Alienware vs. All

Diverse d.  29. juli. 2007, skrevet af Jam The Man
Vist: 350 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 22:24:03
Svar/Indlæg:
976/138
Hey

Nu er der jo ikke længe til studiestart og så vil jeg have fat i en ordentlig bærbar, man kan jo ikke studere IT uden en klap...

Jeg har hele tiden været enig med mig selv om ikke at nøjes med en bærbar som lige kan klare det. Det skal være en maskine med nogle kræfter i. Overvejer meget at tage skridtet helt og finde en som kan erstatte min stationære helt, både til arbejde og gaming...

Så er spørgsmålet så bare hvad det skal være. Jeg har altid været lidt forelsket i Alienware, og deres nye m9750 er simpelt hen bare for nice.
Det store spørgsmål er så bare, kan det betale sig?

Umiddelbart ligger valget mellem m9750 fra Alienware:
http://www.alienware.co.uk/Con...

Og en 6625WD fra Zepto:
http://zepto.dk/Shop/Config.as...

Konfigureret med 2gb ram og 2 ghz processor (eller 2.2) så er de umiddelbare forskelle at Alienware maskinen, af mystiske årsager, kører med 667mhz FSB mod 800mhz på Zepto maskinen. Om der er stor performance forskel ved jeg ikke, også derfor jeg skriver her.
Alienware maskinen har et go7950GTX mod Zeptoens 8600M. den høje performance ved Alienware vil jo være nice i de spil vi har i dag, men DX10 supporten hos Zepto skal man jo også regne med. Dog tror jeg at Alienware maskinen bliver med Vista og Zepto maskinen bliver med XP, så det er jo egentlig lidt modsætninger.
Så regner jeg så også med at, hvis det bliver Alienware, den skal konfigureres med raid harddiske, hvilket jo er nice når der skal arbejdes ved maskinen.
En ekstra fordel ved Alienware vil også være den store skærm med den kæmpe opløsning i forhold til Zepto.

What to do?
Alienware er i mine øjne high performance, lækkert design, lir og en høj pris.
Zepto er en nice maskine der sagtens kan følge med og ikke koster helt så meget.

Til sidst kunne der jo ogås være en helt anden/andre maskiner jeg har overset som ligger i samme klasse som de 2 forslåede.? Alle råd er mere end velkomne...
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 23:16:36
Svar/Indlæg:
20170/383

hmm, jeg ved ikke så meget om det, men jeg synes der har været lidt for meget skriveri om bøvl med Zeptos bærbare.

Men omvendt, hvad koster den Alienware du har kigget på??

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 23:32:50
Svar/Indlæg:
462/22
hvordan ser det ud med batteritid på den alienware? ..

hvis jeg skulle have lappy ville det klart blive en znote6224w - tror at formatet med al den power pakket ned i en 14" er perfekt

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 23:38:21
Svar/Indlæg:
976/138
#1 Lidt afhængig af konfiguration ender den mellem 15.000 og 17.000.

#2 Ved det faktisk ikke, men har ikke rigtig set noget om det på deres side. Så det er sku nok ikke det store :)
Synes bare 14" virker lige småt nok, især hvis der skal laves lidt grafisk arbejde...

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2007 23:41:22
Svar/Indlæg:
976/138
Har lige spottet at jeg for 300_ kan få 32gb SolidState disk i til system og 200gb 7200rpm lager i stedet 2x160gb 7200rpm i raid. Er der meget performance at hente i det?

TontonE

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2007 01:05:34
Svar/Indlæg:
1093/51
Grunden til at Alienware latop'en kører 667Mhz FSB er fordi det er Centrino chipset. Zepto'en bruger det nye Santa Rosa chipset, hvilket bl.a. indebærer 802.11n trådløst netværk.

Gr00wer

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2007 02:27:11
Svar/Indlæg:
200/19
Der er rigtig meget bøvl med zepto bærbare..
Min egen 6214W har flere gange haft problemer:

GFX har været "brændt sammen" 1 gang.. Reperation tog 1½ måned, self. dækket af garanti. men det er ALT for lang tid!

En Harddisk er gået død, fik dog tilsendt en ny som jeg selv ku skifte ud tog max. 1 uge.. fair nok. :yes:

Nu lider den af extreme varme problemer, den slukker simpelthen i UT2004, Half-life 2 osv.. Deres løsning er bios opdatering og driver fixes osv.. men har ligesom hentet de nyeste osv, det virker bare stadig ikke..

Min søsters 2425w:

tastatur gået i stykker, knap sprunget op ved normal brug.

har også varme problemer, ingen fix.. hun blev bedt om at investere i en notebook køler til have nedenunder bærbaren.. ? 😕

Så har hun så været så dum at spilde suppe i bærbaren, den kom til reperation d. 23/6, afleveret og aftale indgået med zepto om at der skulle kigges hurtigst muligt på den pga. det nok ik var så godt den stod lang tid med suppe i..
Men so far er der jo gået over en måned, deres forklaring er at ham gutten der skal kigge på den laver noget andet pga ferie..? har de sagt i 2 uger.. :no:

Men ellers er deres bærbare powerbomber til prisen og designet er lækkert osv.. bare synd med alle de ting man læser og selv oplever.. og jeg ku nævne flere end ovenstående!

