Problem med SATA og P5K

Bundkort / CPU d.  26. juli. 2007, skrevet af Joch
Vist: 219 gange.

Joch

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2007 20:23:26
Svar/Indlæg:
161/40
Hej

Jeg har et P5K med en IDE harddisk og en SATA harddisk. Da jeg kørte Windows-installationen fandt den både min IDE og SATA harddisk. Da den havde givet SATA-disken drevbogstavet C:, gik jeg ud under SATA configuration og slog SATA fra Enhanced til Disabled. Så kunne installationen kun se min IDE harddisk med de rigtige drevbogstaver. Problemet er så nu, at hvis jeg går ind og sætter SATA på enhanced i stedet for disablet kan jeg ikke vælge at boote fra min IDE-harddisk. Det er som om, at hvis SATAdisken er andet end disablet kan jeg kun vælge den under boot-options, og ikke min IDE. Det er et problem fordi jeg nu ikke kan se SATAdisken i Windows. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Et andet spørgsmål, inde i ASUS Probe står den til at alarmere når bundkortet når en temperatur på 45 grader. Da det var 42-43 grader da jeg startede computeren synes jeg det er rimelig tæt på grænsen, og alarmen er også begyndt et par gange. Kan det passe det allerede er farligt ved 45 grader, eller kan jeg sætte den op?

På forhånd tak
noxon

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2007 20:51:19
Svar/Indlæg:
3321/21
Tjekket om der er en nyere bios?

Du kan sagtens sætte alarmen til over 45C, så længe den er under 60 skulle der ikke ske noget som helst.

Joch

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2007 16:15:57
Svar/Indlæg:
161/40
Jeg fandt problemet. Når der både er SATA og IDE-diske sat til skal man et andet i sted i BIOS vælge hvilken der skal være primary hvorefter det er den man kan vælge i boot-rækkefølgen.