Køb/Salg her på siden

Hyggehjørnet d.  28. juli. 2007, skrevet af Martin.v.R
Vist: 718 gange.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:13:51
Svar/Indlæg:
8555/439
? hva må vi??????? 😀
kan vi ikke tale frit her mere? Admin,s går for langt nu,efter min mening.

når en sælger sætter prisen for højt,eller selv prøver at skruge pris op,ved at sig bud pr pm,hvor efter der så går et par dage,så sker det her Bump ?prisen er sat ned igen?????????

man må ikke skrive mere at,folk skal gå på DBA,hvis de skal havde så meget for ders HTW,eller de skal sætte prisen ned,for at sælge her på siden.

så kommer der en Admin,og sletter indlæg,? du må kun skriv her hvis du vil byde :no: i er sku for langt ude nu 😉

Hva siger i andre ?

plz:Admin slet ikke dette 😀

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:26:19
Svar/Indlæg:
1581/5
denne side sælger hardware en DEL billigere i gennemsnit end de andre større forums, og at en sælger prøver at bumpe prisen op er jo bare handelsmands taktik.

Langt de fleste brugre herinde er virkeligt meget inde i pris/performance/tilsvarende produkter der er lige så gode. Hvilket betyder at der stort set aldrig bliver betalt over 70% af ny pris for en brugt vare, og er den "gammel" så er det nærmere 50% - Der har været en del "dumme" sælgere der har prøvet med ublu overpriser for alt for gammelt hardware, men de har ikke fået deres ting solgt.

Hvis man handler med 1-2 interesserede - så føler jeg ikke det er "snyd" at sige "A har budt 1050kr, er du med på 1100? - på trods af A kun har budt 1000kr, ligesom B, hvis en køber så siger "ok jeg byder 1100" så var han jo også klar til at give det i første omgang, men håbede på at der pga. den lave interesse herinde ville blive solgt under markedspris.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:29:49
Svar/Indlæg:
2620/327
Om du synes, vi er for langt ude, er egentlig ligemeget - HWT er ikke noget demokrati 😉

Nej, du (og selvfølgelig også alle andre) må ikke kommentere prisen, eller skrive ting som "det får du den aldrig solgt for her, prøv DBA". Og ja, du skal generelt lade være med at skrive i tråden, hvis du ikke vil byde.

Jeg kan altså ikke se, hvad problemet er. Hvis du synes, en pris er for høj, så lad være med at byde - hvor svært kan det være? Om prisen er fair, skal du ikke blande dig i. Hvis den er for høj, forsvinder tråden nok af sig selv. Og hvis nogen byder mere, end du selv ville give, skal du også bare blande dig uden om det. Hvis nogen vil byde 1900 for noget, som har en nypris på 2000, er det deres sag, og de har også stadig sparet 100 kroner.

Så kort sagt, bland jer udenom, når folk prøver at sælge noget. Hvis det at blande sig er at "tale frit", så nej, så må I ikke tale frit. 😎

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:30:58
Svar/Indlæg:
20170/383
Ja nemlig ja..

Altså hvis folk er villig til at betale en given pris (overpris) for et produkt, så skal de da næsten også have lov til det.

DEt giver nu alligevel god mening, det du skriver der 🙂

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2007 11:35:59
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0

Siden du har fået slettet flere af dine indlæg i salgstråde, kan det da ikke være så svært at vide, hvad du må og hvad du ikke må ? 😐

Stensgaard har sådan set sagt det hele. Som sagt kan det ikke diskuteres - det er spillets regler, og de skal følges. :yes:
Og sælger skal nok selv finde ud af at sætte prisen ned, hvis han vil sælge sine varer til en lavere pris. Det er vedkommendes egen sag.

Du vil vel heller ikke have ødelagt dine salgstråde, hvis nogen synes du tager overpris - vel?

