke udenom.

det var bar et eksempel, det har du vel hørt om, ikke noget med at snakke uden om, ville bare sige, det er altså ikke kun TDF der burde lukkes og slukkes så.

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 00:53:06
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg gidder simpelthen ikke se noget sport, hvor folk er så spasserer, at de gidder at snyde sig til at vinde, og samtidig udsætte dem selv for livsfarer..

Og de ved godt at de bliver taget.

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:09:59
Svar/Indlæg:
685/107
Kan da godt være han har været dopet, men jeg kan ikek se hvorfor folk er så meget efter ham uden BEVISER.
Som der bliver nævnt tidligere så er han vel uskyldig til det modsatte er bevist.
Desuden findes der overhovedet nogen sportsgren hvor elite udøverne ikke er dopet på den ene eller den anden måde.
Om det er fodbold, håndbold, svømning, styrkeløftning, cykling, løb eller nogen anden sport vil der altid være folk der doper sig.

hilo

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:11:56
Svar/Indlæg:
525/25
#25 jeg lyver ikke. 🤣

palle

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:14:20
Svar/Indlæg:
2307/37
#33, kan kun være enig - man er uskyldig indtil andet er bevist. Det er en grundlæggende retssætning, som selvfølgelig også skal gælde for sportsfolk. At så især cykelryttere tilsyneladende er retsløse og må underkaste sig pøblens vilje, er sgu' trist. :'-(

Jeg er fuld af forståelse over for Rabobanks beslutning, hvis Michael Rasmussen rent faktisk har indrømmet over for dem, at han har løjet. Men lad os lige holde fast i, at vi ikke kender bevæggrundene for beslutningen til bunds endnu. Lige såvel som man kan gisne om Michael Rasmussens mulige dopingmisbrug, kan man jo gisne om ham som et nørdet rodehoved uden styr på sine papirer, der får trængt sig selv op i en krog af bortforklaringer, der reelt bare skulle have lagt låg på en banal sag. I stedet blev det en dødsdom.

Altså kan der være noget, der tyder på doping, men der kan også være en million andre forklaringer. Jeg håber inderligt, at det kommer frem, at MR rent faktisk er dopet, for ellers er han blevet offer for den største heksejagt siden middelalderen. 😕

bjuufah

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:16:31
Svar/Indlæg:
161/12
#35 præcis ! Lad nu være med at sige at alt og alle er doped... Hvis alle var det, ville flere nok blive taget. Der vil altid være folk der doper sig, men hvis testresultaterne er negative er der vel ik meget at komme efter...

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:22:11
Svar/Indlæg:
3485/76
#36 du er nok noget af det dummest jeg længe har mådet ligge øre til, begrund det du siger eller luk ! jeg gider ikke høre på dig hvis du skal være barnlig :no:

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:22:52
Svar/Indlæg:
2353/24
Godt han røg ud nu og ikke blev afsløret efter han havde vundet løbet (hvis han ellers vil have gjort det), for så havde det for alvor været en katastrofe for Danmark.. I udlandet vil det lyde generalt når en dansker vandt en sportsgren "han er dopet ligesom Bjarne R. og Michael R.". Ved godt det lyder som om han er dopet, selvom han IKKE er det indtilvidere (uskyldig, indtil andet er bevist), men tror han vil have spyttet ud grunden til at han ikke oplyste hvor han var, hvis det var pga. privatlivets fred.
Men det mistænkeligt at han både lyver om hvor han opholder sig og at han ikke indrapportere hvor han befinder sig - især når man har den sportsgren hvor der ingen tillid er.

Endelig et hold som ikke tolerere løgne fra deres ryttere og som tager konsekvensen uanset om det så koster holdet sejren i tdf! 🤡

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:25:17
Svar/Indlæg:
3485/76
#40 jeg er rimelig sikker på grunden til de trak ham ud var et medie stunt fra deres side, så de ku fremstå som hellige og få god omtale på MR's bekostning. også frodi der er så meget påstyr omkring ham ville de ikke ha fået meget ud af hvis han vandt

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:32:02
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg har lige kigget lidt med i diskussionen. Og jeg forstår ikke hvorfor der altid skal komme et eller andet op med at "du kan jo ikke selv gøre det bedre".

Man har sgu lov at have en mening. Og min mening om de hersens dopede sportsfolk er at det er narkomaner, og narkomaner er tabere og lort man sparker til.

Det er måske en firkantet holdning, men når man vælger at fylde sin krop med lort, så fortjener man også at blive behandlet som en.

Jeg siger heller ikke at jeg kan gøre det bedre end narkomanen fra tølløse, men jeg synes satme det er for lavt, hård træning eller ej.

Og ja, ved godt han ikke er blevet gjort skyldig i brug af doping. Men hans mangelfulde forklaringer, og hele cykelsportens betændte verden taler ikke just positivt for ham. Han har sgu bevist sit værd i dansk cykelsport som endnu en taber.

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:43:54
Svar/Indlæg:
2267/261
Kan kun sige 2 ting.. 1) er mega nederen.. alle de timer vi har jublet over at han kørte så godt og set det for at se en dansker .... ( ville have set alligevel, men u know the feeling.. dissapointed ).. og 2) Armstrong is stil the only clean machine . 🙂

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 01:49:27
Svar/Indlæg:
2872/90
Så kan han f**** lære det.. Var da os på tide manden blev smidt ud af det løb.. Manden lyver og lyver.. når ja hvorfor mon.. 😉
Og alle jer som tror han ik er dopet, I lever i en lille drømme verden.. Manden er da 100% dopet. Måske er han ik taget i det. men som sagt i lever i en drømme verden hvis i tror andet..

Endnu en skændsel for dansk sport. tak skal du ha kylling!

Og lumske selvom de træner rigtig meget og deres liv er dedikeret cykel sporten. Så det jo underorndet når de snyder! doping er ulovligt og det hjælper dem stadig med at opnå noget de ikke har kunne uden doping..

Og helt ærlig manden følgede ikke reglerne ved at informere hvor han befandt sig. Og det vidste han jo han skulle.. så om han har ret til et privat liv eller ej er jo på ingen måde relevant.. Han har jo ligesom selv valgt at være et navn inden for cykel sporten, så man han jo tage konsevenserne af det..

hilo

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 02:00:55
Svar/Indlæg:
525/25
Fængsel til dopede sportsfolk.
http://nyhederne.tv2.dk/articl...

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 03:01:32
Svar/Indlæg:
3485/76
(henvendt til Hilo som svinede mig, undskyld) hvor vil du hen med det?
bar som et eksempel, så kan man godt være retaderet selvom man er ældre end 17 😉 og dog, det er nok et forkert eksempel, jeg tror vi bliver næd til at sætte dig i bås med 13årige.

#42 du har ingen ret til at behandle folk som lort og sparke til dem eller hvad du ellers har af lettere syg ideer, bare fordi de gør noget du ikke bryder dig om. man skal ikke behandle folk af lort bare fordi de fylder sig med det. så skulle alle i verden fandme behandles som affald, nu vi alle indtagere øl og alkohol, det er jo heller ikke ligefrem sundt, eller er det noget andet? tænk dog før du taler :no:

#44 jeg siger bare, doping er ikke det der har fået dem til hvor de er nu og ja det er forkert og ja de er alle dopet, men der er ingen grund til at folk går amok på dem, det var deres valg og de for en straf for det og så burde den ikke være længere, det er derfor de for en straf.
jeg kædede ikke de to ting sammen, med at han havde overtrådt reglerne og at de har ret til et privatliv, jeg sagde bare at det ikke burde være sån at de skulle opgive hvor de var konstant. det har jeg vel lov til at synes.

doit

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 06:08:24
Svar/Indlæg:
998/134
træls michael er ude,største danske håb, i tour de france i mange år
han er et megafjols

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 06:24:59
Svar/Indlæg:
2620/327
http://www.urban.dk/article/20...

