Køb af grafikkort til HTPC på Samsung Le32R72B

Media Center d.  27. juli. 2007, skrevet af PlektorDK
Vist: 1372 gange.

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2007 14:08:26
Svar/Indlæg:
46/12
Hej Som sagt skal købe et nyt grafikkort til mit medie center, og har fundet et DX10 Kort med passiv køling http://edbpriser.dk/Products/L...
Men det skal også være det der er bedst for mit tv har som skrevet et SAMSUNG Le32R72B som kører med VGA indgang, og har hørt at det skulle være bedst på Samsung lcd tv. Jeg vil gerne have det bedste ud af grafikkort og tv i forbindelse med billed kvalitet, støj o.s.v

Så hvis der er nogen der har nogle gode råd til tilslutning og valg af hardware ville det være en stor hjælp 🙂

På forhånd tak.
bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 14:13:26
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg ville personligt nok finde et hd2600pro eller xt med HDMI hvor der er både lyd og billed. Jeg ved ikke om de er kommet endnu men ati kortene er super til medie center pc'er

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2007 14:21:12
Svar/Indlæg:
46/12
Ja men nu har jeg aldrig haft et ATi kort og er meget glad for nvidias kort, men hvis de er bedre i htpc vil jeg da overveje det, det skal dog have DX10. Har prøvet at tilslutte DVI til hdmi og der blev billedet skalleret, og jeg kunne ikke få det til at passe. Jeg har også hørt at man helst skal bruge vga indgangen på SAMSUNG fjernsyn af denne type ved ikke om det er rigtigt.?

Update! denne tråd skriver også at man skal bruge vga:http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Mit spørgsmål er så hvilket grafikkort skal jeg købe, det skal have DX10 og være passivt kølet?

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 14:46:25
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg er også tilhænger af nvidia grafik kort men til mit medie center ville jeg til enhver tid vælge ATI og netop den nye HD2600 series er gode til den slags og med rent HDMI vil billedet står godt, de understøtter også DX10 men er væsentligt bedre til 2D og da jeg formoder at du primært skal bruge det til mediecenter og ikke spille.
Da HD kortene er rimelig billige i forhold til 8600 serien sapphire kommer med nogle kort indenfor den nærmeste fremtid og det jeg har set til dem lover godt for de fleste mediecenter pc'er.

P.S. Det virker som om du allerede har besluttet dig og bare mangler en bekræftelse men hva ved jeg.

Jeg ville personligt aldrig vælge et ATI kort til min spille PC men til min mediecenter ville det være en velkommen tilføjelse

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 14:55:25
Svar/Indlæg:
2145/218
Prøv eventuelt at kigge på denne side som sagt er der HDMI udgaver af disse kort på vej snarest

http://www.sapphiretech.com/dk...

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2007 17:38:30
Svar/Indlæg:
46/12
Okay det lyder helt kanon, skal dog også bruge det til at game 🙂
Men hvis jeg tilslutter det kort med mit SAMSUNG Le32r72B på HDMI/HDMI Kabel vil billedet så være bedre end hvis jeg brugte DVI-VGA Kabel.
I mine overvejelser bliver jeg nødt til at tænke på det fjernsyn jeg har, gider nemlig ikke sådan et kort for så at finde ud af at billedet ikke bliver ordentligt eller bedre end med vga.

Tak for svarene. 🙂

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2007 22:09:56
Svar/Indlæg:
46/12
er der nogen der kan svare på mit ? Please

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
29-07-2007 20:56:35
Svar/Indlæg:
46/12
Med henblik på fremtidens formater her tænker jeg på HDTV HD-DVD/Blu-ray, har jeg læst at man skulle have et grafikkort der er HDCP Readyog ikke HDCP Compliant. Vil gerne købe et kort som er fremtidssikret.

Er der nogen der kan hjælpe med dette 🙂

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 23:16:09
Svar/Indlæg:
2145/218
Ja de fleste grafik kort idag understøtter HDCP og ati kortene som jeg har foreslået er ikke specielt gode til at spille på så hvis det er tilfældet ville jeg også gå efter nvidia graph kort.

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2007 15:09:46
Svar/Indlæg:
46/12
okay tror bare jeg så fortsætter med at bruge Nvidia Folk skriver også at til video skal man bruge HDMI indgangen på dette fjernsyn men til alm pc brug skal man bruge VGA. Jeg skal bare bruge den til min HTPC, så det er til Video og Spil. hvordan foreslår i jeg sætter den op til TVet ?

På forhånd tak 🙂

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 12:41:37
Svar/Indlæg:
1906/25
Du kan egentlig selv bestemme. Du skal bare instille dit gfx kort til den rigtige opløsning, da den ellers skalerer (HDMI porten), og det set ikke altid lige godt ud.

Men ellers er VGA porten så god, at du sikkert ikke kan se forskel alligevel.

Dit TV kører alligevel ikke i særlig høj opløsning i forhold til en computermonitor, der også er af bedre kvalitet.