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:36:13
Svar/Indlæg:
8555/439
ja,ok 🙂 det er der lidt om.

men når folk,sætter voldsome priser op,og vi siger til dem.at de skal gå på DBA/QXL eller sætte prisen lidt ned,så der kan komme gang i budene.
bliver det sletter af Admin.
jeg kan ikke se der noget forkert i,skriv det.

men ok,i har nok ret i,at folk nok selv finde ud i at sætte prisen ned.
det var nu mere for,for at folk kunne få gang i ders salg.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:51:41
Svar/Indlæg:
3162/326
"Hvis man handler med 1-2 interesserede - så føler jeg ikke det er "snyd" at sige "A har budt 1050kr, er du med på 1100? - på trods af A kun har budt 1000kr"

- Godmorgen mand :no:

Hvis det ikke er snyd, hvad filan er det så? Man kan sgu da ikke lave en auktion med falske bud, det er sgu svineri i mine øjne. Det var sgu aldrig gået i alm. butik, og det holder da slet ikke i byretten.

Hvis man vil sælge noget, så skal alle have mulighed for at vide hvad prisen/højeste bud er :yes:

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:53:58
Svar/Indlæg:
10398/435
Folk må byde hvad de synes er fair - overpris eller ej. Man kan ikke begynde at differensiere regler for sag til sag - det er kun i politik det sker. På QXL/DBA er der heller ikke noget som hedder overpris.

Der kan være forskellige grunde til at folk vil have (eller give) mere for en given varen, og om dette er så er fair eller ej er ikke op til nogen at bedømme.

Martin, hvis du prøvede at sælge en "4ghz-oc Core2duo" til 3000kr, ville jeg da ikke komme og smadre din tråd med at en E6600 koster 1800kr fra ny og råde folk til at gøre det i stedet..

Derfor er den generelle politik i salg/køb indtil videre, at man skal byde eller lade være.. og ikke brokke sig.

😉

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:54:12
Svar/Indlæg:
2620/327
#7 Sandt nok, men det er jo umuligt at vide, om sælger rent faktisk har fået det bud eller ej. Ofte vil den anden part da også bare sige "jamen, så sælg til ham" 🙂

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 11:56:46
Svar/Indlæg:
10398/435
#7, du kan have ret i at bud over PM ikke dur.. Men man kan altid bede sælger om navnet på personen som har budt. For vis han gerne vil sælge, så giver han også navnet.. skulle han diske op med en underlig grund, så lad ham sejle.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 12:00:42
Svar/Indlæg:
6531/410
Martin.v.R

du er da vist gammel nok til at forstå simple regler.

i en salgs tråd byder man eller spørger til varen der sælges.

Det er da simpel og til at forstå.

Mener du prisen er for høj, ja så må du jo prøve at byde lavere eller helt undlade at byde.

der findes ikke noget mere ufedt at en eller anden smart person kommer ind i en salgs tråd og vil belære andre om en realistisl salgs pris.

det er køber´s ansvar at under søge om han byder for højt.

med mindre der er tale om åbenlys snyd/svindel.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 12:36:47
Svar/Indlæg:
2516/381
Jeg kan nu godt følge Martin.v.R ..

Har selv interesse for en E6700 der er i blandt salgs trådene fortiden..

Han havde et bud på 1600kr,, han/hun hoppede sikkert fra da personen kom til at kigge på ny priserne....

Nu er sælger klar på 1500kr.. Men dog stadig højere end jeg ønsker at betale..
men vil kommentere han pris,, for det må man jo ikke..

Men hvor går græsen for hvad jeg må skrive til sælger i tråden,, eller skal jeg bare holde det i en PM, at kommentere sælgers pris, og komme med mit under hbo bud??