Doping har vist altid været en fast del af Tour de France, fordi det er så sindsygt hårdt et løb - men IMO er det da ret plat at stable en begivenhed på benene, som sjældent kan gennemføres på normal vis. Det er også en kendt sag, at rytterne er nødt til at få drop om natten, mens de sover, fordi de ikke kan nå at indtage al den væske og næring, de behøver - ikke ligefrem doping, men i hvert fald heller ikke helt naturligt, synes jeg.

Selvfølgelig er der også en vis konkurrence i at se, hvem der kan tage mest doping - men så burde lægerne være dem, der kom på podiet 😀

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 06:29:18
Svar/Indlæg:
4089/252
Nogen der ved hvad Memory Remap gør?

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 06:33:55
Svar/Indlæg:
576/62
Tja, nu er det næsten blevet for morsomt.
Med den massive omtale og fokus på doping i dette års tour, tør jeg slet ikke tænke på hvordan det vil blive til næste år eller i det hele taget for resten af dette års forskellige løb.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 06:39:48
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg tror det er første gang i historien, at en mand der står til at vinde løbet, bliver taget af touren for at lyve. Hvis de indførte løgnedetektorer ville feltet hurtigt blive halveret.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 07:42:27
Svar/Indlæg:
6624/113
#46 - Du har vist stadig ikke fattet at jeg og tom81 udtrykker vores mening om cykel"sporten".

Så kan du skrige så meget op om "uskyldig til det modsatte er bevist" du vil - det er stadig en mening vi besidder - så nej vi skal IKKE passe på hvad vi siger... 😲

Beetle

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 07:44:34
Svar/Indlæg:
22/6
Tour De France
Født: 1902
Død: 2007
Banemænd : En jaloux Worre og en selvfed Hollandsk holdleder.

Jeg er færdig med "LeTour". Helt færdig.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 07:47:21
Svar/Indlæg:
6293/359
#49 hvad sker der lige der gilbert? 😉 😀 Sku den ikk ha været i den anden tråd om 4gb ram på P5B? Eller døde den også, som jeg håber tour de france også gør?
Go ide med #51 😀

Hørte I også den kommentar om Sepp Pointeks (landstræner for danmark i fodbold i 80erne, til dem der ikk vidste det) udtalelser her til morgen på P3?? det var altså for sejt/grinagtigt: Han sir: "Hvorfor skal sport nu pludselig være så ren? Det er sgu da for sejt, at bakke op om, at 80ernes Danish Dynamite måske også har taget doping. Dog ikk EPO og bloddoping selvfølgelig, men de har nok ikk været helt appelsinfri i 6-1-sejren ved VM'86 mod de 3-dobbelte verdensmestre fra Uruguay.... Men det er også kun fordi jeg er i chok, at jeg kan grine og synes noget er cool, når folk indrømmer ting, man helst ikke ville vide.......

Tilbage står man så med en rigtig dårlig smag i munden, og ens forbilleder fra da man var dreng synes at smuldre i takt med nutidens stjerner. Jeg forstår sgu godt dem der slider deres liv op i en kulmine eller andet hårdt arbejde, med drømme meget større end mine om at kunne være sportsstjerne, er skuffede. Forstår også godt #20 + #42 antydninger om, at de ikke er noget uden doping. Det er selvfølgelig ikke rigtigt, men det er den følelse folk får, og det er da forståeligt når man nu bliver snydt og røvrendt af hele sportsverdenen...

OT:
Jeg havde selv som barn en af landets hurtigste tider på en 800m blandt 12årige, og ku løbe fra alt og alle til skolernes motionsløb, selv fra 9-10.klasserne da jeg gik i 6. Og det ku da sikkert ha blevet til meget mere, hvis jeg havde haft en fanatisk far, der trak mig ud af skolen og bare trænede og trænede... for så at dope mig, komme til OL og vinde guld... For så at blive knaldet... Men det havde jeg heldigvis IKKE.

Jeg håber beslutningen om at aflyse VM i år står ved, og så ku de ellers også godt fjerne cykling fra det Olympiske Program i 2008... jeg er ligeglad, alt er tabt, alt håb er ude.

//Mathis77s vinger skudt af - Ligger grædende i rendestenen... 😩 😩

jmose

Moderator
Tilføjet:
26-07-2007 09:24:51
Svar/Indlæg:
3863/538
Husk mig lige på ikke at se mere fodbold....nå, nej det gør jeg ikke i forvejen.. 😀 Kan du sige hvor du trænede i juni Gravesen? "ja, da jeg trænede i Spainen...Nej, vent vi spillede i Vedbæk" ..."Jamen, du lyver om dit opholdsted, du stiller ikke næste gang der spilles landskamp"!!

Sikke en flok amatøreragtige tabere i den tour..Det var så sidste gang jeg så det også. Så bliver konen glad, for det var den sidste sportsbegivenhed jeg fulgte.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 09:29:01
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg synes ikke man skal acceptere doping og fusk som iorden, men nogle gange ville det være forfriskende hvis det bare blev ignoreret... bare et enkelt år... helst det år hvor en dansker vinder 🙂

Jeg synes løbet har været underholdende i år, så det er træls det er slut nu, set ud fra et "intertainment" sysnspunkt. Set fra et sportsligt synspunkt er alt jo ved det gamle, nu bliver folk bare opdaget.

Doping og fusk har og vil altid være en del af sport, og problemet vil vokse hånd i hånd med lønchekken.

jmose

Moderator
Tilføjet:
26-07-2007 10:02:38
Svar/Indlæg:
3863/538
Doping eller ej, I skal ihvertifælde ikke komme og sige at en 23-årig debutant (Contador) har erfaring og træning nok til at vinde touren. Det lyder simpelthen som for meget af det gode. Rasmussen er blevet taget i en løgn for pokker...Ikke med doping eller andet. Og bare fordi han har opholdt sig i Italien, er ikke ensbetydende med at han bruger doping. Uskyldig til det modsatte bevist.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 10:04:52
Svar/Indlæg:
4089/252
Man skal være godt naiv hvis man ikke kan regne ud at han har lavet noget der ikke må opdages, på hans lille tur til italien... Eller kunne han vel abre have sagt det :)

En anden mulighed er at Rasmussen abre er et rodehoved, hvem ved.

Contador er fylt med hash og is, han kan umuligt køre så godt. Sidste år blev han nr 31.....

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 10:24:50
Svar/Indlæg:
6899/119
Det var da godt du endelig fandt nogen at hælde din galde ud over Sajmon ❤ :no:

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 10:50:32
Svar/Indlæg:
6293/359
Ingen der har nogen kommentar til Sepp Pionteks kommentarer om doping?

