Weird freeze på 8800GTS

Grafikkort d.  26. juli. 2007, skrevet af System
Vist: 270 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 23:12:11
Svar/Indlæg:
0/11005
Som overskriften fortæller, så har jeg min skærm fryser i wow (anden gang), ved ikke om det kan ske i andre spil, da det er 2 uger siden første gang jeg havde problemet. Når, men til forklaringen :): Skærmen fryser i 2-3 sekunder, hvor den så kommer med et ekstra billede, hvor terrænet i wow forsvinder og så igen "tilbage" til det forrige billede, men noget jeg fik chancen for denne gang, som jeg ikke fik sidste, var at komme ud i windows, der var ingen problemer kørte fint, undtagen lige fra det wow tog ekstra fra CPUen. Når men jeg prøvede at gå ind i spillet igen ved at maksimere vinduet og fik kun en sort skærm op, når men jeg prøvede at alt+tab ud og efter et stykke tid var jeg ude på skrivebordet igen. Denne gang prøvede jeg at lukke spillet ned og starte det op igen, med samme problem. Men nu hvor jeg ikke har genstartet endnu, prøver jeg lige og se om jeg kan få CS op uden problemer.
Håber i kan danne nogle billeder, eller i har hørt om problemet før.
Jeg vil selv skyde på at det enten er grafikkortet eller rammene.

Spec (kan ikke huske om jeg har opdateret profilen) :
MSI K8N-SLI (udskiftes i morgen, da hoved-pci-e slottet er gået dødt)
Kingston HyperX x2 2GB
Inno3D Geforce 8800 GTS
Corsair HX520W
Guardix

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2007 23:13:17
Svar/Indlæg:
14/3
... andet indlæg og anden gang den logger ud mens jeg skriver. :<

Forceware driver: 158.22

Lige da jeg startede steam, hvor den popper op med reklamer frøs den igen i 5 sek men kom tilbage til normal tilstand.

Prøvede lige at køre CS 1.6, og det kunne den fint uden problemer men da jeg åbnede wow igen, gik den i sort skærm/freeze/baglås, jeg hørte musik samtidig og det stoppede hver gang skærmen blackede out og kom igen da der kom billeder igen efter jeg trykkede ctrl+alt+delete, men jeg blev dog nød til at genstarte denne gang. Jeg kunne ikke få kontrol over den igen :< den blev ved med at gå i sort skærm og tilbage til normal... Alle de billeder jeg så fra joblisten, viste cpu-bruget max de 50-60%

Edit:
CS er sat til at køre i OpenGL (D3D sux der)
WoW kører på D3D

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 07:47:30
Svar/Indlæg:
5410/123
http://hwt.dk/newsdetails.aspx...

Det lyder godt nok noget vildere, end det problem der er nævnt i nyheden, men det kunne måske være det...

Noget jeg undrer mig er, at de skriver 8800-serien. Problemet opstår også med min lillebrors 8600GTS... 😕

Guardix

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2007 11:32:48
Svar/Indlæg:
14/3
Har også sat mine tanker på at det var et driver problem, da det sker når jeg kører D3D og kører efterfulgt fint i OpenGL

Men til hensyn til det driver problem du linkede, så er min fps meget lavere efter jeg flyttede mit grafikkort fra det øverste pci-e slot til det nedenunder, som bruges til SLI.
Men det må næsten være slottet/bundkortets fejl