Syntes dog stadig 99% af tilfældene at det er ok at i går ind og sletter nogle indlæg 😉

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 13:23:44
Svar/Indlæg:
8555/439
uha jeg får lidt drav her,men jeg kan tåle det 🙂
skal aldrig blande mig igen 😀

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 13:35:31
Svar/Indlæg:
3485/76
jeg fatter egentlig fint alle jeres interne regler der, det eneste jeg synes er underligt er at man ikke må byde hvad man vil. fx jeg bød i en salgstråd 23 kroner for en E4300 og så bliver mit indlæg deaktiveret, fordi det var useriøst, jeg må vel byde hvad jeg vil, jeg forstår ikke at i kan blande jer (admins) i siger jo selv i den her tråd, at folk må byde under HBO hvis de ikke finder det passende, det er da vildt dobbelt moralsk at slette mit indlæg så 😕
men ja det skal indrømmes at det var en spøg, da jeg kendte sælger privat og han også havde gjort det samme i en af mine salgstråde, men det ændre ikke på, at admins siger et men gør noget andet. :no:

CF

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 14:02:49
Svar/Indlæg:
4689/105
#14 Jeg vil nu også sige at hvis du bød 23 kr for en E4300, så ville jeg også have fjernet det. Det er sku for useriøst i mine øjne.

Hvis man ikke har noget seriøst at byde i en salgstråd, kan man i mine øjne ligeså godt f**** af. Det er træls når folk fylder en salgstråd på den måde.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 14:12:03
Svar/Indlæg:
3485/76
#15 jeg siger bare at de selv siger vi skal bare byde hvad vi synes er passende, men hvis det ikke falder i deres smag sletter de det alligevel.

det var jo også bare en joke 😉

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 14:15:00
Svar/Indlæg:
10398/435
#14, at byde 23kr er direkte flabet og hører ingen steder hjemme. Bud under HBO er skam fint, men når du siger 23kr tager du pis på folk. Og nu står du på barrikaden og råber "dobbelt moralsk"... Vi er ikke synske og kunne derfor desværre ikke vide at det var en spøg fordi du kendte ham.

Jeg tror jeg vil byde 2kr i alle tråde og se hvor mange folk jeg kan irriterer.... øh?

jeg gider ikke at sige mere.... du ved det jo godt selv.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2007 14:15:50
Svar/Indlæg:
14079/622
->#14 & #16

Jeg kalder det almindelig god opførsel, at man ikke kommer med latterligt lave bud. :yes:

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 15:05:15
Svar/Indlæg:
6531/410
det er folk som dig der ødelægger en salgs tråd.

hvis du ikke kan forstå et bud på 23 er latterlig må du være direkte dum.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 16:49:28
Svar/Indlæg:
3485/76
#17+#18+#19

jeg siger bare at det strålede så åbenlyst ud at det var ironisk, men admins har vist mistet deres sans for humor.

#19 og jo self kan jeg se det, jeg ville bare tro folk ville være kloge nok til at indse det var en intern joke.

jeg gider sku heller ikke skrive mere til det her, jeg synes bare i burde vide at det er latterligt at i siger folk må byde hvad de vil, men hvis i ikke finder prisen passende så skal indlægget deaktiveres. i går alt for meget op i jeres "job"
selv var det en joke og self var det et latterligt bud, men det ændre ikke på at det ren faktisk var et bud, hvis han havde sagt "noteret" så ville jeg da self ha betalt det for den. et bud er et bud, det kan jeg overhovedet ikke se hvordan i overhovedet kan blande jer i.
i satte selv reglerne op - lad vær at skriv i en salgstråd hvis ikke i byder eller har et spørgsmål til produktet - det var så det jeg gjorde, men det var så åbenbart ikke godt nok alligevel.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 18:04:39
Svar/Indlæg:
6531/410

Det er da meget fint du syntes der skal være humor , men vi er altså nogle der syntes det høre til de rette steder, køb/salg er ikke et af disse steder.

det bliver efter hånden scært at tage noget seriøst forde folk altid skal komme med platte kommentare og vær "morsomme"

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2007 18:29:59
Svar/Indlæg:
1581/5
#11 - du ved sikkert selv hvad du er villig til at give, men du "underbyder" det i først omgang i håb om at få mindre, på samme måde "overbyder" sælger for at prøve at få mere for sin vare.

Her inde kører 95% med "højeste bud over" - men dog uden noget som helst bindende, og det virker fint så længe man kan arbejde med ovenstående.