Gad vide hvorfor Danmark lige pludselig var så gode i 80erne med "Danish Dynamite" - det er sgu da et undercover for noget superdoping. 😉 😲 😩

Nu slut med tudning og konspirationsteorier herfra:

jeg synes også at det er dobbeltmoralsk at man ikk kan lide cykling pga. doping. Der er der for helvede også doping i store store sportsgrene som atletik, NFL, svømning osv. og ja nu skal selv golfspillere under luppen i tests også... Forresten har Tiger Woods fået en øjenoperation, der gir ham 3 gange bedre syn en et normalt menneske.. Hvor syygt er det ikk lige? Hvad faen blir det næste? At man får opereret et ekstra hjerte ind i sig selv for ekstra power?? 😲

Det er jo ikk doping mere.. Det er overclockning!!!!! 😲 ❤

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 11:01:00
Svar/Indlæg:
14079/622
->#60

Jeg tror de var på fastfood og øl.
Sådan præsterer jeg bedst personligt.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 11:09:47
Svar/Indlæg:
6293/359
#61 haha ja, og Elkjær har indrømmet over for TV3 at han tit var nede i kiosken efter cigaretter i kiosken = nervedulmende = bedre præstation = snyd = doping = fuck hvor er det hele bare så latterligt...

jeg er også godt dopet her til morgen... panodil og kaffe med ekstra ægte sukker i 😲

kender godt det med fastfood - nuppede engang en 100g rittersport med mint (ikk mink!!) inden fodboldtræning, og var en helt ustyrlig målsluger 🤣

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 12:28:39
Svar/Indlæg:
492/12
Det ender med, at det kun er de motorcykler, der filmer løbet, der kommer i mål - hehe 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 12:49:45
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad er det for noget bræk at lukke ud, med at jeg skal passe på.

Jeg har en firkantet holdning til doping og folk der tager stoffer, de er alle narkomaner og tabere i mine øjne, og folk der vælger at ødelægge deres liv på den måde har jeg intet til overs for. Det er meget muligt at alkohol gør det samme ved folk, men jeg ser ikke på det på samme måde som med narkomaner.. Og det må jeg vel selv om.

Jeg har aldrig brudt mig specielt meget om cykelsport, men jeg synes nu alligevel det var meget påfaldende at narkomanen fra tølløse lige pludselig bliver smidt ud af touren, efter at han har forrest og det hele gik så godt.. Og nu tuder han i medierne.. idiot. Han lægger sgu som han har redt.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 12:52:15
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg ser ikke "Tour de lort" for cykel sporten interessere mig ikke specielt så ved ikke om min mening har sin ret her. men jeg prøver alligevel.

#46 du lukker konstant ud med hvor umodne andre er, tag lige en kigger ned af dig selv og ret dine tekster inden du lukker noget ud. for du kommer med noget helt uden sammenhæng:

man skal ikke behandle folk af lort bare fordi de fylder sig med det. så skulle alle i verden fandme behandles som affald, nu vi alle indtagere øl og alkohol, det er jo heller ikke ligefrem sundt, eller er det noget andet? tænk dog før du taler ---<Woot?

JEg syntes det er fedt MR er ude. så kan man lade være med at snyde. han er dopet ligesom de 500 andre ryttere. men det gør det ikke mere rigtigt. det handler om etik kære venner 😉

Nu skal jeg så selv lige ned og have mine 2 liter kaffe inden det sdiste brænde skal kløves 😉 For os bønder er alle sammen på stoffer fordi de andre er det 😴

Lars

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 12:57:39
Svar/Indlæg:
1633/76
Tour de france er vildere end nogensinde! Jeg er klistret til skærmen 😲

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:00:02
Svar/Indlæg:
6293/359
#65 din kaffe-narkoman 😉

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:00:44
Svar/Indlæg:
4089/252
MR er ikke dopet før det modsatte er bevist, og da alle hans 14 test gennem hele løbet er negative, er der ingen grund til at beskylde ham for doping. En anden ting er så at han konstant lyver og virker mistænkelig, det er der han falder igennem. Han kan bare overholde reglerne, så ville han være vinder af Tour de France om 4 dage. Jeg synes du der bliver kørt lidt af en hetz mod ham af pressen og mange af arrangørerne.

Jeg ville heller ikke bryde mig om at blive dømt før det kunne bevises.

En anden sag er så hvad man tror! Jeg "tror" ikke han har rent mel i posen, ligesom resten af top 4 nok heller ikke har det.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:08:31
Svar/Indlæg:
6293/359
Helt enig.. TV2 ikke mindst har ødelagt manden...

hvis du hele tiden var under så stort press, ville du også kokse rundt i datoer, tidspunkter og stedet og hvad ved jeg, da det er sgu da helt menneskeligt...

Og man kan da også sagtens ha opholdt sig i Mexico en måned og så lige være i Italien et smut... men hvorfor fanden sgu du lyve om det, Michael for helvede... Du ku bare ha sagt sandheden, for hvad var der galt i det, du har jo intet at skjule? ja 14 tests sir sgu da alt mand!

Lars

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:12:03
Svar/Indlæg:
1633/76
De kan jo desværre ikke teste om han er bloddopet med sit eget blod - så den tvivl vil der jo altid være 😕

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:13:46
Svar/Indlæg:
4089/252
Det gælder alle rytterne, ergo er det her hetz mod en mand, der ikke er mere skyldig end alle andre. Hane r jo heller ikke den eneste i feltet der har advarsler.

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 13:15:15
Svar/Indlæg:
492/12
#70 Jo de kan, for det vil medføre et unaturligt højt antal røde blodlægmer - nøjagtigt som ved brug af EPO.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:35:10
Svar/Indlæg:
6181/270
#syns det virker mærkeligt at han lige pludeselig blev trukket ud og fyrret på gråt papir

Teresa

Moderator
Tilføjet:
26-07-2007 13:36:07
Svar/Indlæg:
2458/91
Sir D_Devil

Jeg beklager jeg havde ikke set at han havde svinet på den måde.... Dog berettiger det ikke til et modangreb alligevel, ihverfald ikke her i forum...

Hold venligst tråden sober... ingen personlige angreb.. og det gælder bestemt også #46

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:42:03
Svar/Indlæg:
2872/90
#46 hvem opføre sig mest som en 13årig her. jeg har da indtil nu ik hentydet du var retaderet eller angrebet dig som person. Det er din mening jeg diskutere. så lad vær med at starte med sådan noget.! Er godt træt af folk som ik kan holde sig til emnet.

#73 han hentyder til jeg er retarderet og ændre så det til jeg opføre mig som en 13årig.. hva jeg mener går ud på et.

Siger han kan diskutere min holdning men skal holde sig fra at kommentere andet som ikke har noget med sagen at gøre feks. mig som person..

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 13:49:28
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg synes de skal sætte ild i cyklerne når de kører ned ad bakken, og så kun cykle om natten så man rigtigt kan se dem. Så gælder det simpelthen om at overleve længst, mens man langsomt brænder op.

Det kan doping ikke råde bod på, og så er det ens for alle :)

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 14:14:42
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg synes så med alt det her, at folk der sammenligner dem med narkomaner bare skal holde deres mening for sig selv - det har jeg vel ret til at synes så også??

"hader" når folk ikk kan tåle at få deres kontroversielle meninger tilbage i hovedet, og bare hævder: Det har jeg ret til at mene... ja hvad så med os andre??

Nu vil jeg kun hjem og følge med i touren for at se contadore ryge ud med et brag

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 14:19:21
Svar/Indlæg:
492/12
Terminatoren er termineret og atter blot en kylling.

Lars

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 14:36:48
Svar/Indlæg:
1633/76
Hvis det er helt det samme som epo, hvorfor så ikke bare bruge det?