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 09:27:30
Svar/Indlæg:
2388/52
der er IKKE!!! bøvl med zepto bærbare. har selv en 6615WD og kan virkeligt godt anbefale zepto's bærbare computere!

der har dog været noget snak om varmeproblemer på 14" bærbarene.

kan kun anbefale dem. kender et par stykker der også har 6615WD, de har heller ikke haft problemer. men klart, med stort hardware kommer en del mere varme end hvis man ikke havde en 7200rpm harddisk og et grafikkort.. det siger jo sig selv ;) men casen til 66x5WD er så god til at aflede varme, at man simpelthen ikke hører blæseren. hører ihvertfald ikke min medmindre jeg har øret nede ved den, selv hvis jeg spiller BF2 med ALT i maks og 4xAA i 1680x1050 er der heller ikke nogen problemer.

men helt klart tage den zepto med dx10 istedet for den med dx9 :)

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
30-07-2007 11:58:34
Svar/Indlæg:
5679/460
min ven har en Zepto Laptop køre dom en drøm ....når den køre , efter 2 uger gik den i stykker var til RMA i 3-4 uger og den fejler stadig nogen gange , med blå skærm og de ka ik finde fejlen og nu gider han ik og bøvle med dem mere , så nu køre han bare med den for den fejler måske 1-2 gange om dagen ......men vis du ka få en Zepto der virker så vil jeg også Anbefale dem , for når hans køre så køre den godt

og alienware har jeg aldrig prøvet men har hørt de skulle være HIGH end , men vis du vil ha en med service så tag en Dell , de har sådan en Service at de laver fejlen inden for 24 timer mener jeg , men den koster jo noget når du køber din Blærbar :) jeg ka huske det da jeg arbejded i IT sector i esbjerg , de brugte dell pga. den service , det røg en PSU i en computer 12 timer efter stod der en Dell fyr med en ny PSU uden at vi skulle betale noget :) jeg mener servicen koster ca. 1200kr og den PSU var en specielt form osv. den kosted nok omkring 1500kr , så du har sparet penge på det alerede første gang der er noget der fejler .....vis noget fejler

lidt lang tråd men håber det er ok :) ha en god dag folkens

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 20:13:23
Svar/Indlæg:
976/138
Overrasker mig en del med alle de negative oplevelser med Zepto, har kun hørt godt om dem. Både min fætter og en mate har lige købt en 6625 fra Zepto og er også meget tilfredse med dem, så det er jo tiltalende at tage sådan en, har godt nok ikke selv prøvet dem, men stadig (det er også mig der har foreslået dem de maskiner og konfigureret).

Mht Alienware maskinen så er der jo også det med at det er HIGH end der lokker lidt, det kan vi jo godt lide. Mht deres service så har jeg hverken hørt godt eller skidt om den, men det er jo også Dell der ejer Alienware (ik?) og kan ikke tro et så "finesmecker" mærke har dårlig service (241_ for 3 års collect and return).

Nogen erfaringer med Alienware rundt omkring?

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2007 15:53:11
Svar/Indlæg:
976/138
Nå... Valget endte altså med en Alienware. Dog ikke den store dyre model som jeg skrev om i #0, men en ny som kom på tilbud ugen efter jeg lavede første post. Alienware lavede et studie starts tilbud, som jeg ikke kunne lade være med at sige nej til. Det er så ikke blevet den vildeste gamerspand, men valgte denne konfiguration:

Area-51® m5550

Display: 15.4" WideUXGA 1920 x 1200 LCD with Clearview Technology - Saucer Silver

Processor: Intel® CoreT 2 Duo Processor T7600 2.33GHz 4MB Cache 667MHz FSB
Graphics Processor : 256MB NVidia® GeForceT Go 7600

Memory: 2GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 667MHz - 2 x 1024MB

System Drive: 80GB 7200 RPM SATA with NCQ

CD/DVD/RW: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo

Sound Hardware: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192Khz) with surround sound

Wireless Network Card: Internal Intel® PRO Wireless 3945 a/b/g Mini-Card

Communications: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet & 56K V.92 Modem

AlienRespawn: AlienRespawn v2.0 Recovery DVD - Windows Vista Edition

Portable Storage: Alienware® USB 2.0 4GB Flash Drive

Den skulle blive leveret om 2 ugers tid, og jeg skrive da lige lidt om den når den er kommet i hus så folk har lidt at sammenligne med.

Go' weekend people...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2007 16:25:27
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad blev prisen så?

NEROO-9

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2007 16:30:48
Svar/Indlæg:
154/15
11# gad jeg også godt vide 🙂

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2007 20:49:20
Svar/Indlæg:
976/138
Lige omkring 15k for selve maskinen, så bestilte jeg også et headset med til min bror (ozma7) og en 4gb usb stick til mig selv (nu var jeg jo i gang). Så det synes jeg sku egentlig er meget fint. Den zepto jeg kiggede på kostede det samme og det var med en langsommere processor og mindre skærmopløsning (selvom det jo ikke betyder meget på sådan en lille skærm) og så var det jo ikke Alienware ;) Yderligere var der i studietilbuddet en taske med, så det er jo nice nok...

Gælder mig som et lille barn...

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2007 21:25:27
Svar/Indlæg:
685/107
#7 citat 'der er IKKE!!! bøvl med zepto bærbare.'
og det siger du ud fra din erfaring med din egen enkelte bærbar som du har været heldig med? Hvorforefter du siger der er hørt om fejl med varmen på 14". Det hænger jo ikke sammen.

Kan kun sige at min far har fravalgt og bruge dem i hans firma pga deres alt for langsomme reperationstid og for store fejlmargin.

Men igen, han kører nu kun dell bærbare, og dem har jeg til gengæld hørt andre klage en del over. Han har dog ikke haft nogle problemer med dem endnu.