Det ville være bedre med en "pris: 500kr" f.eks. og så kan man "handle" sig til om det skal være 440 eller 460kr slutprisen ender på - eller hvis der er flere interesserede, 540kr - tager man en side som hifi4all er det altid "fast pris" som man så må døje med at handle med sælgeren om, isteddet for her på siden hvor det er fast minimums pris, men forventet højere pris.

så længe man ved hvad man er villig til at ofre, så kan jeg ikke se problemet.

Det er vel heller ikke noget problem at sælger siger "nå det bud der var over dit holdt ikke, du kan få den til de 1500" - du får den vare til den pris du har budt, hvis du så føler dig fornærmert fordi sælger måske har opdigtet noget for at præsse prisen op er jo dit problem, og ikke varen's eller prisens.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 13:27:59
Svar/Indlæg:
3485/76
NEJ HVOR ER I NEDERN, ARRGGG :no:

hvem slettede mit indlæg i denne tråd? http://hwt.dk/forumthread.aspx...

i kunne i det mindste skrive til mig hvorfor, der var et spørgsmål i til produktet.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 13:37:39
Svar/Indlæg:
3944/384
Admins skal seriøst passe på med bare at slette indlæg.. Det er frækt og det er meningen der skal være plads til fri debat.. Så længe det ikke er personlige angreb, ikke sobert sprog, dobbel post eller spam, skal det ikke slettes! Selvom adminen måske ikke er enig med den pågældenes mening.. Jeg går amok når jeg opdager de har slettet mine indlæg!! Og nu bor vi også i DK ikke i polen eller lign.!

Shake

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 13:45:36
Svar/Indlæg:
3485/76
#23 enig, dog ville jeg nærmere sammenligne det her med Rusland.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 13:54:46
Svar/Indlæg:
1954/464
# 22..

har jeg.

havde ikke set spørgsmålet du havde skrevet deri. Men svaret på det, er at der nok ikke er noget link.

en ES sælges ikke fra ny. Det er nogle som kun kan fåes gennem Intel.

# 23.

som der er skrevet i tråden, er det som sådan en fri debat, men som modereres af hwt.dk

hvis hwt.dk mener at noget skal slettes, så er der faktisk ikke nogen der rigtig kan gøre noget ved det.

jeg synes dog ikke der bliver udøver nogle former for tyranni eller noget. Køb og salg er en service til alle brugere, og en service som ikke skal smadres fordi nogle mener at en ting kan koste en anden pris end sælger.

i de tilfælde vil indlægget efter en vurdering bliver slettet.

synes efterhånden at det er mere reglen end undtagelsen at køb og salgstråde bliver smadret.

derfor forsøger vi at modere dem, men vi er også mennesker og kan derfor begå fejl.

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2007 14:02:02
Svar/Indlæg:
492/12
Hvis man ikke kan poste "off-topic" svar/spørgsmål i en køb-/salgs-tråd, uden at de bliver slettet af admin, så kunne admins jo lige så godt slette ALLE de off-topic indlæg, der bliver skrevet i SAMTLIGE emnegrupper. Hvis admins gjorde det, så ville skuden nok hurtigt synke - for det ville folk ikke finde sig i ret længe 😀

Indlæg der bliver slettet, burde ikke fjernes helt, men i stedet erstattes af en begrundelse for fjernelsen. Det kan være forvirrende, at slette indlæg, da besvarelser længere nede i tråden så ikke længere giver mening. Når indlæg slettes/sensureres, bør dette IMO kun ske, hvis der er tale om personangreb, SPAM, overdrevne "bump" / "oppere", eller hvis folk bare skriver noget ligegyldigt, for at få et ekstra point til "Svar/Indlæg"-tælleren.

Feks. har jeg set indlæg i stil med "Jubiii... Jeg fik igen post #100..." eller besvarelser som "Det ved jeg ikke noget om, så det kan jeg ikke hjælpe med.". Den slags indlæg er bare totalt ligegyldige, og burde derfor fjernes - men det sker ikke 😐

Sidst men ikke mindst, synes jeg, at det er uheldigt, at emner oprettet i "Soap-box" kommer med i oversigten over nyeste indlæg / nyeste besvarelser. Soap-box er off-topic, og der er ingen grund til at debatter om scootere & tour de france florerer mellem de mere seriøse hardware-relaterede emner, da disse bare drukner i off-topic tråde.