Dem der har brugt bloddoping har jo været smarte, de har sørget for at løbende justerere deres hæma-værdier. Det kunne man se fra operation puerto. De havde også blodplasma de kunne sprøjte ind hvis hæma-værdien blev for høj. Så nej, det kan ikke spores medmindre de finder nogle poser med blod.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 14:40:27
Svar/Indlæg:
20170/383

du er da i din gode ret til at have din mening, ligesom jeg også har min mening. JEg ved godt min holdning er firkantet. Men jeg vil sgu ikke kaldes retarderet pga det, eller få at vide at jeg sgu da ikke kan gøre det bedre selv.

Pres eller ej, hvis han vælger denne sportsgren som levebrød, så må han også tage konsekvenserne heraf. Som Joakim Olsen også udtalte, han kan sgu da sagtens finde ud af at meddele hvor han befinder sig osv.. Så hvorfor skulle en cykelrytter ikke også??

Det med at han er under pres osv. holder bare ikke. Han har løjet, og sandsynligvis også tager stoffer..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 14:45:05
Svar/Indlæg:
20170/383

bloddoping foregår så vidt jeg husker ved at man tapper rytternes blod noget tid før løbet, derefter centrifugere det så man får et overskud af røde blodlegemer. Dette får rytterne så ind i kroppen igen før et løb, med et overskud af røde blodlegemer til følge, lig med mere ilt rundt i kroppen, og en forhøjet hæmatokrit værdi. Hvis de så bliver bedt om at afgive en blodprøve har de ca 2 timer til at "forberede" sig til blodprøven, dvs få noget blod i kroppen der sænker hæmatokrit værdien igen..

Sådan mener jeg har fået det fortalt.. 🙂 men det er uanset hvad noget svineri

Holst

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 14:53:06
Svar/Indlæg:
209/8
Rasmussen er den eneste rigtige vinder til Touren.
Han har klart vist han er den bedste rytter. Han forstår at disponere over sine kræfter som ingen anden og bruger tid som ingen anden på at planlægge hver eneste etappe.
Al den snak med Doping og tvivl om han oprigtighed kan folk stikke skråt op.

Når man er iført den Gule trøje får folk nykker og vil finde alt på den mand. Enhver lille grå ting i ens bagland bliver fundet frem og manden hængt ud. Også smørres der bare lige lidt ekstra på fra Pressens side, og som alle ved er pressen snart den dømmende instans i verden.

Jeg giver Michael Rasmussen en stor hånd, og hvis jeg kunne, ville jeg personligt gå hen til ham og sætte "nummer 1" på ryggen af ham til næste års tour (hvis han kommer) for han er den eneste rigtige til at bære det nummer !
Syns det er skandaløst at rabobank før 16 etappe bakkede ham op. Men så når han vinder en så flot etappe vender de ham rygge, finder på ting og smider ham ud af løbet. Smadre en mands liv på den måde.
Misundelse er en grim ting, især når det er de forkerte personer som blir misundelige.

Alle danskere (bortset fra klaphatten i Dansk Cykel Union) bør hjælpe rasmussen, støtte ham i tiden efter touren, overbevise resten af tour feltet og folk omkring rasmussen at det han siger holder vand og han har været udsat for en "forbrydelse"

Rasmussen ! Your da champ !

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 14:59:04
Svar/Indlæg:
20170/383

#82 det er så din mening 🙂

MEn han er nok ikke blevet fyret for ingenting.

Holst

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 15:01:57
Svar/Indlæg:
209/8
Yeps :) En fin mening 😉

Men så vidt jeg ved er der ikke lagt nogle beviser på bordet.. En gammel (misundelig) cykelrytter, som iøvrigt kalde sig hans ven, opdigtede noget om blod doping.

Hans tour chef opdigtede at han havde sagt han var i italien

Der er ingen beviser lagt på bordet om noget som helst. Jo, at han har fået advarsler. Men det er ikke nok til at udelukke ham og smadre ham på den måde.

Syns folk i og omkring touren smadre det for dem selv. Hvis der endelig er noget, så lad for guds skyld være med at gå til pressen som det første og lad dem føre sagen an, og tag det da efter touren hvor pressedækningen er noget mindre...

Lars

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:04:03
Svar/Indlæg:
1633/76
Næsten rigtigt, når de centrifugerer, så får de ikke bare røde blodlegmer men også blodplasma. Det er plasmaen de pumper ind hvis de skal have hæma-værdien til at se lidt mere menneskelig ud.

Det er jo sådan at de fleste ryttere starter med en ret høj hæmatokrit værdi, og så falder den i løbet af tour'en. Men hvis man lige have lidt blodposer så kunne man jo holde den oppe, så man ville være frisk til samtlige etaper.

Men ja, det er nu noget svineri. Tour de France ender jo med at udvikle sig til et felthospital 😕 :no: 😲 😀 🤣 🤣

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:18:52
Svar/Indlæg:
3485/76
#75 den var ikke henvendt til dig Sir D_Devil den var til hilo, men han slettede sit indlæg, han var nummer 44 i debatten, men da han slettede sin post, kom det til at ligne den var til dig, den til 45 var henvendt til dig. jeg beklager misforståelsen.

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 15:22:16
Svar/Indlæg:
492/12
#85 Der er det da i forvejen - der er flere læger til TDF end der er ryttere.

Man kan godt spore bloddoping på lige fod med EPO - begge metoder giver samme resultat. Men det er korrekt at man let kan normalisere hæmatokrit værdien, hvis man bruger bloddoping, hvilket ikke er så let, når man bruger EPO.

Også lige meget - touren har udviklet sig til en farce.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:22:57
Svar/Indlæg:
6293/359
#80 du har helt ret - jeg havde ikk læst de første 3 linjer i #46. Ja sådan noget behøver man ikke at skrive - forstår godt du stejler...

#84 jeg ku ikk være mere enig - har også lige læst på ekstrabladet.dk at Michael aldrig har indrømmet at han har løjet. men at det sku være en anden i Rabobank der har indrømmet det... WTF... så er det hele måske bare det sure opspind??

Jeg HADER pressen og alt den ondskab der er: Nu har i sgu ødelagt både Elvis, Marilyn Monroe, Diana og Rasmussen. Flot klaret.. Det er dælme jer der skal ha det skidt når i kigger jer selv i spejlet hver dag

håber Michael ikk laver noget dumt harekiri 😕

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:32:31
Svar/Indlæg:
3485/76
okay nu sige jeg det her så folk kan forstå det, Hilo slettede sit indlæg nr 44, som var en ren provokation overfor mig, derfor mit indlæg 46, den var ikke henvendt til nogen andre og jeg kan ikke gøre for at han slettede sit indlæg så Sir D_Devil troede den var henvendt på ham.
#64 så din mening er mere rigtig end min eller hvad? alle fylder sig med lort, men det er kun det som du synes er forkert, folk burde straffes for? hold da op hvor er du dobbelt moralsk, det var da utroligt.
#65 hvis du gad at læse det hele igennem ville du opdage det faktisk var i sammenhæng.
#80 jeg har IKKE kaldt dig retaderet, SLUT

nu retter jeg det indlæg og så kan folk stoppe med at have ondt i røven.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:35:22
Svar/Indlæg:
20170/383

har du ikke lige nu skrevet at du har læst eb.dk?? hvis du er imod pressen skal du jo ikke læse deres hjemmesider, ej heller læse tekst-tv eller noget, for det er jo indirekte støtte af ondskaben..

Man kan give pressen meget af skylden, men ikke alting..

