Force program shutdown & printkø

Diverse d.  29. juli. 2007, skrevet af Andy.
Vist: 224 gange.

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2007 10:31:49
Svar/Indlæg:
1536/33
Hey OC'ere!

Som nyansat it-administrator på min gamle skole er vi stødt på nogle problemer i afdelingen, som vi har prøvet at løse den sidste uge - uden held. ☹

Det første problem er, at vi ønsker, at når eleverne forlader computeren, så skal den efter 10 minutter selv logge af brugeren. Det vil sige at efter 10 minutters inaktivitet, så skal den logge af også selvom eleverne ikke har gemt deres arbejde. Den skal altså "force" computeren til at logge af selv om Word gerne vil gemme dokumentet eller lign. programmer vil forhindre det.

Jeg søger et program som helst skal kunne styres centralt fra en server, dog er det ok hvis det skal installeres lokalt. Hvad har i af forslag?

Det andet problem er hvordan "mapper" jeg to printere fra et script eller reg fil?
Det skal kunne gøres således at når en ny brugere logger på, så skal den selv tilføje to printere automatisk.

Håber at i har nogle gode forslag 😉

På forhånd tak for hvad i kan bidrage til 😛

Mvh Andy
Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 11:55:16
Svar/Indlæg:
1155/43
#0, no offence, men er det ikke mindst sådan noget man bør vide som IT-Administrator ?? At i kan bruge en uge på det, er nok noget der ville få mig fyret igen.

Jeg kan forestille mig at i benytter jer af et Windows baseret miljø, og derfor med fordel kan benytte jer af al den funktionalitet der ligger i AD / GP. Med hensyn til printerne, så lav en VB script eller andet som mapper de printere, der ligger massere af guides på nettet til noget sådant.

http://www.computerperformance...