Min mening 😉

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 14:13:49
Svar/Indlæg:
6293/359
Der er også blevet slettet 4 indlæg i min seneste salgstråd med Samsung T166 diske - kan dog ikk huske af hvem eller hvad der var skrevet, men det resulterede i at jeg omgående lukket den ned... Jeg fik så alligevel solgt diskene til den pris jeg havde sat, hvilket også var en fair pris, men der var alligevel nogle i tråden som ikk kunne lade være at komme med kommentarer der var ødelæggende...Dog skal der meget meget mere til at få mit pis i kog..

jeg bryder mig bare ikk om at et indlæg skal slettes fordi de er off-topic som #26 sir.. Det vl jo dræbe al humoren og morskaben ved forumet. Der skal være en klar grund til at et indlæg slettes, som skal stride imod nogle givne regelsæt, og ikk hvad I lige synes og finder på og har lyst til, alt efter jeres humør og hvad vinden blæser....

sko

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 14:20:37
Svar/Indlæg:
1954/464
# 27.

synes heller ikke det lader til at være et problem, at moderator sletter alt efter deres efter humør.

synes tværtimod at tendensen går mod flere og flere "irriterende" indlæg.

nogle som skal smadre andres tråde, selvom de tidligere har fået besked på at stoppe osv.

hvis sådan en bruger bliver ved, så er lunten nok lidt kortere end ellers.

hvilket jo er ganske naturligt synes jeg.

alternativet er jo bare at lade det hele styre sig selv, og så tror jeg godt man ved hvor man ender.

😉

Cyrezz

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2007 14:20:40
Svar/Indlæg:
581/24
Hvorfor må man ikke skrive, at vedkommende skal gå ind på dba/qxl osv.?
Hvis jeg ville sælge en gammel computer her på siden, og folk skrev til mig "gå ind på qxl der kan du få mere for den" Så ville jeg muligvis gå ind på qxl og eller dba, og hvis jeg så fik den solgt for 1000kr. mere, end jeg kunne her så ville jeg da være glad for det indlæg

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 14:24:45
Svar/Indlæg:
6293/359
#28 du har helt ret - ja hvad ville det ikk ende med?

er glad for I ikk bare sletter efter humør, selvom jeg lige var af den opfattelse, men godt I ikk gør det så 🙂

sko

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 14:30:22
Svar/Indlæg:
1954/464
# 30.

vi er jo alle mennesker, og dermed kan vi også begå fejl.

men ellers forsøger vi jo at gøre det bedst muligt.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 14:32:06
Svar/Indlæg:
6293/359
#31 Ja det er jo det vi er... tænk hvis admins var bots? hehe 😲

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 15:18:26
Svar/Indlæg:
1341/56

jeg mener at netop ved køb salg afdelingen bør der køres en rimelig hård linie..

der er en sider der hedder inferno-magic.dk hvor man kan blandt andet kan købe og sælge magic kort, for nogle år siden sejlede salgs siden fuldstændig, men så blev de her regler indført http://www.inferno-magic.dk/in... siger ikke at alle de regler de har kan bruges her... men især 4, 5, og 6 syntes jeg er rimelige.

og de skal bare holdes sådan er det... der var meget brok i starten, men folk accepterede det, og siden hen har det bare virket.

så tænkte på at det måske ville være en god ide at lave et simpelt reglsæt for køb/salg, som bare skal overholdes, og hvis det ikke bliver det, så bliver tråden slettet.... enkelt, lidt hårdt, men giver et dejligt rent køb/salgs forum....

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 15:21:20
Svar/Indlæg:
3485/76
indlæg burde deaktiveres, ikke slettes, så "fejl sletninger" kan blive rettet op på.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 15:41:01
Svar/Indlæg:
4263/107

Indlæg bliver også kun deaktiveret. Tror kun det er Huddy der har adgang til at ændre i databasen, og helt slette ting 😲

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 16:19:43
Svar/Indlæg:
3485/76
nååhr okay. 🙂

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 23:31:36
Svar/Indlæg:
6624/113
#0 - Du kan byde eller tie stille når det kommer til en salgstråd. Det er jo hverken første eller femte gang det her sker for dig, så du skal ikke spille uvidende og uskyldig.