Det var måske også journalisterne der hjalp Bjarne Riis med sprøjterne så de senere hen havde noget at skrive om??? 😕

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:39:24
Svar/Indlæg:
20170/383

DEt har intet at gøre med at folk kun skal straffes for det jeg synes er skidt.. Folk skal straffes hvis de gør noget forkert. uanset hvad det er.. JEg er bare meget stor modstander af doping og stoffer, og jeg har set lidt af hvad stoffer gør, ikke mindst ved folk, men også ved pårørende, så nej. Jeg kan på ingen måde have noget til overs for folk der tager stoffer eller doping.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:42:43
Svar/Indlæg:
3485/76
så må du udtrykke dig noget emre præcist så man ikke kan tage fejl af hvad du mener, for det var ikke det du skrev, du skrev, alle der fylder deres krop med lort skal behandles som lort, det var som bare det jeg ikke mente var okay.
skal vi lige få det på plads jeg ikke har kaldt nogen der har deltaget aktivt i denne debat for retaderet?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:46:15
Svar/Indlæg:
20170/383

#92 jamen i grove træk er det jo også det jeg mener.. Jeg ved godt vi lever i et velfærdssamfund hvor der skal være plads til alle. Men jeg vil sgu ikke betale til afvænning af narkomaner og alkoholikere hvis jeg kunne blive fri. DE har selv fyldt lortet i deres kroppe, så må de også selv finde ud af komme af med det igen. Det er min mening.

At vi ikke kan blive enige i alting er jo bare en god ting, vi får en diskussion igang. og jeg ville sikkert nødig være som dig alligevel, eller omvendt 🤡 🤡 misforstå mig nu ikke 😉

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:49:39
Svar/Indlæg:
3485/76
#93 jamen helt eninge, jeg troede bare du mente det var oaky DIREKTE at behandle dem som lort, altså sparke til dem elelr kaste dem i en skraldespand 😛 men ja jeg syen ssku også de selv må klare sig når de er begydnt, jeg mener bare ikke de er mindre værd end os andre fordi de gør noget vi ikke bryder os om.

jeg er med på hvad du mener 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:52:35
Svar/Indlæg:
20170/383

nej nej.. jeg vælger så bare totalt at ignore folk der tager stoffer.. der er ikke rigtig plads til disse mennesker i mit liv 😐

Men godt vi fik det på det rene.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:57:05
Svar/Indlæg:
687/9
synes fandme det er friskt i kan stable en diskussion på benene omhandlende absolut NADA..

Ingen ved hvad der egentligt er foregået, ingen ved hvilke konsekvenser det får fremover. Men stadig kan i fremtrylle mere eller mindre holdbare postulater og argurmenter, der underbygger lige præcis jeres respektive teori...

Thumbs up for god underholdning. Både til jer, men så sandelig også Tour De Bloddoping :)

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 15:59:57
Svar/Indlæg:
20170/383

du er sgu da en pikrøv... sådan ca. da.

Vi får sgu da netop diskutere en masse her. for det meste relativt gode enmer. Og så skal du fandme da ikke komme her og forsøge at latterlige gøre det.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 16:02:30
Svar/Indlæg:
3485/76
#96 hvis nu du havde læst på de forskellige links der er blevet smidt og man kan finde rundt omkring, ville du også vide hvorfor han blev smidt ud og alle kan jo tænke sig til hvad det med føre at han er blevet smidt af holdet.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 16:08:38
Svar/Indlæg:
8555/439
fatter ikke i gider bruge så meget tid på det her 😀 🤡
der er ikke tal om dop...
men om hvor mand har været 😉

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 16:14:15
Svar/Indlæg:
687/9
#97 det er så din holdning, og den har du da ret til præcis som alle andre i dette land. How fuck.. inkluderer det mig ?? NÅÅÅ JA det gør det jo.....

#98 Nu har jeg jo tilfældigvis læst alt omhandlende emnet.. Og det store tvivlsspørgsmål ligger jo i at en falleret italiensk dopingstjerne muligvis måske har set en der måske lignede michael rasmussen en lille smule, på et bjerg i Italien... Men om der ligger mere i det, aner hverken du eller jeg jo noget som helst om ?

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 16:55:58
Svar/Indlæg:
3485/76
#98 du har vist ikke læst ordenligt alligevel lader det til, han blev trukket fra løbet af sit hold fordi han havde løget for alle og så bagefter indrømmet overfor sit hold at han faktisk havde været der.

det lader til vi blev fjernet Martin 😛

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 17:04:08
Svar/Indlæg:
8555/439
ja :'-( må ikke engang lave lidt sjov?

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 17:10:58
Svar/Indlæg:
3485/76
#102 de er strikse

103 😀

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 17:11:40
Svar/Indlæg:
6293/359
Hva skete der?

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 17:12:23
Svar/Indlæg:
3485/76
de slettede bare mig om martins indlæg fordi vi skrev hvad nummer post vi var i tråden 😛

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 17:14:20
Svar/Indlæg:
6293/359
ah...i see 😛

Holst

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 17:15:42
Svar/Indlæg:
209/8
Det er fucked up. :( Go rasmussen. Håber virkelig han på en eller anden måde kan give hele lortet en ordentlig røvfuld i pressen !

jmose

Moderator
Tilføjet:
26-07-2007 18:37:08
Svar/Indlæg:
3863/538
#107 Det giver ham ikke karrieren tilbage. Dengang han blev verdensmester i moutain-bike, var der ingen misundelse. Kun respekt. Tour-de-france er et stort medie-hysteri!!

IronFist

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 19:15:57
Svar/Indlæg:
409/12
Jeg fatter godt nok ikke hvad der sker for Michael Rasmussen 😕 Han har styr på alting og er total kontrolfreak. Men så fucker han rundt i de der småbagateller, som ender med at koste ham det hele. Det virker total tåbeligt. Hvorfor dævlan havde han ikke orden i sagerne ? Jeg kan ikke se, at det ville have kostet ham noget som helst at informere i forhold til reglerne 😐

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 19:39:14
Svar/Indlæg:
6293/359
#109 ja det er jo fuldstændig uforståeligt - jeg er stadig i chok. den mand har så meget styr på det hele at der er noget der lugter lidt...

Så I ikk lige ham den italienske nar, tidligere rival og domingdømte Cassani, som tøvede og ventede med at svare og rystede på hovedet, da TV2 spurgte ham en ekstra gang: "er du nu 100% sikker på det VAR Rasmussen??

det sidste er ikk sagt i den her sag. Burde vi ikk mere tro på Michael end ham den italienske afdankede flødebolle?? 🤡

red_martians

Moderator
Tilføjet:
26-07-2007 19:51:05
Svar/Indlæg:
7881/1165
Der skal da lige henvises til den her :-p
http://www.youtube.com/watch?v...

:yes: Nephew kan et eller andet med profetier :yes: 😀 🤣 😛

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-07-2007 19:52:55
Svar/Indlæg:
4033/364
tjaa det næste er vel at man kan blive dømt for spirituskørsel selvom man bliver målt med en promille på 0 %

aner ikke om manden er clean, men der er ingen af hans dopingtests der viser det modsatte...

MR er røget i frygt for at det eventuelt senere skulle vise sig at han dopet og der er lagt pres på holdet og MR afor at få ham stoppet - intet andet. Om han var i Italien og træne, tjaa hvem ved - men i en paranoid verden så kunne dem der har anklaget ham haft (pludselig) al opbakning fra Le Tour..

