Booste wifi gennem murværk?

Diverse d.  27. juli. 2007, skrevet af Tonnilerche
Vist: 274 gange.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 20:01:13
Svar/Indlæg:
6052/189
Hej.

Har noget trådløst der skal igennem 2-3 betonmure og samlet strække sig 10 metre.

Det er ikke meget, det ved jeg godt, men betonmurene tager en hel del.

Repeater er ikke løsningen og jeg vil gerne undgå at lave et sæt cantenna'er ( google dette hvis du ikke ved hvad det er ).

Jeg vil gerne benytte min Netgear WGT624, men dennes antenne er ikke udskiftelig ( til en stærkere end de std 2dB ).

Så tænker jeg:

Et trådløst netkort ( maskinerne er stationære, så der skal bruges noget pci kort ) med udskiftelig antenne, så man ka montere en forstærket antenne på 7-9dB fx?

En anden router, hvor det er muligt at skifte antenne? Jeg er virkelig glad for min WGT624. Den er 100% stabil ligemeget hvad jeg smider efter den. Har trukket 3-4 maskiner, hvor 3 af dem har haft downloadet, både http, p2p og bittorrent uden at brokke sig det mindste.

Så måske et forslag om en anden router, der mindst er ligeså stabil ( og sørg nu for du ved hvad du snakker om. ingen ide at anbefale noget der ikke virker, hvis du aldrig har leget med en firmware update ).

Evt hvis i kender et sted med hacked firmware til en Netgear WGT624 v3 ville jeg også være glad.

Håber i kan hjælpe en gammel hwt haj :)
PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2007 20:36:07
Svar/Indlæg:
1249/247
Den nye "N" standard skulle kunne levere et meget kræftigere signal, men det kræver en ny router og nyt netværkskort.

PRJ