#alle - Admins og moderatorer deaktiverer / redigerer efter bedste overbevisning. I køb/salg er der helt sikkert mindre spillerum end i resten af forummet - for der handler det om penge.

Sker det for noget DU (ALLE!!) skriver, så hører du også for det i en PM - så der skal diskussionen foregå efterfølgende.

Også dig #23....

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 23:53:19
Svar/Indlæg:
3485/76
#37 vil du da lige tage det roligt, det er sku da helt forståeligt folk bliver sure over det.

og NEJ, ALLE høre ikke for det, jeg hørte sku ikke noget for at mit var blevet deaktiveret.

det burde ikke bare være "efter bedste overbevisning", der burde sættes et regelsæt, et alle kan læse og forstå.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 23:56:53
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg tager det skam helt roligt, så slap du bare selv helt af.

Den tråd med E6700'eren til salg blev folk advaret i - så hvis det er den du sidder og brænder sammen over nu, kan du passende gå tilbage og se i den.

Så længe der ikke er regler som specifikt beskriver køb/salg sektionen - så ER det efter bedste overbevisning at vi opererer i forummet.

Vil du have nogle regler, er du da mere end velkommen til at udforme nogle og sende B@NG en mail om det - så tager vi den derfra..

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2007 23:58:30
Svar/Indlæg:
14079/622
->#38

Har du overvejet, at grunden til du ikke har fået en PM, er fordi vi moderatorer knapt nok kan nå at følge med i sletningen af alt det Off-Topic der af og til bliver lukket ud ? 😕

Der er ved at blive udarbejdet et regelsæt til sektionen, for jeg er da enig med dig i at der bør være sådan et.
Men som papa plejer at sige: "Det er ikke forbudt at tænke sig om". Og det er det heller ikke her på Hardware-TEST.

Som der udtrykkeligt står i forumreglerne:
Det at der ikke er lavet strenge regler betyder at Overclocking.dk's Moderators kan bruge deres sunde fornuft og dømmekraft med måde. Overclocking.dk stoler derfor på at gruppen af Moderators bruger deres sunde fornuft, og dømmekraft når de udøver "moderation" i henhold til de ovennævnte regler.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2007 00:20:34
Svar/Indlæg:
687/9
Burde almindelig sund fornuft ikke være regelsæt nok ?

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2007 00:30:21
Svar/Indlæg:
3944/384
#Sajmon, hvorfor henvender du dig specielt til mig? Mener ikke at have gjort mig bemærket overfor dig.. Desuden er der ikke nogen reglsæt i Salg@Køb sektionen, så indtil der kommer et der forbyder mig at advarer og informere folk om at de er ved at blive taget ved næsen eller de gør noget dumt, gør jeg det! Så må køber ærge sig over han ikke fik taget den person ved røven.. Så kan han smutte over på DBA, gul@gratis eller mange af de andre steder vi så fint henviser til når sælger er grisk!

Shake

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2007 03:02:55
Svar/Indlæg:
3485/76
#39 det virkede sku ellers ikke sån på dit indlæg, men sorry du ved vel bedst 😕

jeg brænder ikke sammen over noget, jeg synes bare i skulle overholde de ting i selv siger der sker/burde ske. som i dit eget indlæg 37, du sagde hvis nogen fik slettet deres indlæg ville de self høre for det, men det gjorde jeg ikke.

#40 nu blev der lovet af sajmon at man ville blive informeret, så burde i da også gøre det når nu en admin ligefrem siger det self vil ske.