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 20:14:32
Svar/Indlæg:
492/12
#112 Grænsen for sprit-kørsel ligger ved 0,5 promille. Laver du et uheld med 0,2 promille, kan du dog stadig blive dømt for sprit-kørsel. MR har brudt for mange regler til at man kan have ondt af ham. Men det er stadig synd for DK og TDF, da MR havde en god underholdningsværdi 😲

Hvis MR er blevet behandlet uretfærdigt, så kan han gå i retten og få erstatning...

Sjovt er det dog at MR har licens i Monaco og han bor i Italien.. På trods af dette ser vi ham som dansker... Han var glad nok for at få støtte fra sports-danmark, da han var en spire - nu hvor han er en spids, vil han ikke være med til at betale til til sports-danmark... Tsk tsk tsk... Det minder mig om Wilson Kipkeeter, der lavede samme nummer - og han blev endda importeret fra Kenya (eller noget deromkring)!

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 20:42:58
Svar/Indlæg:
1198/35
Sajmon (og andre) prøv da lige at slappe lidt af. Bare fordi man ikke kan lide Rasmussen og sporten, er der da ingen grund til at svine ham til. Som nævnt før er han testet 14 gange og alle gangene har testene været negative.
Selvfølgelig skal han ikke lyve, men der har lagt et kæmpe pres på ham, fra flere tusinde pressefolk. Jeg tror ikke der er ret mange der kan håndtere sådan en situation.
Desuden synes jeg det er komplet latterligt, at det eneste tourens pressefolk går op i, er at jorde manden i gult. Den næste de nu flyver på, må jo være Contador, som der sådan set er stærkere doping mistænkt, fordi han har været indbladet i puerto sagen.
Man kan da lige så godt lukke touren totalt, hvis ham der er i gult altid vil være mistænkt for doping, bare fordi han er hurtigere end de andre.

Men nu har doping-Worre og tour bossen fået deres hævn/vilje, gad vide om de så kan sove bedre om natten.....

En helt anden ting er, at nu kan det danske idræts år næppe blive dårligere: Kvindehåndbold er dømt totalt ude. Foldboldlandsholdet er stort set også ude, grundet en ondsvag idiot. Riis har spruget den tikkende bombe. Tom Kristensens holdkamerat smadre den ellers så sikre sejr i Le Mans. "Og nu bliver vi snydt for en tour sejr"
Er der nogle ting jeg har glemt?

Endnu en sort dag for dansk idræt ☹ 😐

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 21:27:13
Svar/Indlæg:
3485/76
#114 præcis

Holst

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 21:32:17
Svar/Indlæg:
209/8
Jeg føler mig virkelig pinlig over at være dansker.
Ikke pga. Rasmussen. Men på Dansk Cykel Union og vores presse.
Vi smadre vores egne folk.

Fatter det simpelthen ikke
Rasmussen har min fulde sympati og medfølelse.

Han vil altid være vinder af touren 2007 i mit hoved !!!

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 21:42:09
Svar/Indlæg:
732/39
#111 Teksten skulle hedde "Mexico ligger Italien" istedet 😉

#116 Det er typisk dansk jantelov, men det er da ærgeligt :no:

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 21:48:15
Svar/Indlæg:
6293/359
Die Dummen Dänen plejer de gode naboer fra syd af sige :no:

Holst

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 21:48:57
Svar/Indlæg:
209/8
Gid man havde en mill. Så havde jeg taget alle herinde som står bag rasmussen med ned til touren og stået i vejen for touren. Den bør øjeblikkelig ophøre.
Forbandede baguette gnaskere !

IHH hvor kan man blive sur! Fuldstændig afmagt. !!

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 22:06:37
Svar/Indlæg:
6293/359
Baguette Gnaskere...haha 🤣

ja og forhampede vindskæve hollændere uden hovede og hale i deres handlinger 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡

Holst

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 22:12:13
Svar/Indlæg:
209/8
Og hva fuck hvis han har været i italien.
De siger de har set ham træne. ? Hva fuck er der nu galt med at træne. Måske burde de andre gøre det lidt mere, så havde de nok kunne følge ham ! Feje hunde man ! Også står de og siger han var mistænkelig hurtig. Måske ville han det bare det mere !

IHH.. Drop det tour de france. Betal Rasmussen en meeeeeeeeega erstatning for justuts mord !

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 22:32:18
Svar/Indlæg:
1198/35
Baguette gnaskere..... Den var ny 🤣 😀

Holst

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 22:33:04
Svar/Indlæg:
209/8
Det eneste positive idag inden man skal i seng er sgu da side9pigen... 😲

Nat nat alle. Når jeg vågner i morgen vil jeg bare høre det var en joke det hele 😩

Holst

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 22:47:49
Svar/Indlæg:
209/8

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 22:53:40
Svar/Indlæg:
6293/359
#123 Rasmussen hævder stadig at han har været i Mexico og ikke Italien og han sir at Cassinis udtalelser ikke er sande... men hvad er det så lige han har indrømmet overfor Rabobank? er det i virkeligheden Rabobank som internt har problemer i ledelsen og hvor der er en der har sagt, at Michael har indrømmet... det kan han da IKKE ha gjort så... forstår ikk den udtalelse ellers, gør I??

natnat 😩

ok lidt revench tak for link.. jeg blev nr. 3547 på listen

snakkes ved i morgen tidlig 😉

jmose

Moderator
Tilføjet:
26-07-2007 23:17:19
Svar/Indlæg:
3863/538
#125 Jeg blev nr 3645......98 underskrifter på 20 min.. 😎

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 23:31:18
Svar/Indlæg:
1198/35
3717
Det går da pænt stærkt 😎

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 01:31:25
Svar/Indlæg:
4221/223
#127 prøv at se her hvor seriøst det er http://www.moddcu.underskrifte...
Der er nogen der ikke gider underskriftindsamling, så de skriver bare noget pis istedet 😀

syska

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2007 02:45:56
Svar/Indlæg:
1085/26
De burde tage sig sammen alle sammen ... aflyse TDF og se dette år som en total fiasko og indse at de ikke har lært noget fra 98 med Fistina ...

Sådan noget skal jo ske når man begynder at se det lort ... men så er vi tilbage til samme status som for mange år siden ... alle er dopet eller man kan ikke følge med ..

Og Tom Boonen .... gahhhh, fucking looser taber ...

// oUT

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 03:01:48
Svar/Indlæg:
2620/327
#114 Danmark klarer sig stadig ret godt i den eneste sport, der er værd at se på - Speedway! 🙂 :yes:

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 08:56:41
Svar/Indlæg:
1198/35
Ja jeg kom faktisk lige til at tænke på det, efter jeg havde skrevet det der. Det kan da være speedway bliver lige så populært, som det engang har været, man får i hvert fald ikke noget ud af at tage stoffer der.

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 09:21:55
Svar/Indlæg:
710/40
#130 helt enig... :yes: 😉

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 09:38:53
Svar/Indlæg:
6293/359
#131 + #132 ... Nej, men så "doper" de sgu deres cykler i stedet for... hør bare danskernes anklager mod Polen efter hold-VM i Polen, hvor de mente at de havde snydt med maskinerne og købt dommerne osv...

det er sgu da korrupt og indædt :no:

syska

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2007 09:44:29
Svar/Indlæg:
1085/26
Der var et godt indlæg om der er doping over det hele ... Golf spillere tog noget der hed Block-12 eller noget i den retning for at få en bedre "pot" hånd .... og orkaster tog det også for at få nærverne i ro .... så mon ikke også dem i speedway tager noget de ikke må ....