#41 kommer an på hvems sunde fornuft det er.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2007 03:17:23
Svar/Indlæg:
8555/439
Sajmon

kig lige i #12 😉 tak
du må godt låse tråden,inden i kommer helt ud i hampen. 😀
og for det ikke skal være lyv,kommer du først til #37
der har din folk for længe siden sagt alt 😉 spild af krafter.
men så fik du da vist dit flag 🙂

så i bør stoppe nu. 😉 SLUT

lige en lille ting?http://hwt.dk/forumthread.aspx... håber det er i orden.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2007 07:29:56
Svar/Indlæg:
6624/113
#42 - Lige præcist den der holdning er grunden til du er i søgelyset, og grunden til jeg henvender mig specielt til dig.

Nu siger jeg det igen, og så siger jeg det ikke mere:

Byd over HBO / stil spørgsmål eller ti stille når du er i køb/salg...!

#44 - Ja hvis nu du ville have tråden lukket allerede efter #12 - så skulle du nok have sagt det noget før. Den her tråd ryger ikke ud i noget hamp, og jeg låser den heller ikke, da debatten er tiltrængt. 😀

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2007 09:12:12
Svar/Indlæg:
8555/439
🙂
jeg godt nok har jeg starte den,men i bliver som en i fanden ? kan ikke se det føre til noget godt.
tiltrængt ja,nej jeg ville ikke lukke den i #12 😉 men nu vil jeg gerne,da tonen ikke er god mere :no: .

Skribentne har for længe siden svaret godt fra sige,hva er ganske fint.

Holst

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2007 09:12:44
Svar/Indlæg:
209/8
Nu er jeg ikke lige helt 100% klar over hva essensen er i denne tråd, men hvis det er som jeg forstår at nogle former for "råd og vejledning" ikke er tillladt. så er det langt ude.
At sige en bruger skal prøve at sælge på dba eller lignende kan jeg ikke se problemeet i. Det er langt ude at slette en kommentar for det. Hva så hvis man spørg hvor man kan købe billigst, så er det også galt, den er bare vendt 180° ?

Generelt syne jeg admins skal forholde sig aldeles passive medmindre der er optræk til "mobning", "dårlig stemning" og lignende i en tråd. Så skal de vise deres værd, ellers kun debatere på ligefod med alle andre. Det andet er efter min mening lamt !
Hvis jeg ville sælge en CPU folk siger jeg skal prøve dba, så syns jeg det er virkelig fin public service. Eller vil admins selv købe til den aldeles favorabel pris ? Der den hænger ?
Admins skal holde sig passive. Syns også generelt at folk som er admins, nyder lige godt af deres "admin menu" end de nok havde behøvedet. Kender ikke admins herinde, men sådan har det været på mange andre forums.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2007 09:31:39
Svar/Indlæg:
6624/113
#47 - Pointen er at folk til tider har en irriterende tendens til at oversvømme salgstråde med uvedkommende pladder, selvom det burde være anderledes.

Jeg er ikke af den mening at vi blander os for meget - og det er heller ikke min overbevisning at folk misbruger deres magt - men det SKAL jeg jo selvfølgelig sige når jeg selv er en del af det. 😉
Du vil altid kunne finde brugere som føler sig trådt på, når man for 20'ende gang siger de skal klappe i med at spolere en salgstråd med kommentarer om nyprisen som kun er 10 kroner højere. Det er fint nok de mener prisen er højt sat, men så står det dem frit for at smide en PM til sælger / køber eller såre simpelt købe varen et andet sted.

Efter ønske fra mange brugere på siden, bruger vi admins / moderatorer en del tid på at holde den del af forummet fri for fnidder og lamme kommentarer omkring prissætning af folks brugte hardware.

Og generelt er det ikke noget der fremkalder den store utilfredshed.

Holst

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2007 09:53:05
Svar/Indlæg:
209/8
#48 Okay :)
Fint forsvar ;)

Kan godt se at der er mange kommentarer som ikke burde være skrevet i mange tråde. Jeg har selv været administrator på div. servere og et forum, og kender lidt til den "magt man har" og kan sagtens følge dig i det du siger.
Jeg oplever det heller ikke i særlig stor grad herinde at folk misbruger deres magt, men at råde og vejlede folk til at sælge et andet sted syns jeg er ganske udemærket. Men generelt spam skal man til livs.