// ouT

Holst

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2007 10:57:44
Svar/Indlæg:
209/8

Justismord lyser klart i det fjerne
Du er jo løbets stjerne
Nu har du en høne at plukke med Hr. Worre
For vi er mange, der har fældet en tåre
Vores egen helt er blevet smidt ud
Rabobankchef tror, han er en eller anden gud
Til ham kan man sige kylling hjerne
At fjerne løbets og holdets stjerne
Man tror mere på en mand, der tror, han har dig set
Dette kan jo mange gange være sket
Selv om det er for mange en gåde
Så se det på denne måde
Nu håber jeg ørnen vil tage kyllingen under sine vingers fang
Så kan I synge næste år samme sang
På podiet kan du skråle der er et yndigt land
For os er du nemlig den rette mand
Kom tilbage med maner
Spred dine fjer
vis alle at kyllingen har en høne med dem at plukke
Så kan du touren vinde og slukke
De bedste hilsner

Forfatter:
Marius og Julius onkel

Kilde. BT.dk

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 11:01:06
Svar/Indlæg:
4089/252
Folk indenfor skydning tager faktisk noget der sænker hjerterytmen, så de har en roligere hånd. Den slags findes overalt.

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 11:18:23
Svar/Indlæg:
710/40
#133 du har ret. det havde jeg glemt alt om.... 🙂

#134 det program så jeg osse. måbede sq lidt da de fortalte at doping var udbredt i symfoni orkestre for at holde nerverne i ro. 😲

sport idag er bare bundråddent 😕 :no:

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 11:54:57
Svar/Indlæg:
6293/359
#137 jeg så også godt det program - vildt nok, ja hvad er der sket med mennesket?

altså vi tar som civile mennesker jo også alverdens mod fysiske og psykiske lidelser - det er da mere anerkendt end for 20-30år siden, hvor det selvfølgelig også eksisterede, men der var det tabu.. ligesom med doping. Men de nye generationer går ind for åbenhed og frihed og ærlighed.. Derfor kan vi godt acceptere, at folk ærligt siger de har en sygdom eller lign, hvor piller er nødvendigt.. men hva så? altså hvis det er det der skal til, så er det da helt fint. Men doping kan vel kun forsvares hvis det ikke var farligt og hvis alle tog det? så var "snydeeffekten" ligesom væk og alle kæmpede på "lige fod" 😉

der er lavet lægeundersøgelser for, at hvis en normal veltrænet mand skulle køre touren, så ville han falde død om.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 12:29:22
Svar/Indlæg:
3485/76
#138 deeet kan du jo ikke rigtig bruge til såååh meget igen, de er jo ikke bar veltrænede, de er jo sygeligt trænede i deres små ben.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2007 13:11:04
Svar/Indlæg:
732/39
#134 Man kalder den medicingruppe for Betablokker og de virker skal jeg hilse at sige....har spist dem i 14 dage for unormal hjerterytme pga. stress og ekstremt højt stofskifte og jeg har puls på ca. 50 lige pt. så hvis et rask menneske spiser disse piller kan jeg sagtens se de får en effekt ud af det....altså få en roligere hjerterytme i pressede situationer.

Så jeg doper mig faktisk også lige pt. 😀

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 13:19:57
Svar/Indlæg:
6293/359
#139 forstår dig ikk helt? Jeg kan da bruge det til, at vi normale civile mennesker også er "dopede" - der er rigtig MANGE som lige tar et eller andet for at klare hvedagen bedre. Og det er alt lige fra panodiler til smertstillende til anti-stress og depressions-medicin.. men helt ærligt: og hva så? hvis det er det der skal til for at vi har det godt og kan fungere i et tempo som er 10 gange højere end i "gamle dage"?

jeg er også selv dopet med lille fin hvid tablet hver morgen og aften pga. et stresssyndrom jeg havde efter studentereksamen, og det ser jeg ikk noget problem i..

jeg forstår dig fint, hvis det er, at raske mennesker IKKE skal tage noget som helst, hvis det er det du mener? 😉 🙂

jmose

Moderator
Tilføjet:
27-07-2007 13:44:53
Svar/Indlæg:
3863/538
Ny mand i gult..Og han er allerede under beskyldning...Fuck hvor er touren dog tragisk..

http://www.bt.dk/article/20070...

Det sgu bare fordi de franske hold ikke selv kan vinde touren.. !

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 15:09:30
Svar/Indlæg:
710/40
#142 franske tåber... 😕

touren har dælme nået bunden.... 🤡

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 20:52:10
Svar/Indlæg:
6181/270
derfor at MR blev smidt ud af holdet ☹ ☹ ☹
http://nyhederne.tv2.dk/articl...

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 05:42:36
Svar/Indlæg:
710/40
#144 rabobank burde fandme oz udelukkes... og hele touren burde sq sjøjfes. de er nogle gøglere hele bundtet.... hold da kæft et cirkus.....

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 08:24:04
Svar/Indlæg:
4089/252
Soler der kører i den prikkede er dopet... der er pressekonference her kl 11.

Desuden har manden der fyrede rasmussen nu sagt sin stilling op fra når touren stopper.

http://sporten.tv2.dk/cykling/...

Det ligner mere og mere end forhastet beslutning som ikke skulle have været, og tilbage står Rasmussen som den eneste rytter der står til at vinde løbet og bliver smidt ud grundet "mistanke", alt imens favoritterne falder omkring ham med positive doping prøver.

Det ender med millioon erstatning til Rasmussen hvis han bare kan bevise han var i Mexico.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 10:19:10
Svar/Indlæg:
4089/252
http://tour.tv2.dk/article.php...

ifølge den er MR ikke på kant med loven, han er blevet snyt for sin sejr, of det er DK også.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 10:43:20
Svar/Indlæg:
2145/218
Fuck de fleste af jer burde lukke røven i en sådan grad at det kunne kun forståes hvis man er doped, vi snakker om en dansk idræts udøver doped eller ej. Det er bevist flere gange at det stort set er fysisk umuligt at gennemføre tour de france uden diverse "alternative trænings metoder" men stadig væk rykker det ikke ved at i alle burde have en form for national stolthed igen doped or not.

Eneste grund til at i whiner er fordi i lever i en oste klokke mange top idræts udøvere er doped, tro det eller ej det er desværre sådan verdenen er skruet sammen så næste gang i sidder og hepper på det danske fodbold eller håndbold landshold så husk de er lige så doped som den næste, der er bare ikke så meget medie dækning på den sportsgren.

Jeg mener under ingen omstændighed at det er okay at dope sig på den ene eller den anden måde og tager stærkt afstand fra den slags men faktum er at 90% af den profesionelle sports verden er doped.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 14:08:42
Svar/Indlæg:
6293/359
Hele Danmark burde støtte op om, at vi er blevet snydt for sejren i tour... hvorfor finder vi os i det? fordi vi er et meget lille land, som nemt at få ned med nakken. Havde Brasillien eller USA fået samme straf, som med ham fodboldtossen, hvis det havde været dem? NOT! Og Hr. Armstrong var jo urørlig i dopingsammenhæng

Vi er flok kyllinger - vi er fandme dygtige til alt muligt, ikk kun sport, men alt hvad vi foretager os i forhold til MANGE andre lande - men hvorfor hulens er vi så nemme at pille ned?

FUCK janteloven og alle dem der synes den er go' - hvis jeg havde den nu, ville jeg gå ud tørre røv i den!

😲

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 16:30:27
Svar/Indlæg:
6293/359
Mon ikk Contadore beholder den gule på dagens enkeltstart?

er der noget nyt om hvem der havde haft endnu en positiv test? 146# det viste sig jo at soler havde rent mel i posen - men hvem er det så? rasmussen eller contadore må det jo så være, da det sku ha været en af trøjerne? tror ikk på den grønne, tom boonen..

avs. nu blir det jo en helt krimi 😎

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 16:43:54
Svar/Indlæg:
2872/90
#148 du siger det er et faktum at 90% af alle sport udøvere er doped. åhh hvor stå det lige henne om jeg må spørge.. Et faktum er noget som er bevist ergo må det jo stå et sted..

Lad mig sige så meget det jo noget lort at fyre af.. Det er ik alle som doper sig. det behøves jo ikke. Doping er jo slet ikke ret udbredt i feks. fodbold eller håndbold. Men de testes jo stadigvæk. og det er jo uhyr sjællendt man høre om nogen i den verden som er dopet.

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2007 17:00:41
Svar/Indlæg:
685/107
#151 det er sjovt du lige nævner de 2 sportsgrene.
For det er da inedn for dte sidste år hvor jeg har hørt om deres problemer med brugen af præstations fremmende midler.
Det var meget oppe og køre dengang hvor der var flere spillere rundt om i verdenen der trillede om pga hjertestop.
Og så er der lige det at de propper sig med gigtmedecin for at kunne holde sig længere tid på banen.
Så det kan godt være at brugen af epo ikke lige falder inden for de sportsgrene, men så er der så meget andet. De er langtfra så uskyldige som du gør dem.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 18:08:00
Svar/Indlæg:
2872/90
#152 uskyldig gøre dem da heller ik.. Men de sidder sgu ik og stikker sig hverdag med epo og for blod doping ind under morgenmaden ligesom cykelrytterne.. Og hvor mange fodbold spiller kender du lige som propper sig med gigtpiller om jeg må spørge. for dem jeg kender gør ihverfald ikke..
Så glem det med at samstille cykelrytter med fodbold og håndbold spiller.. det er umuligt.. de bruger på inden måde ligeså meget lort som i, så mange andre sports grene som feks. cykling og atletik..
Selvføligelig er der nogen som bruger et eller andet. men udbredt det er det sgu ik..

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 23:56:33
Svar/Indlæg:
6293/359
#152 det er jo heller ikk kun doping som cykelrytterne tager: de tar også andre stoffer som kokain, heroin, kloroform og alt muligt pis. Og det er altså hverdag - også for en rytter for 100 år siden. Der var det endda heller ikk ulovligt.

det er hyklerisk at sidde at sige at doping skal være ulovligt, når man samtidigt også vil se et spændende cykelløb over 3000km i det tempo.... det er der ingen på saftevand der kan.. og har aldrig været det

IronFist

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2007 00:37:29
Svar/Indlæg:
409/12
#153: Nu er fodbold og håndbold jo slet ikke en fysisk krævende sport, hvis man sammenligner de to sportsgrene med cykling. 2x45 min og 2x30 minutters spilletid svare vel ca til en cykelrytters opvarming inden han starter på en etape.

#154: Tager cykelryttere kokain, heroin, kloroform og alt muligt pis 🙂 Du har da vist selv taget noget inden du skrev den post LOL Det var altså Team Easy On der var på alt det der.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 01:24:02
Svar/Indlæg:
2872/90
#154 Tror det ville være en dum ide og tage heroin og kloroform hvis man skal cykle..hehe. Så heller happe nogen danse kiks.. tror os tour de france ville blive meget sjove. hvis den slags stoffer var tilladt.. Kunne lige forstille mig ryttere som ligepludselig lagde sig ude i kanten af vejen stor grinerne. 😀

#155 Er fodbold og håndbold ikke en fysik krævende sport?? 😉 måske ik for dig som spiller det på din computer.
LOL.. det var da trådens dummeste kommentar...!! 😀

En cykel rytter ville ikke holde 20 min i en superliga kamp.. folk som david beckham og Thierry Henry er sgu da i super form.

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2007 01:57:15
Svar/Indlæg:
913/114
WoW det er da sygt tror jeg?

Nu ser jeg ikke de france der men hvad sjovt er der i at se folk cykel? :D:D 😲 Det eneste sjov er jo når de vælter ligesom i le mans når de crasher anyways...

Men imo så er doping og alt sådan noget der skidt og ikke særligt godt....

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 04:24:29
Svar/Indlæg:
3485/76
#153 no offense, men nu du selv snakkede om at man skulle have beviser før man udtalte sig i 151. så vil jeg godt se dine beviser på at ALLE cykelrytter ligepludselig er blevet magisk dobet fordi du siger det 🤡
doping er udbredt i ALLE sportsgrene, for crist sake, golfspiller tager noget så de for en bedre et eller andet nummer pot og i skydning tager de noget for at sætte hjerte rytmen ned. det er ellers de to sportsgrene hvor man tænker det virkelig må handle om dygtighed og ikke ngoet andet og self præcision, så tror du ikke også at håndbold og fodbold, som er to fysisk hårde sportsgrene, er inficeret med doping af en art?
den fact kan du nok ikke løbe fra.

syska

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2007 04:56:50
Svar/Indlæg:
1085/26
alt er dopet om man vil det eller ej ... den kan ingen løbe fra .....

Men hvor om hvor meget de forskellige sportsgerne er dopet .... ingen kan komme uden om ... ingen ved det men alle taler om det ... 🙂

// ouT

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 11:20:18
Svar/Indlæg:
2145/218
#151 Ja nu ligger landet sådan at jeg personligt har oplevet folk i de sportsgrene som jeg nævnte dope sig omend det ikke er epo, men der findes mange måde at bruge doping og det er ikke ret længe siden at der blev afleveret en positiv doping prøve i dansk herre håndbold. I alle de år jeg har været håndbold spiller har jeg set masser af mine med spillere bruge div. ting til at lige presse sig lidt ekstra i trænnings lokaler og hallen. Men i hele mit liv har jeg kun en gang set en af mine medspillere/spilere aflevere en blodprøve og her snakker vi om en periode på ca 15 år med håndbold på højeste plan inde på livet i den ene eller den anden form og tager man det i betragtning synes jeg det er utroligt at der ikke foregår mere check i andre sportsgrene. Desuden er der jo efterhånden mange beviser på at topspillere i diverse sportsgrene rundt om i verdenen er på den ene eller den anden form for doping lad det være smertestillende så de kan spille mere eller andre ting og det er altsammen en form for doping. Der er selvfølgelig ikke nogle præcise tal for mange der er doped og jeg trækker ordet faktum tilbage og skriver istedet en formodning om at 90% af alle top idræts udøvere er doped.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 11:28:45
Svar/Indlæg:
6293/359
#156 den er go nok. I et interview fra 1913 hev 3 franske ryttere en masse "godter" op af deres tasker og fortalte vidt og bredt om brugen af det. Heriblandt kokain, heroin og kloroform... ja det er sgu sygt nok :'-( Udover det så var tiden hvor man forgiftede hinandens mad. Sikke nogle djævle... 😲

Løbet var på sin vis også meget hårdere dengang, hvor de kørte på 50 kilo tunge jerncykler på etaper til over 600 km. Forstår sgu godt nogle af dem tog toget så 🤣

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 08:31:02
Svar/Indlæg:
6293/359
http://www.bt.dk/article/20070...

jeg sagde det jo - men det var vist nok i en anden tråd om Rasmussen

Godt han lige ku surfe forbi hwt.dk og se alle de dejlige svar der lå til ham - det gør jo livet værd at leve 😉